Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@17:00:46 GMT

بهره برداری از راه آهن رشت - انزلی در سال ۱۴۰۰

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۴۱۴۱۶

بهره برداری از راه آهن رشت - انزلی در سال ۱۴۰۰

مصطفی طاعتی مقدم در حاشیه بازدید از مجتمع بندری انزلی در گفتگو با خبرنگار مهر از اجرای تفاهم نامه بین بنادر و دریانوردی گیلان با شرکت ساخت راه آهن رشت- انزلی خبر داد و گفت: این تفاهم نامه برای کمک و همراهی به وزارت راه و شهرسازی جهت تسریع اجرای پروژه‌های موجود است.

طاعتی مقدم ضمن ابراز خرسندی از همگرایی سازمان بنادر و دریانوردی و وزارت راه و شهرسازی، افزود: با توجه به کمبود مصالحی که در گیلان با آن مواجهه هستیم مصالح حاصل از لایروبی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان مورد استفاده قرار گرفته است که این امر بسیار جای تقدیر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تاکید ریاست جمهوری جهت اتصال پروژه راه آهن رشت_ قزوین به دریا، افزود: این یک پروژه استراتژیک برای جمهوری اسلامی ایران است که ریل‌های راه آهن را به دریای خزر رسانده‌ایم.

طاعتی مقدم با بیان اینکه از طریق همکاری سازمان بنادر بخش عمده‌ای از مشکلات در حوزه مصالح و ژئوتکنیک رفع شده است، تصریح کرد: تا سال ۱۴۰۰ پروژه راه آهن به اتمام خواهد رسید.

وی با تاکید بر اینکه وزارت راه شهرسازی به دنبال این است که بنادر کشور از چهارچوب مطلق فعالیت بندری خارج و چند سوی حرکت کند، اظهار داشت: در بندر امام نیز در زمینه حمل نقل زمینی و ریلی وارد شده است تا از ظرفیت بنادر بیشتر استفاده شود

رونق دوباره مجتمع بندری انزلی

مدیر کل حوزه وزارتی وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه پروژه‌های عمرانی به خصوص در حوزه بنادر دارای مسئولیت اجتماعی ویژه است، افزود: تهیه مصالح جز وظایف این سازمان نیست و به این علت که بندر در حوزه گیلان یکی از پروژه‌ای زیر ساختی مهم برای این استان بوده همکاری لازم صورت گرفته است که امیدواریم همکاری خوب اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان در استان‌های دیگر نیز شاهد باشیم تا از منابعی که استحصال می‌شود به خوبی بهره برداری کنیم.

طاعتی با اشاره به اینکه تمایل داریم در دیگر بنادر کشور این نوع همکاری‌ها انجام شود، خاطرنشان کرد: همگرایی بین سازمانی سبب می‌شود از ظرفیت منابع موجود در کشور به صورت بهینه استفاده کرد.

وی با اشاره به رکود واردات آهن آلات در کشور و تأثیر آن در بندر انزلی اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه واردات آهن آلات بسیار کم شد و تأثیر بسیاری بر بندرانزلی داشت اما در دو سال گذشته تمهیدات و برنامه ریزی های لازم و مناسبی برای رونق دوباره بندرانزلی گرفته شد که واردات غلات و ایجاد زیرساخت‌های مناسب آن و سرمایه گذاری‌های درست از جمله این موارد بود

طاعتی مقدم از پیگیری سازمان بنادر و تاکید وزیر راه و شهرسازی در راستای تأمین تجهیزات مورد نیاز همچون مکنده غلات در بندرانزلی خبر داد و افزود: با برنامه ریزی های مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان و سازمان بنادر شاهد رونق دوباره بندرانزلی هستیم که امیدواریم با فراهم سازی تجهیزات مونتاژ شده از ظرفیت‌های این بخش بیش از پیش به خوبی استفاده شود

کد خبر 5004475

منبع: مهر

کلیدواژه: راه آهن استان گیلان وزارت راه و شهرسازی ویروس کرونا محرم 99 شیراز ماه محرم بوشهر آمار کرونا شیوع کرونا مراسم عزاداری شهرکرد هفته دولت کرمانشاه گرگان روز خبرنگار آزادگان جنگ تحمیلی بنادر و دریانوردی راه و شهرسازی سازمان بنادر وزارت راه راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۴۱۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه خط ۱۴ اینچ تبریز _ ارومیه در آستانه بهره‌برداری

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس اعلام شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران، به زودی پروژه احداث تأسیسات و خط لوله ۱۴ اینچ تبریز - خوی و ارومیه وارد فاز بهره‌برداری می‌شود.

این پروژه، شامل احداث خط لوله ۱۴ اینچ تبریز به ارومیه از طریق شمال دریاچه ارومیه، خط انشعاب ۱۰ اینچ خوی، احداث تلمبه‌خانه‌های تبریز و سلماس، و پایانه‌های ارومیه و خوی است که با هدف انتقال انواع فرآورده‌های نفتی به ظرفیت روزانه ۶۵ تا ۱۰۰ هزار بشکه طراحی شده است.

پیشرفت کلی این طرح که در قالب تأمین کالا و اجرا (PC) با مدیریت شرکت ملی مهندسی ساختمان نفت ایران به اجرا در آمده، ۹۹.۲۲ درصد بوده و هم‌اکنون در مرحله نهایی و آماده‌سازی جهت تحویل به بهره‌بردار قرار دارد.

طول این خط در حد فاصل تبریز به ارومیه حدود ۲۲۰ کیلومتر و طول انشعاب آن حدود ۳۷ کیلومتر است.

شایان ذکر است که تولید و تأمین کالا و تجهیزات به کار رفته در این پروژه، بر عهده شرکت‌های داخلی بوده و زمینه اشتغال سالانه ۱۲۰۰ نفر را فراهم کرده است.

کد خبر 6085536 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از ۲۴۰ پروژه عمران روستایی در استان اردبیل
  • اتمام تعمیر اسکله تاریخی بلوار بندرانزلی
  • افزایش شمار پروژه‌های خدماتی در نفت و گاز آغاجاری
  • بهره‌برداری از ۲ پروژه راهگشای عمرانی در بزرگراه آزادگان تهران
  • بهره برداری از ۱۰ پروژه حیاتی برق گیلان برای عبور موفق از تابستان
  • بهره برداری از ۴ تقاطع غیر همسطح رشت تا شب عید ۱۴۰۴
  • پروژه خط ۱۴ اینچ تبریز _ ارومیه در آستانه بهره‌برداری
  • خط لوله فرآورده تبریز - خوی - ارومیه به بهره‌برداری می‌رسد
  • مرحله نخست جاده دسترسی مجتمع بندری نگین آماده بهره‌برداری
  • بهره برداری از فاز اول پایانه شرق تا پایان خرداد ۱۴۰۳