Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- اورژانس یکی از ابتدایی ترین امکاناتی است که وجود و فعال بودنش حائز اهمیت است اما کمبود آن در منطقه ماهدشت کرج بسیاری را دچار مشکل کرده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج،  اورژانس یکی از ابتدایی ترین امکاناتی است که وجود و فعال بودنش حائز اهمیت است و باید به نسبت جمعیت در هر منطقه این امکانات نیز برای ساکنین فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عدم در دسترس بودن اورژانس می‌تواند بلای جان افراد شود و نیاز به فعال بودن آن بسیار ضروری است اما کمبود آن در منطقه ماهدشت کرج بسیاری  را  دچار مشکل کرده است.

تاخیر 50 دقیقه ای اورژانس برای حضور در محل حادثه

یکی از شهروندان منطقه ماهدشت در گفت‌گو با خبرنگار تسنیم در کرج، در خصوص نبود اورژانس در این منطقه، اظهار داشت: نبود اورژانس در منطقه ماهدشت کرج  گاها منجر به فوت برخی بیماران بدحال این منطقه می‌شود.

وی با بیان اینکه در چند روز گذشته بیمار بدحالی 50 دقیقه منتظر حضور اورژانس در محل حادثه ماند که موجب وخیم شدن حال او شد.

فرهاد عزیزی عنوان‌کرد: باتوجه به تصادفات متعددی که در این منطقه رخ می‌دهد استقرار اورژانس در این منطقه ضروری است.

فرمانده هوانیروز ارتش: اورژانس هوایی هوانیروز در 17 استان مستقر شد/ هوانیروز ارتش به رفع محرومیت ورود کردتمهیدات اورژانس تهران برای برگزاری کنکور 99100 نفر از پرسنل اورژانس 115 استان اصفهان به کرونا مبتلا شدند

عدم همکاری شهرداری ماهدشت برای رفع کمبود اورژانس در منطقه ماهدشت کرج/ تکذیب تاخیر 50 دقیقه‌ای اورژانس

مهرداد بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج، در خصوص کمبود پایگاه‌های اورژانس در استان البرز اظهار داشت: اورژانس در مجموعه استان البرز نسبت به استانداردها بالغ بر 30 پایگاه کمبود دارد که 9 پایگاه در روزهای آینده به پایگاه‌های اورژانس ما در استان اضافه می‌شود و این کمبود کمتر می‌گردد.

وی با بیان اینکه از جمله مناطقی که جمعیت زیاد است و ما با کمبود اورژانس روبرو هستیم کرج و فردیس و مناطقی از کرج که بسیار با این مشکل مواجه بوده محمد شهر و ماهدشت است، افزود: در سال‌های گذشته و امسال جلسات متعددی با مجموعه شهرداری‌ها  و شوراهای شهر جهت  مساعدت وتخصیص زمین و امکانات برای راه اندازی پایگاه‌ اورژانس برگزار شده است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان البرز با اشاره به اینکه برخی شهرداری‌ها مانند محمدشهر، کمالشهر و کرج همکاری بسیار خوبی را در این راستا داشتند، بیان‌کرد: با کمک شهرداری‌ها برخی از پایگاه‌های مورد نیاز راه اندازی و برخی نیز در حال ساخت است.

بابایی با بیان اینکه دوسال گذشته با شهرداری ماهدشت جهت ترمیم اورژانس فعلی و تخصیص زمین برای راه اندازی اورژانس جدید جلسه ای برگزار شد، تصریح کرد: تنها اورژانس ماهدشت بسیار فرسوده است و نبود جایگاهی مناسب برای آمبولانس این خودرو را نیز دچار آسیب کرده است.

وی با بیان اینکه علیرغم جلسه‌ای که در این خصوص با شهردار ماهدشت انجام شد هیچ همکاری صورت نگرفت، خاطر نشان کرد: یکی از دلایل ضعیف ماندن وضعیت اورژانس در این منطقه عدم همکاری شهرداری ماهدشت است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان البرز با تکذیب تاخیر 50 دقیقه‌ای اورژانس برای حضور در حادثه‌ای که در ماهدشت رخ داد، گفت: پس از تماس و اطلاع از حادثه، به دلیل اینکه اورزانس آن منطقه دچار مشکل بود آمبولانس از پایگاه‌های همجوار اعزام شد و با توجه به سیستمی بودن تمامی فعالیت‌های اورژانس، نیروها پس از 37 دقیقه به محل حادثه رسیدند که البته این زمان زمان کمی نیست.

خبرنگار تسنیم تلاش بسیاری برای مصاحبه با شهردار ماهدشت برای چرایی عدم همکاری شهرداری با اورژانس برای نوسازی ناوگان اورژانس فرسوده این منطقه و همچنین راه اندازی پایگاه جدید داشت اما با عدم پاسخگویی شهردار روبرو شد.

انتهای پیام/ ع

R7810/P1494/S6,50/CT7 بیشتر بخوانید... راه‌اندازی اورژانس ریلی برای اولین بار در کشور بزرگ‌ترین اورژانس حوادث کشور در سمنان افتتاح می‌شود قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... راه‌اندازی اورژانس ریلی برای اولین بار در کشور بزرگ‌ترین اورژانس حوادث کشور در سمنان افتتاح می‌شود پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ سمنان| پشت صحنه سریال فاخر "سلمان فارسی" به روایت تصاویر ۲ جزئیات بازداشت گسترده اعضای شورای‌شهر و مدیران سابق شهرداری ساری/ متهمان "پرونده سلمانشهر" دستگیر شدند ۳ استانداری البرز هزینه یکساله نوزادان ۶ قلوهای کرجی را تقبل کرد ۴ تصادف خونین در محور سبزوار - جوین/ ۱۳ نفر کشته و ۱۱ نفر مصدوم شدند ۵ کوهنورد ایرانی پرچم "یا حسین(ع)" را بر فراز بلندترین قله کشور عراق به اهتزاز درآورد ۶ گذری در قدیمی‌ترین مسجد قم از دریچه دوربین ۷ آیت‌الله علم‌الهدی: عزاداری سنتی میسر نیست "مبتکرانه" عزاداری شود ۸ ماموستا رستمی: امام حسین(ع) اسوه اخلاق، کرامت، سخاوت و الگوی جامعه بشریت است مهمترین اخبار استانها گفت‌وگوی تسنیم با مداحی که هزاران مخاطب "جوان دانشگاهی" دارد / برگزاری عزاداری با لبیک به فرمایشات امام خامنه‌ای + فیلم گفت‌وگوی خواندنی تسنیم با پزشکی ‌که می‌خواست گل‌فروش شود / همیشه منتظر معجزه الهی برای بیماران هستم گزارش ویدئویی| چرایی اهمیت مسجد در دنیای امروز/ نقش راهبردی مساجد در تحکیم بنیان جامعه دینی و رشد فضایل اخلاقی کردستان| روستانشینانی که "آب آلوده" می‌نوشند/ مسئولان محرومیت "روستای سپیران" را دریابند+ تصاویر مهمترین اخبار تسنیم روحانی: برگزاری پرشور مراسم عزاداری محرم آزمونی برای همه است/دستور به وزیر ارتباطات برای ارائه پهنای باند متن طرح دو فوریتی نمایندگان برای خروج خودکار از برجام با فعال شدن مکانیسم ماشه یک دیپلمات: رئیس شورای امنیت مجبور نیست پیش‌نویس قطعنامه "ادامه لغو تحریم‌های ایران" را ارائه کند جزئیات مدل‌های ۹گانه تأمین مسکن کارگران/ ۳۵۸هزار کارگر در طرح اقدام ملی مسکن ثبت‌نام کردند براتی: بازگشت تحریمهای شورای امنیت فشار اقتصادی جدیدی به کشور وارد نخواهد کرد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: منطقه ماهدشت کرج استان البرز ترین اخبار راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۴۷۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنون زباله میلیاردر زاغه‌نشین

  با گرم شدن هوا، بوی زباله و تعفن برای اهالی و عابران خیابان اوقاف بجنورد غیر‌قابل تحمل شده بود. در میان ساختمان‌های بلند و شیک این خیابان خانه‌ای ویلایی با دیوارهای آجری قرار دارد که بوی تعفن داخل حیاط آن، مدت‌هاست فضای محله را پر کرده است. اهالی، ساکن این خانه را می‌شناسند؛ مردی ۵۰ ساله و تنها که سال‌هاست در این خانه که حالا مخروبه شده زندگی می‌کند. او عشق زباله است و دو سال قبل هم عوامل شهرداری بجنورد چند خاور زباله را از خانه‌اش بیرون آورده بودند. تصور می‌شد بعد از تخلیه زباله او دست از این کار بکشد اما از حدود یک‌سال قبل دوباره دست به کار شد و این بار جدا از زباله، لاشه حیوانات را هم به خانه می‌آورد و دپو می‌کرد. همسایه‌ها که با توجه به شرایط روحی مرد تنها با این کار او راه آمده بودند، این بار نتوانستند این شرایط را تحمل کنند و در تماس با شهرداری و پلیس درخواست کردند با او برخورد شود. دیروز عوامل خدمات شهر با هماهنگی قضایی راهی این خانه شده و بعد از ورود به آنجا با صحنه‌ای عجیب رو‌به‌رو شدند. اتاق‌ها و حیاط این خانه پر از کیسه‌های زباله بود. مرد ۵۰ ساله هم در اتاقکی کوچک در کنار این حجم از زباله زندگی می‌کرد. مدیر هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری بجنورد در این باره به جام‌جم گفت: «این ملک ۳۰۰متری در یکی از نقاط مرکزی شهر قرار دارد و ارزش آن حدود ۳۰ میلیارد تومان است. صاحب ملک، مردی ۵۰ ساله و تنهاست که تا به حال ازدواج نکرده و فرزندی هم ندارد‌. بررسی‌ها نشان داد، او از خانواده‌ای سرشناس در بجنورد است که اغلب بستگان نزدیکش در خارج از کشور زندگی می‌کنند.‌»
غلامعلی فرزادی خاطر نشان کرد: «دوسال قبل نیز همسایه‌های این مرد، شکایت مشابهی را مطرح کردند که در آن زمان حجم زباله‌ها بسیار کمتر از امسال بود و تصور می‌کردیم این اتفاق دیگر تکرار نشود. این بار هم با تماس اهالی وارد عمل شدیم اما وقتی عوامل شهرداری به آنجا رفتند برخی ساکنان به این کار اعتراض کردند و با توجه به علاقه مرد تنها به جمع‌آوری زباله، خواستار عدم تخلیه زباله‌ها بودند‌!» 
وی با اشاره به تخلیه ۹۰ خاور زباله از داخل این خانه گفت: «اغلب زباله‌گردها به‌دنبال جمع‌آوری زباله و تفکیک و درآمدزایی از آن هستند اما این مرد فقط علاقه به جمع کردن زباله دارد و هیچ تفکیکی برای فروش آن انجام نداده بود. او شب‌ها با پرسه‌زنی در خیابان، کیسه‌های زباله‌ای که اهالی بیرون خانه می‌گذاشتند را به داخل خانه‌اش منتقل می‌کردودرکنار این حجم زباله زندگی می‌کرد. به نظرمی‌رسد او به خاطر اختلالات روحی وروانی به زباله علاقه داشته واین حجم زباله رابه خانه مخروبه‌اش آورده بود.»
فرزادی درباره سرنوشت این مرد گفت‌: «‌با توجه به این‌که خانواده‌ای ندارد، به گرمخانه منتقل شد تا با دستور قضایی تحویل بهزیستی شود.‌»
معاون خدمات شهری شهرداری بجنورد هم در این باره گفت: «در میان این زباله‌ها، لاشه گربه و سگ هم پیدا شد و حتی این مرد اقدام به خریداری کتاب برای قراردادن آنها در میان زباله‌ها نیز کرده بود.»

دیگر خبرها

  • رعب و وحشت اهالی شهر مهستان از پرسه آزادانه سگ‌های ولگرد + فیلم
  • جنون زباله میلیاردر زاغه‌نشین
  • جزئیات کشف ۹۰ خاور زباله و لاشه حیوان از خانه مرد تنها
  • صاعقه جان یک نفر را در کرمانشاه گرفت
  • ایجاد بزرگترین رویشگاه طبیعی البرز به همت اهالی هیو
  • بیماری زنگ زرد بلای جان غلات
  • کمبود تخت و نیروی انسانی در بیمارستان‌های جنوب کرمان
  • آلودگی صوتی؛ بلای جان شهرها
  • کلافگی اهالی روستای تلوری سفلی از عدم دفع آب‌های سطحی + تصاویر
  • بمب عمل نکرده جنگ تحمیلی در «گیلانغرب» حادثه آفرید