Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه بازدید از حوزه برگزاری کنکور در مصلای تهران با تاکید بر این‌که آزمون امروز داوطلبان گروه علوم تجربی در حوزه‌های امتحانی از جمله مصلای تهران در شرایط خوبی برگزار می‌شود، گفت: خوشبختانه شرایط برگزاری آزمون در حوزه‌های آمتحانی به گونه‌ای است که پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری تعریف ‌شده در دستورالعمل به خوبی اجرا می‌شوند ضمن این‌که حوزه‌های برگزاری امتحانی فضای مناسبی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: من از حوزه‌های دیگر آزمون سراسری نیز بازدید داشته‌ام. خوشبختانه نتیجه تلاش همکاران ما برای برگزاری بهتر آزمون با اجرای پروتکل‌های بهداشتی مفید بود و حداقل فاصله ۱.۸۰ سانتی‌متری صندلی‌ها را رعایت کرده‌اند و امروز نیز شاهد برگزاری بزرگ‌ترین آزمون گروه آزمایشی یعنی رشته‌های علوم تجربی هستیم و ان‌شاءالله این هماهنگی‌هایی که در سطح ملی برای برگزاری آزمون اتفاق افتاده است به عنوان یک نمونه کار جهادی باقی خواهد ماند.

وزیر علوم توضیح داد: هدف اصلی همه دست‌اندرکارانی که برای برگزاری آزمون سراسری امسال کمک کرده‌اند ایجاد آسایش فکری خانواده‌ها و آرامش خاطر داوطلبان است تا بتوانیم یکی از برنامه‌های مهم سالیانه را به خوبی اجرایی کنیم و داوطلبان بتوانند در سال تحصیلی جدید وارد دانشگاه‌ها شوند.

دکتر غلامی گفت: همان‌گونه که سازمان سنجش نیز اعلام کرده، نتایج نهایی آزمون سراسری اواخر مهر اعلام خواهد شد و دانشگاه‌ها ثبت‌نام خود را همانند سال‌های قبل انجام خواهند داد. طبیعتا امسال ثبت‌نام دانشگاه‌ها به صورت مجازی خواهد بود و تلاش دانشگاه‌ها این است که بتوانند در نیم‌سال جدید شرایطی را فراهم کنند تا چند هفته‌ای پذیرفته‌شدگان جدید در محیط دانشگاه باشند.

وی افزود: تلاش ما این است که داوطلبان جدیدالورود هرچه زودتر یعنی از اوایل آبان جاری کلاس‌های آموزشی خود را شروع کنند و توصیه کردیم دانشگاه‌ها از دانشجویان خود در نیم‌سال اول ثبت‌نام به عمل آورند و این موضوع را خود مدیریت کنند به این ترتیب که یا به تعداد کمتری واحد ارائه کنند یا این‌که با طولانی کردن نیم‌سال بتوانند برنامه آموزشی خود را پیش ببرند.

وزیر علوم تاکید کرد: همه ما دعا می کنیم که شرایط شیوع ویروس کرونا و روند کنترل آن بهبود پیدا کند و بتوانیم همه دانشجویان را در محیط دانشگاه مجددا ببینیم اما شروع ترم دانشگاه‌ها از ۱۵ شهریور قطعی است. چون آموزش دانشگاه‌ها به شکل مجازی است و ما تجربه نیم‌سال قبل را نیز داریم عملا کلاس‌های خود را از همان ۱۵ شهریور آغاز خواهیم کرد.

کد خبر 542163 برچسب‌ها دانشگاه - دانشجو كرونا در ايران وزارت علوم تحقیقات و فناوری سازمان سنجش آموزش کشور

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: دانشگاه دانشجو كرونا در ايران وزارت علوم تحقیقات و فناوری سازمان سنجش آموزش کشور دانشگاه ها نیم سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۳۸۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فردا، آخرین مهلت دریافت کارت کنکور

آفتاب‌‌نیوز :

کارت شرکت در آزمون داوطلبان نوبت اول آزمون سراسری به‌ همراه راهنمای شرکت در آزمون برروی سایت سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد قرار دارد داوطلبان تا روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه در سامانه جامع آزمون سراسری در درگاه اطلاع رسانی این سازمان برای مشاهده و پرینت کارت خود اقدام کنند.

داوطلبان باید با ورود به کارپوشه خود از طریق درج کدملی/ شناسه یکتا و رمز عبور یک نسخه پرینت از راهنما و کارت شرکت در آزمون تهیه کنند. داوطلبانی که در ۲ گروه آزمایشی شامل یک گروه آزمایشی اصلی (علوم ریاضی، علوم انسانی و علوم تجربی) به همراه یکی از گروه‌های آزمایشی هنر یا زبان‌های خارجی متقاضی شده‌اند دارای ۲ کارت هستند.

برای داوطلبانی که برای پذیرش در آزمون پذیرش دانشجو- معلم اعلام علاقه مندی کرده‌اند نیز در گروه آزمایشی مربوطه منحصراً یک کارت ورود به جلسه منتشر شده است. این دسته از داوطلبان باید علاوه بر پاسخگویی به دفترچه‌های سؤالات آزمون اختصاصی مربوط به گروه آزمایشی انتخابی، به دفترچه سوالات اختصاصی آزمون پذیرش دانشجو- معلم نیز پاسخ دهند.

داوطلبان باید طبق تاریخ و آدرس تعیین شده بر روی کارت شرکت در آزمون، به حوزه امتحانی مربوط مراجعه کنند، برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و هم‌چنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکس‌دار و ارائه آن الزامی است.

فرآیند برگزاری آزمون صبح‌ها رأس ساعت ۸:۰۰ (هشت) و بعدازظهر ساعت ۱۴:۳۰ (دو و نیم بعدازظهر) آغاز می‌شود و دربِ حوزه‌های امتحانی به ترتیب رأس ساعت ۷:۳۰ صبح و ۱۴:۰۰ (دو بعدازظهر) بسته خواهد شد.

در این آزمون در مجموع یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب ثبت نام کرده‌اند که ۶۳ درصد آنها زن و ۳۷ درصد مرد هستند. در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو ـ معلم نیز ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۶۶ درصد زن و ۳۴ درصد مرد هستند.

گروه علوم تجربی با بیش از ۵۰۱ هزار داوطلب و گروه علوم ریاضی با بیش از ۱۲۸ هزار داوطلب بیشترین و کمترین تعداد داوطلبین در میان گروه‌های آزمایشی اصلی را به خود اختصاص داده‌اند.

 آزمون گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه، هنر و زبان‌های خارجی عصر همان روز و گروه آزمایشی علوم تجربی صبح روز جمعه ۷ اردیبهشت ماه در ۴۱۲ شهر، ۶۲۴ حوزه اصلی و ۱۹۹۳ حوزه فرعی برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • برگزاری بزرگترین ماراتن علمی کشور با حضور ۱۷۵۱۴ نفر در قم
  • تمهیدات لازم برای برگزاری کنکور در مناطق سیل زده اندیشیده شد
  • تعطیلی برخی واحدهای دانشگاه آزاد در زمان برگزاری کنکور
  • فردا، آخرین مهلت دریافت کارت کنکور
  • برگزاری نوبت اول کنکور سراسری با حضور ۳۹ هزار داوطلب کرمانشاهی
  • زمان دریافت کارت کنکور سراسری ۱۴۰۳ اعلام شد
  • اعلام زمان توزیع کارت ورود به جلسه نوبت اول کنکور
  • زمان انتشار کارت ورود به جلسه کنکور سراسری ۱۴۰۳
  • کارت ورود به جلسه نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ + زمان دریافت، محل برگزاری sanjesh.org
  • زمان توزیع کارت ورود به جلسه نوبت اول کنکور اعلام شد