Web Analytics Made Easy - Statcounter

افشین تحفه‌گر صبح شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: ۸۲ کتابفروشی از سراسر خراسان رضوی در طرح تابستانه فروش کتاب سال ۱۳۹۹ شرکت داشتند که از این تعداد ۶۳ کتابفروشی مربوط به مشهد و ۱۹ کتابفروشی مربوط به سایر شهرستانهای استان بود.

وی ادامه داد: از کل کتابفروشی‌های شرکت کننده در این طرح، ۶۲ کتابفروشی در مشهد و ۱۶ کتابفروشی در سایر شهرستانهای خراسان رضوی موفق به فروش کتاب شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: کل یارانه اختصاص یافته به خراسان رضوی در طرح تابستانه کتاب امسال سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بود که از این میزان سه میلیارد و ۴۰۶ میلیون و ۱۸۱ هزار و ۷۱۴ ریال مصرف شد.

وی افزود: در این دوره از برگزاری طرح تابستان کتاب که از ۱۸ تا ۳۰ مرداد ماه امسال همزمان با سراسر کشور در خراسان رضوی برگزار شد این استان برای چهارمین سال پیاپی به عنوان یکی از فعال‌ترین و پرفروش‌ترین استانها در طرح مزبور شناخته شد.

تحفه‌گر ادامه داد: تسهیلات ارزان قیمت از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۳۹۹ به توسعه کتابفروشیهای استان اختصاص یافته است.

وی گفت: میزان استفاده از تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه تا ۱۰ میلیارد ریال به کتابفروشیهای استان خراسان رضوی اختصاص یافته که درخواست بیش از این مبلغ از سوی کتابفروشیها باید ابتدا در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی بررسی و سپس به تایید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برسد که سامانه ''تحفه'' برای این منظور در وزارتخانه تمهید شده است.

معاون امور فرهنگی و رسانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی اضافه کرد: تاکنون تعدادی از کتابفروشی‌ها در خراسان رضوی از تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه برای ترویج فرهنگ کتابخوانی استفاده کرده‌اند و همچنان از درخواستهای جدید با ایده‌های نو در این زمینه استقبال می‌کنیم.

هر سال از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه، منابع مالی در قالب تسهیلات با کارمزد مشخص برای طرحهای اقتصادی و فرهنگی اعم از صنعتی، معدنی و کشاورزی دارای توجیه اقتصادی پرداخت می‌شود که برای هر استان از این محل، اعتباراتی اختصاص می‌یابد.

برچسب‌ها تابستانه کتاب 99 کتاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تابستانه کتاب 99 کتاب تابستانه کتاب 99 کتاب تبصره ۱۸ قانون بودجه فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۴۳۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۴۱ درصدی مصوبات سفر رییس جمهور در حوزه آبرسانی گناباد

به گزارش خبرنگار مهر، حسین امامی عصر چهارشنبه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات زیرساخت‌های آبرسانی گناباد به رشد ۴۱ درصدی عملکرد مصوبات سفر استانی رئیس جمهوری و هیأت دولت به شهرستان گناباد در حوزه آبرسانی اشاره و اظهار کرد: برای دور نخست سفر استانی ۵۰۰ میلیارد ریال طرح برای شهرستان گناباد تعریف شده بود، در حالی که افزون بر یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال طرح در حوزه آبرسانی در این شهرستان در دست اجرا است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی با بیان اینکه ۷۰ درصد از آب مورد نیاز مناطق شهری و روستایی گناباد از طریق خط انتقال و ۳۰ درصد از سایر بخش‌ها تأمین می‌شود، بیان کرد: ۱۶ کیلومتر از خط انتقال آب این شهرستان تعیین تکلیف شده و ۱۶ کیلومتر آن فرسوده و نیازمند اصلاح است.

وی با بیان اینکه گناباد از شهرستان‌های پیشگام در اجرای طرح نهضت ملی مسکن است افزود: تأمین زیرساخت‌های آبرسانی واحدهای نهضت ملی مسکن و رفع مسائل و مشکلات آبرسانی این واحدها رویکرد مهم فعالیت‌های این شرکت است.

امامی میزان برداشت سالانه آب از چهار هزار و ۵۰۰ چاه آب شرب استان خراسان رضوی را ۱۴ هزار و ۵۰۰ لیتر در ثانیه عنوان و تصریح کرد: با هدف تأمین آب شرب پایدار و کاهش مشکلات این بخش بیش از سه هزار میلیارد ریال طرح توسط شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی در یک سال اخیر در شهرستان‌های استان اجرا شده است.

کد خبر 6088147

دیگر خبرها

  • ۸ اردیبهشت، آخرین مهلت ثبت‌نام حضور در بخش مجازی نمایشگاه کتاب تهران
  • افزایش ۴۱ درصدی مصوبات سفر رییس جمهور در حوزه آبرسانی گناباد
  • میزان برداشت سالانه آب در خراسان رضوی بیش از ۱۴ هزار لیتر در ثانیه است
  • واریز ۷۰۰۰ میلیارد ریال به خزانه از محل فروش مرزی فرآورده‌های سوختی در خراسان جنوبی
  • ورود «مسافر و مهتاب» با «فرقه خودبینان» به کتابفروشی‌ها
  • سلماس؛میزبان هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی
  • کتاب «اوستا علی» در ترازوی نقد اهالی فرهنگ خراسان جنوبی
  • افزایش ۹ درصدی مخاطبان سینما‌های خراسان رضوی در فروردین ۱۴۰۳
  • «مواجهه‌ای نامتعارف با منطق هگل» در کتابفروشی‌ها
  • کتابفروشی که خبر تعطیلی اش را شیرین کرد