Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، پس از انتشار صورت‌جلسه‌های اجلاس ماه جولای فدرال‌رزرو که در مورد مبهم بودن ادامه مسیر اقتصاد آمریکا هشدار داده بود، سهام وال‌استریت حتی پس از بسته شدن بازارهای رسمی سقوط کردند؛ این در حالی است که شاخص‌های نزدک و اس‌اندپی، روز گذشته به رکوردی تاریخی دست یافته بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در عین حال نگرانی از پیش‌بینی‌های اقتصادی فدرال‌رزرو باعث شده بود در معاملات روز چهارشنبه، سهام آمریکا افت کنند.

میانگین صنعتی داوجونز ۸۵.۱۹ واحد یا ۰.۳ درصد افت کرده و در ۲۷۶۹۲.۸۸ واحد بسته شده بود.

اس‌اندپی ۰.۴ درصد پایین آمده و در ۳۳۷۴.۸۵ واحد به کار خود پایان داده و کامپوزیت نزدک، با افتی ۰.۶ درصدی در ۱۱,۱۴۶.۴۶ واحد بسته شده بود.

پس از انتشار این صورتجلسه‌ها، میانگین صنعتی داوجونز ۲۰۷ واحد دیگر سقوط کرد و اس‌اندپی و نزدک هم بیشتر در محدوده منفی فرو رفتند.

فدرال‌رزرو در صورتجلسه اجلاس اخیر خود هشدار داده بود که تداوم بحران سلامت عمومی فشار سنگینی بر فعالیت‌های اقتصادی، استخدام و تورم در آینده نزدیک وارد کرده و در میان‌مدت هم، ریسک قابل‌توجهی برای چشم‌انداز اقتصادی باقی خواهد ماند.

فدرال‌رزرو نرخ بهره خود را دست نخورده باقی گذاشت و اعلام کرد که اقتصاد هنوز به پشتیبانی نیاز دارد.

کد خبر 5003552

منبع: مهر

کلیدواژه: فدرال رزرو وال استریت بورس ویروس کرونا تولید نفت قیمت دلار بورس قیمت نفت وزارت صنعت معدن و تجارت قیمت طلا دارا دوم اوراق سلف نفتی بانک مرکزی ایران گشایش اقتصادی بازار سهام شاخص کل بورس ایالات متحده امریکا فدرال رزرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۳۷۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزنامه اطلاعات: چرا بند ناف کشور و اقتصاد به بند ناف دلار بسته شده؟

روزنامه اطلاعات نوشت: علیرغم موفقیت‌های دفاعی و نظامی کشور، در حوزه اقتصاد تقریباً هیچ هماهنگی و نقشه راهی که در این جنگ گسترده مقوم جبهه رویارویی موفقیت آمیز و کم آسیب باشد وجود ندارد.   در حوزه‌های اجتماعی و در نگه‌داشت سرمایه‌اجتماعی که در این نبرد بهترین پشتوانه است نیز ضعف‌های اساسی داریم و گاه کارهایی می‌کنیم که به اعتماد و آرامش مردم لطمه می‌زند و حتی آزارشان می‌دهد.   چرا باید بند ناف کشور و اقتصاد و کسب و کار مردم این همه به بند ناف دلار بسته باشد؟ به چه دلیل باید با یکی دو خبر و اتفاق، بازار بورس چنان رنگ سرخ بگیرد که گویا یک سطل خون، بر نماد تالار پاشیده‌اند؟ چرا باید شاهد نوسان‌های متعدد ارزی و تورمی در جامعه باشیم که دستمان را در پوست گردو بگذارد و بر شدت محافظه کاری ما بیفزاید؟   بخش مهمی از این نوسانات محصول بی‌تدبیری سیاستگذاری‌های نادرست، تأخیر در انجام اصلاحات ساختاری و بی‌دانشی یا کم دانشی در نظام تصمیم‌گیری است.   یادمان باشد که اگر مشکلات این حوزه را رفع نکنیم و به مشکلات مردم بی‌توجه بمانیم و همچنان بستر رشد فساد و رانت و تبعیض و نابرابری گسترده باشد و گرانی و تورم و بیکاری و فاصله‌های طبقاتی هر روز فشارش را بر گلوی اکثریت مردم بیشتر و بیشتر کند، قادر به پیروزی در این نبرد نخواهیم بود.   این سوی جبهه اگر مهم‌تر از آن سوی جبهه نباشد، هیچ کمتر از آن نیست. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • طلای جهانی دوباره از جا برخاست
  • هوش مصنوعی و آینده مبهم مترجمان!
  • هوش مصنوعی و آینده مبهم مترجمان !
  • آینده مبهم اوسمار در پرسپولیس
  • آینده مبهم جنجالی‌ترین خرید فصل رئال
  • چرا بند ناف کشور و اقتصاد به دلار بسته شده؟
  • چرا بند ناف کشور و اقتصاد به بند ناف دلار بسته شده؟
  • روزنامه اطلاعات: چرا بند ناف کشور و اقتصاد به بند ناف دلار بسته شده؟
  • چرایی افزایش قیمت در بازار طلای جهانی
  • آینده مبهم کیه‌زا با ابراز نارضایتی از وضعیتش در یوونتوس