Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  شرایط عمومی متقاضیان برای شرکت در این فراخوان به این شرح است:   متقاضیان برای حضور در جشنواره لازم است ضمن تکمیل فرم ارائه شده در فراخوان، آمادگی خود را برای حضور در جشنواره و مراحل ارزیابی و انتخاب به دبیرخانه جشنواره تئاتر استانی اعلام دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ارزیابی و انتخاب آثار فقط از میان آثار تولید شده و آماده اجرا از جشنواره استانی سال ۹۸ تا آبان ماه ۹۹ به صورت بازبینی آثار در فرمت لوح فشرده درسطح استان انجام خواهد شد.

آثاری که از موضوع‌های جهش تولید، ارزش‌ها و دستاورد‌های دفاع مقدس، اپیدمی بیماری کرونا و مدافعین سلامت، فرهنگ دینی، رضوی، بومی یا بستر‌های تاریخی، آداب و رسوم و سنت‌های منطقه و استان خود بهره ببرد، در اولویت انتخاب خواهد بود. بیشتر بخوانید آثار جشنواره تئاتر استانی ۹۵ مشخص شدند
در این جشنواره آثار خیابانی مورد ارزیابی قرار نخواهد گرفت و نمایش‌های خیابانی متقاضی باید برای حضور در جشنواره بین‌المللی فجر، از طریق جشنواره سراسری تئاتر خیابانی مریوان شرکت کنند.

نمایش‌های ارائه شده نباید توسط گروه شرکت‌کننده در هیچ یک از جشنواره‌های سراسری کشوری یا منطقه‌ای شرکت کرده باشد.

همچنین نمایش‌های قدیم و جدید نویسندگان مطرح کشور که تاکنون اجرا‌های متعددی داشته‌اند، تنها در صورت ارائه طرح اجرایی خلاقانه و شیوه نو در برخورد با اثر می‌تواند مورد قبول جشنواره تئاتر استانی قرار بگیرد.

ارائه‌ی مجوز کتبی از سوی نویسنده یا ناشر یا مترجم، هنگام ارائه درخواست کارگردان و ارائه فرم‌های شماره ۱ و ۴ توسط گروه‌ها الزامی است.

هم‌چنین نمایش‌های راه یافته به جشنواره باید مجوز شورای نظارت بر نمایش شهرستان را قبل از حضور، اخذ کنند.

با توجه به شرایط موجود و شیوع بیماری کرونا در کشور سی‌امین جشنواره تئاتر استانی در حال حاضر به صورت بازبینی لوح فشرده می‌گردد و در صورت بهتر شدن شرایط نحوه برگزاری توسط شورای سیاست‌گذاری اعلام خواهد شد.

در صورت بهبود شرایط عمومی جامعه و تصمیم شورای سیاست‌گذاری مبنی بر برگزاری حضوری جشنواره، گروه‌های راه‌یافته به جشنواره استانی متعهد به اجرا خواهند بود و رعایت پروتکل‌های بهداشتی بر عهده گروه است.

علاقه‌مندان می‌توانند تا ۱۰ شهریور ماه امسال برای تکمیل فرم تقاضا به دبیرخانه جشنواره اعلام آمادگی کنند.

مهلت ارسال آثار علاقه‌مندان به دبیرخانه جشنواره تا ۲۰ آبان ماه امسال تعیین شده و اعلام آثار منتخب از سوی جشنواره ۲۵ آبان ماه خواهد بود.

سی‌امین جشنواره تئاتر خراسان رضوی در دهه سوم آبان ماه امسال برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به آدرس دبیرخانه در مشهد مقدس، میدان آزادی، بوستان ملت، مجتمع فرهنگی و هنری امام رضا (ع) و انجمن هنر‌های نمایشی استان ارسال کنند.


انتهای پیام//م. م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جشنواره تئاتر استانی فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی جشنواره تئاتر استانی آبان ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۴۴۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فهرست نهایی گروه‌های منتخب جشنواره آئین‌های نمایشی روستایی رضوی اعلام شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ستاد خبری بیست و یکمین جشنواره بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع)، سعید زمانی در این باره اظهار کرد: یکی از بخش‌های ششمین جشنواره روستایی آسمان هشتم مربوط به آئین‌های نمایشی و روستایی رضوی خواهد بود.

وی افزود: با توجه به آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره، ۷ اثر مجوز حضور در هرمزگان برای رقابت با سایر گروه‌ها پیدا کرده اند. معاون ترویج و جریان سازی بنیاد بین المللی امام رضا(ع) بیان کرد: در همین راستا استان‌های آذربایجان غربی، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، کهگلویه و بویراحمد و هرمزگان صاحب نماینده برای شرکت در این رقابت‌ها هستند. زمانی خاطر نشان کرد: گروه راد از صومای برادوست ارومیه، باغ انار از باغ انار لردگان، نبی اکرم از زرکی میناب، انگاره از شهوار میناب و ضامن آهو از سیله در کردر رضوی از توابع شهرستان میناب به رقابت خواهند پرداخت. وی ادامه داد: اختتامیه این رقابت‌ها از ۲۷ تا ۲۹ فروردین ماه در روستای کردر رضوی برگزار خواهد شد.

رقابت ۱۹ گروه سرود روستایی در کردر

رضوی معاون ترویج و جریان سازی بنیاد بین المللی امام رضا(ع) از رقابت ۱۹ گروه سرود در ۲ رده سنی زیر و بالای ۱۵ سال در ۲ بخش دختران و پسران خبرداد.

سعید زمانی با اعلام این خبر اظهار کرد: جشنواره سرود روستایی رضوی که زیر مجموعه ششمین جشنواره روستایی آسمان هشتم محسوب می‌شود با حضور ۱۹ گروه در کردر رضوی به کار خود پایان می‌دهد.

وی افزود: این گروه‌ها در دو بخش پسران و دختران و در ۲ رده سنی زیر و بالای ۱۵ سال باهم به رقابت خواهند پرداخت. معاون ترویج و جریان سازی بنیاد بین المللی امام رضا(ع) بیان کرد: در همین راستا استان‌های کرمان، هرمزگان، خراسان رضوی، چهار محال و بختیاری، یزد، البرز و بوشهر صاحب نماینده برای شرکت در این رقابت‌ها هستند.

زمانی خاطر نشان کرد: در این جشنواره در بخش پسران، ۳ گروه در رده سنی بالای ۱۵ سال و ۸ گروه در رده سنی زیر ۱۵ سال باهم رقابت خواهند کرد، همچنین در بخش دختران، ۳ گروه در رده سنی بالای ۱۵ سال و ۵ گروه در رده سنی زیر ۱۵ سال باهم رقابت خواهند کرد.

وی ادامه داد: اختتامیه این رقابت‌ها از ۲۷ تا ۲۹ فروردین ماه در روستای کردر رضوی برگزار خواهد شد.

گروه‌های منتخب سرود روستایی رضوی به شرح ذیل است: ۱- معراج ۲- سقای حسین(ع) ۳- نوای موعود ۴- خانه احسان حاجی آباد ۵- شهید جواد ناصری ۶- آفتاب ۷- نورالقائم ۸- میثاق یزد ۹- حمزه سیدالشهدا(ع) ۱۰- طریق القدس ۱۱- طپش ۱۲- شادینه بختیاری ۱۳- خانه احسان حاجی آباد ۱۴- دبیرستان هاجر ۱۵- مدرسه حضرت فاطمه(س) ۱۶- نورالهدی ۱۷- کنگ کهن ۱۸- دختران میثاق ۱۹- زهروان زینبی (س)

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896479

دیگر خبرها

  • پایان جشنواره ملی روستایی و عشایری آسمان هشتم در شهرستان میناب
  • نمایش «واپسین نفس» به جشنواره سراسری تئاتر ایثار راه یافت
  • un۱۲، داستان رنج کرد‌ها از رژیم بعث در مشهد به روی صحنه رفت
  • حضور ۹۰ بازیکن و مربی در سومین مرحله جشنواره مینی بسکتبال کشور
  • جدول اجرای عموم نمایش‌های بخش کودک و نوجوان تئاتر «رضوی» اعلام شد
  • اعلام اجرای عمومی آثار چهاردهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان رضوی 
  • راهیابی پنج نمایش از قم به جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • راهیابی اعضا کانون استان بوشهر به جشنواره سرود بسیج
  • حضور بیش از ۱۲۰ هنرمند در دومین جشنواره تئاتر خیابانی محلات
  • فهرست نهایی گروه‌های منتخب جشنواره آئین‌های نمایشی روستایی رضوی اعلام شد