Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها از ۱۵ شهریور ماه قطعی است و دانشجویان جدید الورود نیز از اوایل آبان می‌توانند در دانشگاه محل پذیرش خود ثبت نام کنند. تاریخ انتشار: 15:14 - 31 مرداد 1399 - کد خبر: ۶۴۸۹۵۰

خبرگزاری میزان - منصور غلامی صبح امروز در حاشیه بازدید از حوزه برگزاری کنکور در مصلای تهران در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه آزمون امروز داوطلبان گروه علوم تجربی در حوزه‌های امتحانی از جمله مصلای تهران در شرایط خوبی برگزار می‌شود، گفت: خوشبختانه شرایط برگزاری آزمون در حوزه‌های آمتحانی به گونه‌ای است که پروتکل‌های بهداشتی به خوبی اجرایی می‌شوند و فاصله گذاری تعریف شده در دستورالعمل به خوبی اجرا می‌شود ضمن اینکه حوزه‌های برگزاری امتحانی فضای مناسبی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه تصریح کرد: من از حوزه‌های دیگر آزمون سراسری نیز بازدید داشته ام. خوشبختانه نتیجه تلاش همکاران ما برای برگزاری بهتر آزمون با اجرای پروتکل‌های بهداشتی مثمر ثمر بود و حداقل فاصله ۱.۸۰ سانتیمتری صندلی‌ها را رعایت کرده اند و امروز نیز شاهد برگزاری بزرگترین آزمون گروه آزمایشی یعنی رشته‌های علوم تجربی هستیم و ان شاءالله این هماهنگی‌هایی که در سطح ملی برای برگزاری آزمون اتفاق افتاده است به عنوان یک نمونه کار جهادی باقی خواهد ماند.

بیشتر بخوانید:  وزیر علوم:منتظر دیدار داوطلبان در دانشگاه‌ها هستیم

وزیر علوم تاکید کرد: هدف اصلی همه دست اندرکارانی که برای برگزاری آزمون سراسری امسال کمک کرده اند ایجاد آسایش فکری خانواده‌ها و آرامش خاطر داوطلبان است تا بتوانیم یکی از برنامه‌های مهم سالیانه را به خوبی اجرایی کنیم و داوطلبان بتوانند در سال تحصیلی جدید وارد دانشگاه‌ها شوند.

غلامی ادامه داد: همان گونه که سازمان سنجش نیز اعلام کرده، نتایج نهایی آزمون سراسری اواخر مهر اعلام خواهد شد و دانشگاه‌ها ثبت نام خود را همانند سال‌های قبل انجام خواهند داد. طبیعتا امسال ثبت نام دانشگاه‌ها به صورت "مجازی" خواهد بود و تلاش دانشگاه‌ها این است که بتوانند در نیمسال جدید شرایطی را فراهم کنند تا چند هفته‌ای پذیرفته شدگان جدید در محیط دانشگاه باشند.

وی تاکید کرد: تلاش ما این است که داوطلبین جدید الورود هر چه زودتر یعنی از اوایل آبانماه جاری کلاس‌های آموزشی خود را شروع کنند و توصیه کردیم دانشگاه‌ها از دانشجویان خود در نیمسال اول ثبت نام به عمل آورند و این موضوع را خود مدیریت کنند به این ترتیب که یا به تعداد کمتری واحد ارائه کنند یا اینکه با طولانی کردن نیمسال بتوانند برنامه آموزشی خود را پیش ببرند.

وزیر علوم تاکید کرد: همه ما دعا می‌کنیم که شرایط شیوع کرونا و روند کنترل آن بهبود پیدا کند و بتوانیم همه دانشجویان را در محیط دانشگاه مجددا ببینیم، اما شروع ترم دانشگاه‌ها از ۱۵ شهریور قطعی است. چون آموزش دانشگاه‌ها به شکل مجازی است و ما تجربه نیمسال قبل را نیز داریم عملا کلاس‌های خود را از همان ۱۵ شهریور آغاز خواهیم کرد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کنکور سراسری وزارت علوم دانشگاه ها ۱۵ شهریور وزیر علوم ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۴۰۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروز، چهارشنبه آخرین مهلت دریافت کارت ورود به جلسۀ کنکور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، ۵هزار و ۱۴۲ داوطلب آبادانی و خرمشهری برای راهیابی به دانشگاه‌ها در آزمون سراسری ۱۴۰۳ با هم رقابت می‌کنند.

در آبادان ۳ هزار و ۲۳۳ داوطلب در حوزه‌های امتحانات اداره آموزش و پرورش و دانشگاه آزاد اسلامی از ساعت ۷ صبح در محل برگزاری آزمون حاضر می‌شوند.  همچنین یکهزار و ۹۰۹ داوطلبان خرمشهری با حضور در حوزه امتحانی دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر برای ورود به دانشگاه‌های کشور تلاش می‌کنند.
آزمون رشته‌های علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح پنجشنبه، رشته‌های هنر و زبان‌های خارجی عصر همان روز و رشته علوم تجربی در صبح جمعه برگزار می‌شود.
به گفته مسئولان برگزاری آزمون درب سالن امتحانات در نوبت صبح ساعت ۷ و سی دقیقه و بعد از ظهر ساعت ۱۴ بسته می‌شود. 

کارت‌های شرکت در آزمون همه داوطلبان به‌همراه راهنمای شرکت در آزمون تا روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ در سامانه جامع آزمون سراسری (مندرج در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور) قابل مشاهده و چاپ است. 

امروز آخرین مهلت دریافت کارت ورود به جلسۀ کنکور است، داوطلبان توجه داشته باشند تا پایان امروز چهارشنبه مهلت دارند با ورود به درگاه سازمان سنجش کارت ورود به جلسۀ خود را دریافت کنند.

در گروه‌های علوم انسانی در استان خوزستان ۱۰ هزار و ۵۷ نفر، تجربی هشت هزار و ۴۷۶ نفر، ریاضی هزار و ۷۱۳ نفر، زبان ۸۰۴ نفر و هنر ۴۲۳ نفر در حوزه‌های آموزش و پرورش با هم رقابت می کنند.
آزمون سراسری امسال در دو مرحله در ماه‌های اردیبهشت و تیر ماه برگزار می شود.

 

بیشتر بدانید: 

هشدار به داوطلبان آزمون سراسری
مسئول حفاظت آزمون استان خوزستان درباره عضویت داوطلبان در گروه‌ها و کلاهبرداری در فضای مجازی هشدار داد.

دیگر خبرها

  • برگزاری آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور از صبح فردا ( ۶ اردیبهشت )
  • امروز، چهارشنبه آخرین مهلت دریافت کارت ورود به جلسۀ کنکور
  • دانشگاه علامه‌طباطبایی میزبان ۱۵ هزار و ۳۰۵ داوطلب کنکور سراسری
  • تمهیدات لازم برای برگزاری آزمون سراسری اندیشیده شده است
  • تمهیدات لازم برای برگزاری آزمون سراسری در همه مناطق كشور اندیشیده شده است
  • تمهیدات لازم برای برگزاری آزمون سراسری در همه مناطق کشور اندیشیده شده است
  • آمادگی دستگاههای اجرایی پلدشت برای برگزاری آزمون سراسری
  • آمادگی دستگاههای اجرای پلدشت برای برگزاری آزمون سراسری
  • دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای به دانشگاه مهارت تبدیل می‌شود
  • برگزاری نوبت اول کنکور سراسری با حضور ۳۹ هزار داوطلب کرمانشاهی