Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-03-29@08:22:13 GMT

آخرین اخبار از عرضه اولیه‌ های بورس در هفته بعد

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۳۹۱۵۲

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،  در هفته اخیر یک عرضه اولیه انجام شد و در عرضه اولیه گدنا، به هر کد بورسی حداکثر ۱۰ سهم معادل شش هزار تومان تخصیص داده شد.با این حال عرضه اولیه غکورش در هفته اخیر لغو شد. بر اساس اعلام مدیریت عملیات بازار شرکت بورس اوراق بهادار تهران، علت لغو این عرضه «شرایط بازار» عنوان شده و به همین دلیل محتمل است یکی از عرضه اولیه‌های هفته بعد همین نماد غکورش باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

یکشنبه اخیر ۲۶ مرداد ماه نیز حسن روحانی، رئیس جمهور در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت با بیان اینکه «عرضه‌های دولتی سودآور در بورس ادامه دارد.» نشان داد که همچنان سیاست عرضه اولیه در بورس ادامه دارد.

 

در همین حال به نظر می‌رسد در روزهای آینده باید منتظر حضور پررنگ شرکت‌های بنیاد در بورس بود.۲۶ مرداد ماه امسال بود که با ثبت نماد بورسی «بپیوند» برای شرکت برق و انرژی پیوند گستر پارس (نیروگاه قم)، تعداد شرکت‌های بورسی بنیاد مستضعفان به ۳۳ شرکت رسید.

 

۱۹ مرداد ماه امسال نیز رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به اینکه بنیاد، مالک ۱۰۰ درصد بانک سینا بود، گفت: بر اساس قوانین بانک مرکزی، یک مالک نمی‌تواند بیش از ۳۳ درصد سهم را در بانک داشته باشد و با توجه به اینکه سهم ما اکنون در بانک سینا ۷۲ درصد است پس متخلف هستیم و در مدت ۲۰ روز آینده در دو مرحله هر کدام ۹ درصد را در بورس عرضه می کنیم که سهم ما کاهش می یابد و دوباره بخشی از آن ها را می فروشیم تا سهم بنیاد در بانک سینا به ۳۳ درصد برسد.

 

بنابراین در روزهای آینده سهامداران احتمالا شاهد عرضه اولیه مرتبط با بنیاد مستضعفان خواهند بود.از سوی دیگر ۱۶ مرداد ماه معاون سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرده بود سهام اوپال پارسیان سنگان تا پایان شهریور یا مهر عرضه اولیه می‌شود.

 

بدین ترتیب عرضه اولیه غکورش که هفته اخیر لغو شد و عرضه اولیه اوپال پارسیان سنگان به همراه عرضه اولیه مرتبط با زیرمجموعه‌های بنیاد مستضعفان از محتمل‌ترین گزینه‌های عرضه اولیه هفته آینده هستند. ضمن اینکه در هفته آینده عرضه دارا دوم نیز قرار است انجام شود.

 

گسترش نیوز

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: گدنا عرضه اولیه بورس اقتصاد جام نیوز بنیاد مستضعفان عرضه اولیه مرداد ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۳۹۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۲ هزار واحدی شاخص بورس در آخرین روز معاملاتی هفته

شاخص کل بورس در معاملات روز چهارشنبه حدود ۱۲ هزار واحد افزایش یافت. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در طی معاملات روز چهارشنبه 8 فروردین ماه 1403 شاخص کل بورس با رشد نیم درصدی حدود 12 هزار واحد افزایش یافت.

در طی معاملات امروز 250 نماد در دامنه مثبت معامله شدند و 15 نماد نیز در صف خرید بودند.

از سوی دیگر 156 نماد نیز در انتهای بازار در دامنه منفی قرار داشته و 2 نماد نیز در صف فروش قرار گرفتند.

ارزش معاملات بورس شاملِ سهام و صندوقها نیز در محدوده 5 هزار میلیارد تومان قرار داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۶۲ درصد رسید + جدول
  • تحویل ۲۰۰ واحد نهضت ملی مسکن تا سه ماه آینده درسیستان و بلوچستان
  • واکنش کارشناس حقوقی درباره منع خرید سهام سرخابی ها از سوی بانک‌ها
  • جزئیات واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک ملت و تجارت | انتقادات بالا گرفت!
  • بی‌خبری پرسپولیس از نامه بورس به بانک ملت
  • ابهام در واگذاری پرسپولیس؛ سازمان بورس به بانک ملت نامه زد + عکس
  • رشد ۱۲ هزار واحدی شاخص بورس در آخرین روز معاملاتی هفته
  • سازمان بورس از بانک ملت در مورد خرید پرسپولیس توضیح خواست/ بوی انصراف می آید؟
  • اولین گواهی صرفه‌جویی، بهار در بورس عرضه می‌شود
  • معرفی ۴۰۲۴ متقاضی مسکن روستایی به بانک در استان مرکزی