Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین از سازمان منطقه آزاد چابهار عبدالرحیم کردی افزود: سازمان حمایت از دانشجویان برتر و جذب استارتاپ‌های حوزه لجستیک را در برنامه کاری خود دارد.

کردی با اشاره به اینکه مسئولیت‌های اجتماعی سازمان در جهت مشارکت جوامع محلی در توسعه چابهار است، گفت: برای تحقق این مهم تمرکز ویژه ما روی آموزش و مهارت آموزی می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی اضافه کرد: چابهار تنها نقطه استراتژیکی است که چهار مود دریا، جاده، ریل و هوا را در اختیار دارد که مشتری می‌تواند از این ترمینال به سراسر جهان جهت حمل کالا بهره ببرد.

کردی گفت: سرعت اتفاقات در چابهار مانند ایجاد بندر شهیدبهشتی، آغاز ریل‌گذاری از زاهدان، تسریع در انتقال گاز از ایرانشهر به چابهار، صنایع پتروشیمی و فولاد میطلبد تا ما خودمان را برای این حجم از اتفاقات و توسعه مهیا کنیم.

وی افزود: چابهار تنها منطقه آزادی است که براساس یک سند ایجاد شده که توسعه محور شرق است و مأموریت آن در حمل و نقل و ترانزیت شرق کشور تعریف شده است.

جبار علی ذاکری رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: بندر تجاری صنعتی چابهار یکی از بنادر مهم ایران می‌باشد که مقام معظم رهبری نگاه ویژه‌ای به سواحل مکران دارد و چابهار بهترین نقطه اتصال به شبکه حمل و نقل کشور است.

وی ضمن تشکر از همکاری‌های سازمان منطقه آزاد چابهار و دانشگاه بین‌المللی چابهار افزود: بایستی سند مشترک بلند مدت و کوتاه مدت در حوزه توانمندسازی نیروهای بومی و مورد نیاز صنایع داشته داشته باشیم.

ناصر آبروش سرپرست دانشگاه بین‌المللی چابهار گزارشی از فعالیت‌های مشترک با دانشگاه علم و صنعت از سال ۸۲ تاکنون ارائه داد.

آبروش اضافه کرد: برگزاری دوره‌های کوتاه مدت، همکاری علمی و پژوهشی، ایجاد مراکز رشد، شتاب‌دهنده و شرکت‌های دانش بنیان در حوزه لجستیک و زنجیره تامین از جمله همکاری مشترک دو دانشگاه هستند.

46

کد خبر 1423910

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۳۶۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترویج فرهنگ کارآفرینی در دانشگاه آزاد با ایجاد محیط‌های حمایتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین افشاری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان در دیدار با محمدحسین تقی‌پور فرمانده سپاه شهرستان دامغان با اشاره به ساختار دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: بخشنامه و آیین‌نامه‌های دقیق، ساختار خوب، کارکنان و اعضای هیئت علمی توانمند از دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاهی پویا و قانونمند ساخته که با توجه به رعایت قوانین کمترین معضلات را در آن شاهد هستیم.

وی اضافه کرد: فعالیت‌های دانش‌بنیان به‌عنوان یک مفهوم مهم در جامعه علم و فناوری دارای اهمیت بالایی است و این فعالیت‌ها نه‌تنها به توسعه علم و فناوری کمک می‌کند، بلکه نقش مهمی در توسعه اقتصادی و اجتماعی دارد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان متذکر شد: یکی از دستاورد‌های دانش‌بنیانی از زیست‌بوم علم و فناوری کشور است و این دستاورد نشان‌دهنده توانایی دانش‌بنیان‌ها در تجهیزات پیشرفته و مقابله با تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی است.

افشاری متذکر شد: همچنین شرکت‌های دانش‌بنیان بر پایه نوآوری و دانش‌افزایی سریع عمل و با تجاری‌سازی محصولات خود به توسعه اقتصادی کشور کمک می‌کند و می‌تواند در توسعه جامعه و اقتصاد کشور اثربخش باشد.

دانشیار دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: راهی به جز حرکت به سوی کار و تولید نیست و با توسعه فرهنگ کار و کارآفرینی نیازمند تلاش‌های جدی و نهادینه‌سازی آن در جامعه هستیم، آموزش و ترویج مفاهیم کارآفرینی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی می‌تواند نقش مهمی در توسعه این فرهنگ داشته باشد.

افشاری تأکید کرد: آموزش مهارت‌های کارآفرینی به جوانان و دانشجویان می‌تواند آینده‌ی کاری آنها را تحت تأثیر قرار دهد و با توجه به اهمیت کلیدی کارآفرینی در توسعه کشور، تلاش‌های جدی برای ترویج این فرهنگ و ایجاد محیط‌های حمایتی برای کارآفرینان در برنامه‌های ما در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایران و هند تفاهم‌نامه توسعه همکاری در حوزه سلامت امضا کردند
  • بیانیه مشترک ایران و پاکستان در پی سفر رئیسی به اسلام آباد
  • توافق برای گسترش بیشتر همکاری‌های اقتصادی | مرز مشترک ۲ کشورباید «مرز صلح و دوستی» باشد
  • مرز مشترک پاکستان و ایران باید «مرز صلح و دوستی» باشد
  • بیانیه مشترک ایران و پاکستان پس از سفر رئیسی
  • ترویج فرهنگ کارآفرینی در دانشگاه آزاد با ایجاد محیط‌های حمایتی
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار
  • توسعه 16 هکتاری پایانه ترانزیت و صادرات ارس / کریدور سبز برای تسهیل تجارت ایجاد می شود
  • دانشگاه‌های تحقیقاتی چگونه اقتصادهای منطقه‌ای را تقویت می‌کنند؟
  • ایجاد منطقه آزاد تجاری برای تجار افغانستانی در چابهار