Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، شهرستان گرمسیر نهبندان به ویژه مناطق بندان و دهسلم، با توجه به بیشینه دمای خود در فصل تابستان، شرایط استفاده از قانون تخفیف تعرفه گرمسیری را ندارند.

یکی از شهروندان نهبندانی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: علی رغم تجربه گرمای بالای ۴۰ درجه در شش ماه از سال، وزارت نیرو  نهبندان را از تعرفه برق مناطق گرمسیری محروم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شهروند با اشاره به صدور قبض‌های نجومی برق در شهرستان نهبندان افزود: یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان قبض برق برای یک دوره دوماهه برای مغازه من آمده است که توان پرداخت آن را ندارم.

شهروند دیگر نهبندانی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: استان‌های همجوار سالهاست که از تعرفه برق مناطق گرمسیری استفاده می‌کنند و اما در نهبندان با وجود گرمای زیاد، تعرفه برق عادی محاسبه می‌شود.

طبس تنها منطقه گرمسیری در خراسان جنوبی

طبق مصوبه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی و وزارت خانه‌های مربوطه، در خراسان جنوبی تنها طبس جزو مناطق گرمسیری تعیین شده است که در سال بیش از ۴ ماه گرم دارد.

درجه حرارت، مدت زمان طول دوره گرما، میزان آلاینده و میزان رطوبت هوا از جمله عواملی است که سبب می‌شود برق یک شهرستان در لیست تعرفه مناطق گرمسیری قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید

افزایش پیک مصرف برق با گرم شدن هوا

بیکی فرماندار نهبندان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با حضور نماینده‌هایی از سازمان هواشناسی، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت نیرو و وزارت کشور تشخیص می‌دهند کدام مناطق جزو مناطق گرمسیری قرار بگیرند که در بررسی‌های صورت گرفته، تنها شهرستان طبس جزو مناطق گرمسیری لحاظ شده است.

او افزود: قرار گرفتن نهبندان در فهرست مناطق گرمسیری، نیازمند اطلاعات تکمیلی برای تشکیل پرونده اختصاص تعرفه است که امیدواریم هر چه زودتر تکمیل و به تهران ارسال شود.


نمایندگان شرکت توانیر در راه شهرستان نهبندان

نخعی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،گفت: از همان ابتدای شروع به کار در مجلس، پیگیر اختصاص تعرفه مناطق گرمسیری به شهرستان نهبندان بوده ام که خوشبختانه به نتایج خوبی رسیده ایم.

او افزود: در مذاکره حضوری با وزیر نیرو قرار شد یک تیم کارشناسی از شرکت توانیر در روز‌های آینده به شهرستان نهبندان سفر و موضوع را به صورت میدانی بررسی کنند.

انتهای پیام/ ر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تعرفه برق مناطق گرمسیری قبض های نجومی درجه حرارت باشگاه خبرنگاران جوان گفتگو با خبرنگار شهرستان نهبندان گروه استان مناطق گرمسیری تعرفه برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۴۰۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسکان بیش از ۲۰ هزار مسافر نوروزی در شهرستان نهبندان

مرادی سرپرست فرمانداری شهرستان نهبندان گفت: از نیمه اسفند پارسال فعالیت ستاد تسهیلات سفر‌های نوروزی شهرستان نهبندان آغاز شده است و تاکنون ادامه دارد.

او افزود: از ۲۵ اسفند پارسال تاکنون ۲۴ هزار و ۶۱۸ مسافر در شهرستان نهبندان اسکان داشته اند که از این تعداد ۱۱ هزار نفر در اماکن متبرکه و هزار و ۲۰ نفر در مدارس اسکان داشته اند.

مرادی اظهار کرد: اورژانس شهرستان در این مدت ۵۵۴ مأموریت برای مسافران انجام داده است.

بیشتر بخوانید

 تشرف ۱۲۹ هزار نفر به بقاع متبرکه خراسان جنوبی

سرپرست فرمانداری نهبندان ضمن توصیه مسافران به بازدید از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی شهرستان بیان کرد: ۴۰ هزار مسافر از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی شهرستان نهبندان بازدید داشته اند.

او تصریح کرد: برای استراحت و رفاه حال مسافران و رانندگان ۳ سیاه چادر در مسیر اصلی شهرستان نهبندان تعبیه شده است که پلیس راهور، نیروی انتظامی، راهداری، هلال احمر، اداره امور عشایر، اورژانس و دستگاه‌های خدمات رسان با حضور در محل سیاه چادر‌ها به مسافران خدمات رسانی می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • معطلی ۱۷ ساله پروژه گردشگری سرعین و نارضایتی مردم
  • کشف بیش از ۳ هزار لیتر سوخت قاچاق در نهبندان
  • شروع برداشت گندم در مناطق گرمسیری کشور
  • بلاتکلیفی ۶ ساله پروژه ساخت مدرسه در اریسمان بادرود
  • بازدید ۴۰ هزار مسافر از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی نهبندان
  • اسکان بیش از ۲۰ هزار مسافر نوروزی در شهرستان نهبندان
  • جان دوباره برای بلوط ۳۵ ساله در لنده
  • پیشرفت ۹۸ درصدی فاضلاب شهر بیرجند
  • کیفیت هوای شهرستان نهبندان در وضعیت ناسالم قرار گرفت
  • هوای نهبندان ناسالم شد