Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@05:41:32 GMT

۲ خبر از شهرستان های بافق و میبد

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۴۷۵۱۴

۲ خبر از شهرستان های بافق و میبد

 رییس اداره تبلیغات اسلامی بافق با بیان اینکه حضور عزاداران بدون ماسک در تمامی آیین های عزاداری سالار شهیدان ممنوع است، گفت: زمان اجرای مراسم‌ نباید بیش از ۲ ساعت باشد.

حجت الاسلام علی روحانی با بیان اینکه عزاداری ها با رعایت فاصله ۲ متر انجام شود، افزود: اجرای مراسم‌ با حداقل جمعیت از دیگر شرایط است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی جابه جایی هیات‌ها و استفاده از طبل، سنج و وسایل مشابه را ممنوع اعلام کرد و گفت: مراسم سینه زنی و زنجیرزنی بدون جابه جایی مجاز است.

این مسوول فرهنگی شهرستان، با اشاره به اینکه سال‌های گذشته بیش از ۶۰ مبلغ دینی به شهر و روستاها اعزام ‌می شدند، بیان کرد: امسال به خاطر شیوع ویروس کرونا اعزام مبلغ محدود و بیشتر از مبلغان بومی استفاده می‌شود.

وی تصریح کرد: مراسم‌ عزاداری تا حد امکان باید در فضای باز برگزار شود و در این مورد کمیته های اطلاع رسانی، آموزش و بهداشت، نظارت و بازرسی و امنیتی از جمعه شب ( ۳۱ مرداد۹۹) فعالیت خود را آغاز کرد.

رییس تبلیغات اسلامی بافق تحولات حوزه فرهنگی و احیای دین اسلام را مدیون حرم دانست و افزود: 

مردم ولایتمدار در ماه ترویج و اشاعه فرهنگ حسینی (ع) ، به صورت خودجوش به عزاداری می پردازند و در چارچوب توسعه و گسترش این فرهنگ ناب گام برمی‌دارند.

عزاداری ماه محرم در شهرها و روستاهای استان یزد امسال همزمان با اول محرم ( جمعه برابر ۳۱ مرداد ماه) آغاز شد و بر اساس یک سنت دیرینه تا ۱۳ محرم در استان ادامه دارد.

اعضای ۸۶ هیات مذهبی در بافق فعالیت دارند و متعهد هم شده اند که بر اساس دستورالعمل بهداشتی عزاداری کنند.

در روز عاشورا میان امام حسین(ع) و یارانش با لشکر کوفه به فرماندهی عمر بن سعد در سرزمین کربلا  جنگی درگرفت که به شهادت امام و ۷۲ تن از یارانش انجامید. پس از آن، زنان و کودکان و امام سجاد(ع) که آن زمان بیمار بود، به اسارت درآمدند، پیکر امام و یارانش روز ۱۱ یا ۱۳ محرم، توسط بنی‌اسد در کربلا به خاک سپرده شد.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق شهر یزد قرار دارد.

میبد

فرماندار میبد با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهیدان محمدعلی رجایی و محمد جواد باهنر و هفته دولت( دوم تا هشتم شهریور)  از افتتاح ۷۴ پروژه  با ۶۲ میلیارد و ۱۷۲ میلیون تومان هزینه از محل اعتبار دولتی و خیری در این شهرستان خبر داد. 

به گزارش روز شنبه روابط عمومی فرمانداری میبد، حسین فلاح این پروژه‌ها را عمران شهری و روستایی، بهداشت و درمان و آموزشی ذکر کرد و افزود: افتتاح سه واحد آموزشی، بخش آنکولوژی بیمارستان میبد، مرکز بهداشت حسن‌آباد، آبرسانی به حسن‌آباد و مزرعه بیده از جمله این پروژه‌هاست.

وی اظهار کرد:  صنعتگران  هم در بخش‌های تولید هزینه‌های خوبی در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری از محل تسهیلات صندوق کارآفرینی امید و سرمایه‌های خود هزینه کرده اند.

وی افزود:  ۵۱۷ میلیارد تومان از تسهیلات صندوق کارآفرینی امید در ۲۴ پروژه صرف شد و در این ارتباط  برای ۶۲۰ نفر اشتغال فراهم ‌شده ‌است.

برچسب‌ها ماسک هفته دولت ماه محرم هیأت عزاداری بافق بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا و آیین های محرم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ماسک هفته دولت ماه محرم هیأت عزاداری بافق بهداشت و سلامت ماسک هفته دولت ماه محرم هیأت عزاداری بافق بهداشت و سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۴۷۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بافق، میزبان اولین کنگره بین المللی شتر در کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، ️محمدعلی حاتمی زاده با اشاره به اینکه استان یزد محور تحقیق و توسعه شتر تک کوهانه کشور و منطقه است، گفت: با توجه به اهمیت شتر در سند تحولی یزد نوین و نام گذاری سال ۲۰۲۴ به نام شتر، تکمیل زنجیره ارزش این حیوان ارزشمند در آینده دامی کشور اهمیت زیادی دارد.

وی افزود: اولین کنگره بین المللی شتر کشور در استان یزد، شهرستان بافق با حضور نخبگان، اندیشمندان و محققانی از ایران و سایر کشور‌ها در شهریور ماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی پروژه عمرانی آبرسانی شهرستان میبد
  • فعالیت مجامع اجلاسیه بین المللی پیرغلامان حسینی
  • راهیابی ۲ اثر نمایشی از چهارمحال و بختیاری به جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • تعطیلی و غیرحضوری شدن مدارس در استان یزد
  • سیلاب بهاری در جاده سه چاهون بافق+فیلم
  • دسته عزاداری خدام حضرت عبدالعظیم (ع) روانه حرم شدند
  • بافق، میزبان اولین کنگره بین المللی شتر در کشور
  • استان یزد میزبان اولین کنگره بین المللی شتر در کشور می‌شود
  • مراسم بزرگداشت شهدای راسک و دمشق در میبد
  • وقف زمین کشاورزی برای عزاداری سیدالشهدا (ع)