Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش جماران، «باسط قاسمی» افسر ارتش ملی افغانستان همراه با «شبنم سروری» جشن عروسی خود را با پوشیدن لباس نظامی این کشور برگزار کردند و این روز را با حضور مقامات امنیتی وزارت دفاع این کشور و عزیزان‌ شان جشن گرفتند. 

باسط قاسمی افسر ارتش ملی افغانستان است، وی همراه با عروس‌ اش شبنم سروری جشن عروسی ‌شان را با پوشیدن لباس نظامی ارتش این کشور برگزار کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنان دلیل این کارشان را حمایت از نیروهای امنیتی افغانستان و حضور جوانان در نظام خواندند. 

قاسمی می ‌گوید: «لباس نظامی را به این دلیل بر تن کردیم که دیگر سربازان، افسران و ژنرال های کشور ما به ویژه در وزارت دفاع، تشویق شوند که از پوشیدن لباسی که پرافتخاری ‌ترین لباس است، ننگ نکنند و افتخارانه فرزندان ‌شان را به صفوف ارتش ملی، پلیس ملی و امنیت ملی و دیگر ارگان‌ های امنیتی بفرستند.» 

در این مراسم وزیر دفاع این کشور و شماری دیگر از مقامات این وزارت نیز شرکت کرده بودند. 

«اسدالله خالد» سرپرست و کاندیدای وزیر وزارت دفاع این کشور در این مراسم گفت: «قوای امنیتی به ویژه دفاعی افغانستان مانند یک فامیل است و در درد، رنج و خوشی یکدیگر شریک هستند، همان ‌طور که به محافل غم و درد افسران ارتش مان می ‌روم، امروز نیز در محفل خوشی افسر مان شرکت کردیم.» 

خالد، وضعیت امنیتی و جنگی افغانستان را در این روزها خوب نخواند و گفت: «متاسفانه در این روزها غم‌ های ما زیاد است، بیشتر شهید و زخمی داریم، اما باز هم خوش هستیم که در محفل خوشی شما نیز شرکت کردیم.» 

«منیره یوسف‌ زاده» معاون وزارت دفاع این کشور نیز در جشن عروسی این افسر نظامی شرکت کرده بود و در صفحه فیس بوکش در مورد نوشته است: «محفل عروسی افسر جوان آقای باسط، و بانو شبنم، توسط معاونت تعلیمات و پرسنل وزارت دفاع ملی و مدیرت هتل کانتینتال، با هدف نهادینه‌ سازی فرهنگ حمایت از منسوبین ارتش و ترویج فرهنگ کاهش مصارف ازدواج جوانان به ویژه منسوبین ارتش، بسیار ساده و مختصر برگزار گردید.» 

یوسف ‌زاده در ادامه نوشت: «خانم شبنم، (عروس) به پاس احترام به نیروهای امنیتی، «مهریه اش» را پرچم سه ‌رنگ کشور تعیین کرد. »

شمار دیگر از جوانان افغانستان از این کار باسط قاسمی، افسر و خانمش استقبال کردند، می ‌گویند، این زوج با اینگونه ازدواج، دو پیام را برای مردم و جوانان ارسال کردند، نخست اینکه لباس نظامی برتن کردند و حمایت ‌شان را از نیروهای امنیتی و دفاعی ما اعلام کردند. دوم اینکه فامیل ‌های ما باید از مصارف زیاد جشن عروسی جلوگیری کنند و با پول کم و جشن مختصر جوانان را به آرزوی ‌شان برسانند. 

 

مکان: افغانستان

منبع: ایندیپندنت

 

اخبار مرتبط ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال مطالبات بانک‌های خراسان رضوی وصول شد فرماندار خودخوانده طالبان در شمال افغانستان کشته شد کاهش ۳۵ درصدی حضور اتباع خارجی غیرمجاز در مازندران خانواده در سیاست گذاری های کلان مورد غفلت قرار گرفته است امام جمعه اهل سنت ایرانشهر: مهریه بالا و هزینه‌های سنگین ازدواج عامل خوشبختی نیست گفتگوی سفیر افغانستان و معاون شهردار در رابطه با کودکان کار ادامه جنجال ضرب و شتم نماینده زن پارلمان افغانستان وزیر کشور: عمده کودکان کار خیابانی، مهاجران افغانستانی هستند آمریکا دیر یا زود از افغانستان خارج می شود محرومیت مادام العمر رییس سابق فدراسیون افغانستان

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا افغانستان جماران زوج افغان سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۴۱۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه یک منطقه دیگر دونتسک را آزاد کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه از آزادسازی بخش هایی از جمهوری دونتسک خبر داد.

وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه در بیانیه ای اعلام کرد کهیگان های نظامی این کشور شهرک بوگدانوفکا در جمهوری دونتسک را به طور کامل آزاد کردند.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است که نیروهای روسی در این منطقه موقعیت خود را بهبود بخشیدند. نظامیان و شماری از تجهیزات نیروهای مسلح اوکراین در نزدیکی دونتسک نیز هدف نیروهای روسی قرار گرفت.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که دو ضدحمله نیروهای مسلح اوکراین در مناطق دیگر دونتسک دفع شد.

بنا به این گزارش، در نتیجه درگیری در این محور ارتش اوکراین بیش از ۴۴۰ نظامی، سه خودرو و یک سامانه موشکی ضدهوایی خود را از دست داد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که ارتش روسیه موفق شد یک فروند هواپیمای میگ- ۲۹ نیروی هوایی اوکراین را در فرودگاه دنپر منهدم کند.

بنا به گزارش وزارت دفاع روسیه، سامانه‌های پدافند هوایی روسیه ۱۹۴ پهپاد اوکراینی دردرگیری های ۲۴ ساعت گذشته منهدم کردند.

کد خبر 6084692

دیگر خبرها

  • ناتوی ناتوان
  • وزیر دفاع فرانسه: ایران یک چالش امنیتی برای اروپا است
  • شماری از مهاجران افغان از ایران خارج شدند
  • روسیه کنترل یک روستای دیگر در دونتسک را به دست گرفت
  • روسیه کنترل یک روستا دیگر در دونتسک را به دست گرفت
  • بشار اسد: روسیه در جنگ اوکراین پیروز خواهد شد
  • روسیه یک منطقه دیگر دونتسک را آزاد کرد
  • انهدام مقرهای تروریست‌ها در شرق و مرکز سوریه
  • روسیه : یک فروند سوخو-۲۵ اوکراین سرنگون شد
  • نمایشگاه مشترک افغان - قزاق