Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@00:08:00 GMT

قانون اختیارات تنطیم بازار باید به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شود

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۴۳۲۵۶

قانون اختیارات تنطیم بازار باید به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شود

‍‍‍‍‍‍

گروه استان‌ها-نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی گفت: قانون اختیارات تنطیم بازار باید به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شود اما متاسفانه سران سه قوا آن را به وزارت صنعت، معدن و تجارت واگذار کرده‌اند. - اخبار استانها -

جلال محمودزاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، با اشاره به اینکه در مجلس گذشته قانون واگذاری اختیارات تنطیم بازار به وزارت جهاد کشاورزی وجود داشت اظهار داشت: متاسفانه این قانون در سال گذشته توسط سران قوا بار دیگر به وزارت صنعت، معدن و تجارت موکول شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: قانونی که مجلس شورای اسلامی مصوب کرده بود بسیار مفید بوده و بحث تولید و تجارت را در یک وزارتخانه قرار می‌داد و از سوی دیگر وزارت جهاد کشاورزی نیز این مسئله را دنبال می‌کرد اما متاسفانه در جلسه‌ای که سران برگزار کردند، این وظیفه را برخلاف قانون، دوباره از جهاد کشاورزی منفک کرده و به وزارت صمت واگذار کردند.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی گفت: بنابراین این مصوبه سران سه قوا از نظر اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی مخالف قوانین مجلس بوده و بنابراین کارگروهی تشکیل شد که این کارگروه، میزان قانون‌مند بودن این تصمیم را بررسی کرد.

1136 تن شکر تنظیم بازار در استان خراسان جنوبی جذب و توزیع شداستاندار کرمان از عدم حضور مدیران در جلسه تنظیم بازار انتقاد کرد10000 تن شکر تنظیم بازار در خراسان رضوی توزیع شد

محمودزاده بیان کرد: با توجه به اینکه این تصمیم سران سه قوا یک ساله بود و هم اکنون بیش از دو سال از این قانون گذشته، به نظر نمایندگان مجلس، باید وظیفه تنظیم بازار و بازرگانی محصولات کشاورزی بار دیگر مطابق قانون مجلس شورای اسلامی به وزارت جهاد کشاورزی بازگردد تا شاهد نوسانات قیمتی در بازار نهاده‌ها و محصولات کشاورزی نباشیم.

وی افزود: هم اکنون متاسفانه شاهد این موضوع هستیم که وزارت جهاد کشاورزی مشکلات را بر گردن وزارت صمت انداخته و وزارت صنعت و معدن نیز مشکلات را به گردن وزارت جهاد کشاورزی می‌اندازد و همین مشکلات سبب شده که نهاده‌های دامی به سختی به دست دامداران و مرغداران برسد و آنها نتوانند نهاده مورد نیاز خود را تهیه کنند و بنابراین شاهد گرانی مرغ و گوشت قرمز شده و از یک سو نیز مشکلاتی در تولید ایجاد شده‌ است.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی گفت: بی‌شک واردات بی‌رویه محصولات کشاورزی و جلوگیری از صادرات محصولات، مخالف شعار جهش تولید بوده و همین گرفتن وظایف جهاد کشاورزی و واگذاری به صمت باعث همه این مشکلات شده است.

وی تاکید کرد: بنابراین دولت باید به سرعت وظیفه تنظیم بازار و بازرگانی محصولات کشاورزی را دوباره به وزارت کشاورزی بازگرداند که این نیز در کارگروه کمیسیون کشاورزی آماده شده و گزارش به صحن علنی مجلس ارائه می‌شود تا نمایندگان برای این موضوع تصمیم گیرند.

انتهای پیام/7548/ش

R7548/P/S6,48/CT1 بیشتر بخوانید... ۱۱۳۶ تن شکر تنظیم بازار در استان خراسان جنوبی جذب و توزیع شد استاندار کرمان از عدم حضور مدیران در جلسه تنظیم بازار انتقاد کرد قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... ۱۱۳۶ تن شکر تنظیم بازار در استان خراسان جنوبی جذب و توزیع شد استاندار کرمان از عدم حضور مدیران در جلسه تنظیم بازار انتقاد کرد پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ تولد ۶قلوها در کرج/ حال مادر ‌و نوزادان مساعد است ۲ دستور نوبخت برای اهالی روستای چنار محمودی; پرداخت مستمری یک میلیون تومانی به صورت مادم‌العمر ۳ سمنان| پشت صحنه سریال فاخر "سلمان فارسی" به روایت تصاویر ۴ تولد ۴قلو در دومین زایمان مادر ۲۷ساله اهوازی+ تصویر ۵ جزئیات بازداشت گسترده اعضای شورای‌شهر و مدیران سابق شهرداری ساری/ متهمان "پرونده سلمانشهر" دستگیر شدند ۶ کرونا توریست ناشناخته‌‌ مناطق گردشگری / مردم اردبیل آمار تلخ مبتلایان به کرونا را باور ندارند ۷ کوهنورد ایرانی پرچم "یا حسین(ع)" را بر فراز بلندترین قله کشور عراق به اهتزاز درآورد ۸ تصادف خونین در محور سبزوار - جوین/ ۱۳ نفر کشته و ۱۱ نفر مصدوم شدند مهمترین اخبار استانها گزارش ویدئویی| جزئیات انتقال ۳ صیاد آزاد شده به ایران آیت‌الله علم‌الهدی: عزاداری سنتی میسر نیست "مبتکرانه" عزاداری شود جزئیات بازداشت گسترده اعضای شورای‌شهر و مدیران سابق شهرداری ساری/ متهمان "پرونده سلمانشهر" دستگیر شدند کوهنورد ایرانی پرچم "یا حسین(ع)" را بر فراز بلندترین قله کشور عراق به اهتزاز درآورد مهمترین اخبار تسنیم گزارش تسنیم| «قاسم» برد موشک‌های تاکتیکی ایران را به اسرائیل رساند/ جدیدترین موشک بالستیک ایران چه مختصاتی دارد؟ تخت روانچی: اقدامات آتی ایران با آنچه که برای برجام رخ می‌دهد، متناسب خواهد بود کدام اعضای شورای امنیت تاکنون درخواست آمریکا علیه ایران را غیرقانونی دانسته‌اند؟ لغو نشست شورای امنیت درباره ایران به‌دلیل مخالفت آمریکا نیویورک تایمز: آمریکا به جای منزوی کردن ایران خودش منزوی شد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی تن شکر تنظیم بازار مجلس شورای اسلامی محصولات کشاورزی جهاد کشاورزی توزیع شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۴۳۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی جزئیات طرح تشکیل «سپند» وزارت دفاع

دقایقی پیش جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی آغاز شد و بررسی طرح تشکیل سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی (سپند) وزارت دفاع در دستورکار قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، دقایقی پیش جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف آغاز شد. دستورکار این جلسه به شرح زیر است:

- گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره طرح تقویت و توسعه علوم پژوهش و نوآوری دفاعی (طرح تشکیل سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی (سپند) وزارت دفاع)

- گزارش کمیسیون اقتصادی درباره طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی (اعاده شده از شورای نگهبان)

- گزارش کمیسیون اجتماعی درباره لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوءرفتار

- گزارش کمیسیون انرژی درباره لایحه ارجاع اختلاف شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با شرکت بازرگانی دولتی هند به داوری

- گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها درباره طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و تعداد نمایندگان آن

- گزارش کمیسیون اجتماعی درباره طرح یک فوریتی استفساریه ماده ۴۸ قانون تنظیم بخشی از مقررات دولتی ۱

- گزارش کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست درباره طرح استفساریه بند الف ماده ۲ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۴۰۰

- بررسی تقاضای عده‌ای از نمایندگان مجلس درباره رسیدگی به طرح نظام قانونگذاری، تعیین حدود اختیارت و صلاحیت مراجع وضع قوانین و مقررات طبق اصل ۸۵ قانون اساسی

- بررسی تقاضای دو فوریت درباره طرح اجماع برخی از احکام مالیاتی جهت تسهیل فعالیت‌های اقتصادی کشور در سال جهش تولید با مشارکت مردم

کد خبر 746817

دیگر خبرها

  • وزارت جهاد کشاورزی نرخ جدید شکر را سریع‌تر اعلام کند
  • آماده همکاری با دولت برای بازگشت آرامش به بازار برنج هستیم
  • طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی در دستور کار مجلس قرار گرفت
  • بررسی دلیل کمبود و گرانی دارو در دستور کار نمایندگان قرار گرفت
  • گزارش تحقیق و تفحص از وزارت جهاد کشاورزی به قوه قضاییه ارجاع شد
  • تحقیق و تفحص از وزارت جهاد کشاورزی در دستورکار امروز مجلس
  • افزایش ظرفیت پزشکی یکی از ضروریات کشور است
  • بررسی طرح نظام قانونگذاری و تعیین اختیارات مراجع وضع قوانین
  • بررسی جزئیات طرح تشکیل «سپند» وزارت دفاع در دستور کار مجلس قرار گرفت
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی جزئیات طرح تشکیل «سپند» وزارت دفاع