Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایمان عطارزاده مدیرکل توسعه شبکه علمی هوشمند دانشگاه آزاد اسلامی در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره اهداف و کارکرد سامانه مدیریت یکپارچه امور آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی (آموزشیار) اظهارکرد: باتوجه به تغییر رویه سیستم آموزشی کشور پس از شیوع کرونا، نیاز جدیدی تحت عنوان آموزش دانشجویان در فضای غیرحضوری مطرح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درواقع سیستم آموزشی کشور طی چندماه گذشته، دچار دگردیسی و نیاز جدید شد تا جامعه دانشگاهی مطالبه جدیدی را از آن داشته باشند.

وی افزود: ما باید به این موضوع می‌رسیدیم که چگونه می‌توانیم خدمات آموزشی که در گذشته به صورت فیزیکی ارائه‌ می‌شد، به مدلی الکترونیکی مبتنی بر سیستم‌های آموزشی ارائه دهیم. به همین دلیل ما شاهد نوعی مهاجرت براساس نیازهای مطرح شده در گذشته بودیم که مبتنی براساس سیستم الکترونیکی بود.

عطارزاده ادامه داد: باتوجه به این که دانشگاه آزاد اسلامی نزدیک به 40 درصد باز نظام آموزش عالی کشور را بردوش می‌کشد و لذا تحول در نظام آموزشی این دانشگاه طی چندماه گذشته امری ضروری بود؛ خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی یکی از موفق ترین دانشگاه‌های کشور بود که توانست خود را با سیستم جدید انطباق دهد و کلاس‌ها و امتحانات آنلاین را مبتنی بر این سیستم جدید برگزار کند. به همین دلیل زمینه ادامه روند تحصیل برای دانشجویان در شرایط شیوع کرونا فراهم شد.

مدیرکل توسعه شبکه علمی هوشمند دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: البته مهاجرت دانشگاه آزاد از سیستم آموزشی قدیم به جدید خالی از اشکال نبوده است و لذا تجربه نگاری ترم گذشته موجب شد به این نتیجه برسیم که می‌توانیم با یکپارچه سازی داده‌ها و ایجاد سامانه‌ای متمرکز، سرویس‌های یکپارچه و متناسب با نیاز مخاطب در اختیار دانشجویان و استادان قرار دهیم.

وی عنوان کرد: یکی از نیازهای دانشجویان، ارائه دروس به صورت استانی و کشوری و یا بسترسازی مناسب برای برگزاری امتحانات در سبک‌های متنوع بود که سعی کردیم در سامانه آموزشیار این موضوع را نیز فراهم کنیم. همچنین این امکان وجود دارد که در مدل آموزشی جدید، بتوانیم امتحانات عملی و تئوری را نیز برگزار کنیم. علاوه بر این موضوع، خدمات آموزشی نیز از جمله درخواست دانشجویان مبنی ارسال گواهی اشتغال به تحصیل به صورت الکترونیکی، از ویژگی‌های مهم سامانه آموزشیار است.

عطارزاده در پایان خاطرنشان کرد: سامانه آموزشیار، سیستی کاملا رو به رشد و مبتنی برنیازهای دانشجویان و استادان است؛ ما براساس تجربه‌های ترم گذشته، نیازها را احصا کرده‌ایم و پلتفرم جدید، به صورت مرحله به مرحله، خدمات نوین آموزشی را به صورت الکترونیکی به دانشجویان و استادان ادامه خواهیم داد.

انتهای پیام/

108 / 167 سامانه آموزشیار ایمان عطارزاده دروس عملی آموزش مجازی آموزش مجازی دانشگاه آزاد

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: سامانه آموزشیار ایمان عطارزاده دروس عملی آموزش مجازی آموزش مجازی دانشگاه آزاد دانشگاه آزاد اسلامی سامانه آموزشیار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۴۵۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره آیین‌های «سرزمین من» در بوشهر

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، معاون امور مدارس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر گفت: جشنواره سرزمین من با هدف کمک به تحکیم و وحدت در زمینه هویت ملی برگزار شده است.

هاشمی افزود: در استان بوشهر آیین‌ها و سنت‌های قدیمی وجود دارد که از نسل‌های گذشته به نسل فعلی منتقل شده و ما وظیفه داریم آنها را نگه داشته و به نسل بعد منتقل کنیم.

وی اظهار کرد: برخی از این سنت‌های قدیمی کنار گذاشته شده و هدف ما از برگزاری این جشنواره آشنایی نسل جدید با آیین‌های سنتی استان بوشهر است.

معاونت امور مدارس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر بیان کرد: امروز در این جشنواره دانش‌آموزان در گروه‌های مختلف آیین‌های قدیمی جنوب را به همکلاسی‌هایشان نشان دادند.

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست هم‌اندیشی جامعه اسلامی واحد تهران جنوب با مدیر کل‌تشکل‌های اسلامی دانشگاه آزاد
  • نوسازی و ساخت ۴هزار کلاس درس در خراسان رضوی
  • خرید آنلاین بیمه مسافرتی دارای اعتبار است
  • آموزش و پرورش و فرهنگ در تربیت انسان بسیار تأثیرگذار هستند
  • قاسمی: سند تحول دانشگاه آزاد سکوی جهش از دانایی به توانایی است
  • قهرمانی اراک در مسابقات والیبال دانشجویان منطقه پنج دانشگاه آزاد
  • لزوم رفع تبعیض بین دانشگاه آزاد و دانشگاه‌های دولتی در جذب اعتبارات پژوهشی و آموزشی
  • کسری ۳۳۱ هزار متر مربعی فضای آموزشی در کردستان
  • برگزاری جشنواره آیین‌های «سرزمین من» در بوشهر
  • هجدهمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران آغاز به کار کرد