Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،هادی کریمی مدیر مرکز مدیریت و کنترل ترافیک شهرداری اصفهان اظهار کرد: مطالعات انجام شده در حوزه حمل و نقل نشان داده اجرای طرح زوج و فرد به صورت بلند مدت تبعاتی مانند افزایش سرانه مالکیت خودرو را در پی خواهد داشت و شهروندان به داشتن تعداد خودرو‌های بیشتر تشویق می‌شوند تا هر روز بتوانند به محدوده مرکزی شهر سفر کنند؛ این موضوع باعث می‌شود اجرای طرح زوج و فرد در بلند مدت به اهدافی مثل کاهش ترافیک در محدوده‌های تعیین شده نرسد و در برخی موارد نیز سبب افزایش تردد و یا افزایش طول سفر‌ها شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او با بیان اینکه نمی‌توان به طرح زوج و فرد خودرو‌ها به عنوان یک طرح بلند مدت برای کاهش ترافیک، کاهش آلودگی هوا و مدیریت تقاضا نگاه کرد، افزود: با اجرایی شدن طرح ترافیک جدید تقاضای تردد از سوی شهروندان را مدیریت می‌کنیم تا آن‌ها برای سفر‌های درون شهری خود برنامه‌ریزی کنند.

مدیر مرکز مدیریت و کنترل ترافیک شهرداری اصفهان تصریح کرد: طرح محدوده ترافیک با هدف کاهش ترافیک‌های زائد و ایجاد تسهیلات برای ساکنان و افرادی که کار ضروری در مرکز شهر دارند، اجرا می‌شود.

او با بیان اینکه مطالعات طرح محدوده ترافیکی توسط دانشگاه صنعتی اصفهان انجام و مصوبات لازم از شورای ترافیک استان و شورای شهر دریافت شده است، گفت: در آینده نزدیک این طرح جایگزین طرح زوج و فرد خودرو‌ها در شهر می‌شود.

کریمی اظهار کرد: در طرح محدوده ترافیکی پیش بینی شده تا ساکنان محدوده طرح بتوانند با تخفیف ۸۰ تا ۹۰ درصدی مجوز تردد در محدوده مرکزی شهر را دریافت کنند.

او گفت: قبل از اجرای طرح فراخوانی اعلام می‌شود تا ساکنان محدوده مستندات سکونت خود را ارائه، شماره پلاک آن‌ها در صورت احراز مالکیت و سکونت در سامانه ثبت و در نهایت مجوز صادر می‌شود، سایر شهروندان نیز از طرق اپلیکیشن تلفن همراه به صورت پیامک از طریق اینترنت یا عوامل فروش طرح، قبل از ورود رقم مورد نظر را پرداخت می‌کنند که به محض پرداخت پلاک خودرو در سامانه ثبت خواهد شد.

مدیر مرکز مدیریت و کنترل ترافیک شهرداری اصفهان ادامه داد: پلاک خودرو‌هایی که در محدوده تاریخی و مرکزی شهر تردد می‌کنند از طریق دوربین‌ها ثبت می‌شود چنانچه مالک خودرو مبلغ تعیین شده را پرداخت کرده باشد، خودرو در لیست پلاک‌های مجاز ثبت می‌شود، در غیر این صورت جریمه صادر خواهد شد.

منبع:ایمنا

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: طرح زوج و فرد خودروها طرح محدوده ترافیک کاهش ترافیک محدوده ترافیک طرح زوج و فرد خودرو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۴۵۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترافیک نیمه سنگین در آزادراه قزوین _ رشت

ایمان محرابی نیا مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه های کشور  در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت:تردد از آزادراه تهران – شمال و محور چالوس مسیر (جنوب به شمال) تا اطلاع بعدی ممنوع است .

به گفته وی  تردد از محور هراز مسیر (جنوب به شمال) تا اطلاع بعدی ممنوع است و ترافیک سنگین مسیر (شمال به جنوب) محدوده بایجان و حدفاصل وانا تا آب اسک گزارش شده است. 

او می گوید: ترافیک نیمه سنگین آزادراه رشت – قزوین وبالعکس محدوده‌های پارک جنگلی سروان و ورودی شهررودبار و تردد روان در محور چالوس مسیر (شمال به جنوب) محور فیروزکوه مسیر (رفت و برگشت) را شاهد هستیم. 

وی درباره آخرین وضعیت جوی ترافیکی سایر محور‌ها گفت: ترافیک نیمه سنگین در آزادراه کرج – قزوین محدوده‌های مهرویلا و مهرشهر ،آزادراه قزوین – کرج حدفاصل گلشهر تا مهرشهر و حدفاصل ساسانی تا پل کلاک را شاهد هستیم. 

محرابی نیا درباره آخرین وضعیت جوی محورها هم گفت: بارش باران در برخی از محور‌های استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان و سیستان و بلوچستان است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • ترافیک سنگین در محور کندوان
  • ترافیک در محور کندوان سنگین است
  • ترافیک در هراز و کندوان سنگین است
  • وقوع ۲۰۲ مورد حادثه ترافیکی در نیمه اول طرح امداد نوروزی نیشابور
  • ترافیک سنگین در حاشیه زاینده‌رود / با رانندگان متخلف برخورد می‌شود
  • ترافیک نیمه سنگین در آزادراه قزوین _ رشت
  • ترافیک سنگین در آزادراه کرج _ قزوین
  • عقب‌نشینی شهرداری تهران برای جمع‌آوری پل ۵۰ ساله تهران
  • ترافیک سنگین در آزادراه تهران – شمال
  • ترافیک سنگین در محور کرج _ چالوس