Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

معترضان در این روز در مرکز بصره جمع شده بودند تا از پارلمان بخواهند پس از کشته شدن دو فعال سیاسی و زخمی شدن شماری دیگر در جریان سه حملۀ جداگانه که این هفته از سوی افراد مسلح ناشناس انجام شد، استاندار بصره را اخراج کنند.

اولین قربانیِ حملات افراد مسلح ناشناس تحسین اسامه، کنشگر اجتماعی پرطرفدار در بصره بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قتل او باعث از سرگیری دور جدیدی از اعتراضات در این شهر شد؛ اعتراضاتی که دست‌کم سه روز ادامه داشت و به درگیری میان معترضان و نیروهای دولتی انجامید.

در واکنش به این اعتراضات مصطفی کاظمی، نخست‌وزیر عراق روز دوشنبه رئیس پلیس بصره همچنین رئیس امنیت ملی را از مقام‌هایشان عزل کرد و دستور انجام تحقیقات درباره این حوادث را داد. به این ترتیب این اعتراضات موقتا آرام شد تا اینکه حادثه قتل رهام یعقوب روی داد.

خانم رهام یعقوب، پزشک و کنشگر عراقی که تا کنون چندین بار راهپیمایی زنان را در این کشور رهبری کرده بود، چهارشنبه گذشته کشته شد. در جریان حملۀ افراد مسلح موتورسوار به خودروی او، سه نفر دیگر نیز زخمی شدند.

کاظمی که در ماه آوریل به مقام نخست وزیری عراق رسیده است، زمامداری کشوری را برعهده گرفته که دهه‌هاست با مشکلاتی همچون تحریم، جنگ، فساد، ناکارآمدی‌های اقتصادی و نفوذ گسترده ایران دست به گریبان است.

منبع: یورونیوز

منبع: آفتاب

کلیدواژه: پارلمان شهر بصره اعتراضات عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۴۵۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفان جنگ غزه پل گلدن گیت سانفرانسیسکو را بستند

حامیان فلسطین و معترضان جنگ در غزه امروز دوشنبه بزرگراه ۱۰۱ روی پل گلدن گیت را بستند و تردد روی پل معروف شهر سانفرانسیسکو را مسدود کردند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، تظاهرکنندگان در حالی که وسایل نقلیه را متوقف کرده و تمام خطوط منتهی به جنوب این پل را مسدود کرده بودند، از مقامات ایالات متحده خواستند تا تسلیح و کمک مالی به اسرائیل را در جنگ جاری غزه متوقف کند.

معترضان بنر‌هایی با مضامین «دنیا را برای غزه متوقف کنید» و «اکنون به محاصره غزه پایان دهید» حمل می‌کردند.

طبق حساب X پل گلدن گیت، گشت بزرگراه کالیفرنیا در محل بود، بدون اینکه زمان بازگشایی پل را تخمین بزند.

در پیام این حساب آمده بود که رانندگان باید منتظر تاخیر‌های قابل توجه باشند و در صورت امکان از استفاده از پل خودداری کنند.

همچنین ترافیک در شهر‌های بزرگ دیگر از جمله شیکاگو در فرودگاه اوهار به دلیل اعتراضات مسدود شد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • صرفه جویی ۲ میلیارد دلاری سوخت با تکمیل راه آهن شلمچه بصره
  • سربازان مشمول بخوانند
  • طنین فریاد مرگ بر آمریکا در سراسر ایالات‌متحده/ حامیان فلسطین پرچم آن را به آتش کشیدند
  • صرفه جویی ۲ میلیارد دلاری سوخت با تکمیل راه آهن شلمچه _ بصره
  • مخالفان جنگ غزه پل گلدن گیت سانفرانسیسکو را بستند
  • سهامداران برای خرید کدام نمادها صف کشیدند؟
  • دفاع بازدارنده دلیرمردان نیروهای مسلح مجاهدتی تاریخی بود
  • اعتراضات علیه ممنوعیت کنگره فلسطین در برلین
  • ترویج فرهنگ عفاف و حجاب با خُلق نیک محقق می‌شود
  • فیلم/ عبور موشک های بالستیک ایرانی بر فراز شهر بصره