Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@23:53:15 GMT

محققان ایرانی ماسک هوشمندی برای رصد سلامتی تولید کردند

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۴۵۰۹۲

محققان ایرانی ماسک هوشمندی برای رصد سلامتی تولید کردند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، زهره همایون فر، سها رستمی نیا و علی کیاگردی از محققان دانشگاه ماساچوست آمریکا ماسکی به نام چشمه تولید کرده‌اند که برای کنترل و ثبت اطلاعات حرکات چشم نیازی به کاشت الکترود به سر و صورت ندارد و انعطاف بالا استفاده از آن را تسهیل می‌کند.

از این ماسک می‌توان برای امور دیگری همچون اندازه گیری نرخ ضربان قلب نیز استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما مهم‌ترین مزیت استفاده از «چشمه» تسهیل مطالعه بر روی میزان سلامت بدن در حین خوابیدن اشخاص است. خوابیدن افراد با نصب تعداد زیادی الکترود بر روی سر آنها و سپس مطالعه علمی بر روی آنها کار ساده ای نیست. اما این ماسک دسترسی به اطلاعات مورد نیاز محققان را بدون آزار دیدن بیماران و افراد مورد مطالعه ممکن می‌کند.

الکترودهای ظریف این ماسک در زیر سطح آن مخفی شده‌اند و از نوعی پلیمر هیدروژلی سبک و انعطاف پذیر هستند. مقداری نقره نیز برای رسانا کردن این الکترودها به آنها اضافه شده است. ماسک یادشده به همین شیوه اطلاعات خود را از سطح پوست افراد جمع‌آوری می‌کند.

تعدادی حسگر فشارسنج نیز در این ماسک مورد استفاده قرار گرفته که با بررسی شرایط رگ‌های صورت می‌توانند نرخ ضربان قلب را اندازه بگیرند.

الکترودهای مورد استفاده در ماسک چشمه بسیار مقاوم و بادوام هستند و بعد از ۱۵ بار شستشوی ماسک باز هم آسیب ندیده‌اند. بعد از ۴۰ ساعت استفاده از این ماسک برای جلوگیری از خشک شدن هیدروژل ها باید چند قطره آب بر روی ماسک پاشانده شود. با یک بار شارژ باتری این ماسک به مدت 8 ساعت قابل استفاده خواهد بود و قرار است این زمان به سه روز افزایش یابد.

کد خبر 5004730

منبع: مهر

کلیدواژه: هوشمندسازی ماسک هوشمند تجهیزات پزشکی ویروس کرونا تحقیقات علمی اینوتکس واکسن کرونا نوآوری شرکت دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری استارت آپ فناوری فضایی حاکمیت سایبری هوش مصنوعی ایالات متحده امریکا محرم 99 اینترنت بر روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۴۵۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری پنجمین دوره مسابقات ملی دوچرخه‌سواری جام چشمه سبز گلمکان


 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس هیات دوچرخه سواری گلبهار گفت: این مسابقات انتخابی تیم ملی بوده که در تقویم فدراسیون دوچرخه سواری کشورمان نیز ثبت شده است.

مجتبی گلمکانی  افزود: چند کشور آسیایی برای حضور در این مسابقات اعلام آمادگی کردند.

وی بیان کرد: ارتقاء سطح دو چرخه سواری، استعداد یابی  و معرفی برای حضور در کلاس جهانی از جمله اهدافی است که دنبال می شود.

گلمکانی اظهار کرد: این دوره از مسابقات در دو رده سنی برگزار می شود.

دیگر خبرها

  • طرح نور را با قوت و هوشمندی ادامه می‌دهیم
  • برگزاری پنجمین دوره مسابقات ملی دوچرخه‌سواری جام چشمه سبز گلمکان
  • ورزش ممکن است پیری را معکوس کند
  • هنرنمایی ایرانی 16ساله، چشم ایلان ماسک را گرفت
  • (ویدئو) نوجوان ایرانی که دل ایلان ماسک را برد؛ یاسین شفیعی کیست؟!
  • «معجزه سلامتی» به نان مردم بازمی‌گردد
  • راز جوان شدن در پیری فاش شد
  • تشخیص زودهنگام سرطان سینه با دستاورد محققان ایرانی
  • (ویدیو) ویدیوی ایلان ماسک از یک نوازنده ایرانی؛ ترکیب استارشیپ و پیانو
  • ویدیوی ایلان ماسک از یک نوازنده ایرانی؛ ترکیب استارشیپ و پیانو