Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباس جرجانی روز شنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: از این تعداد، ۱۰ پروژه با اشتغالزایی مستقیم ۱۱۱ نفر در شهرستان‌های بیرجند، سربیشه، خوسف و فردوس افتتاح می‌شود.

وی از افتتاح واحد تولیدی انواع محصولات سنگی در بیرجند همزمان با هفته دولت امسال خبر داد و گفت: این طرح با ظرفیت سالانه ۱۰۰ تن و سرمایه‌گذاری ۱۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال زمینه اشتغال مستقیم ۶ نفر را فراهم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی افتتاح یک واحد زغال از ضایعات صنایع سلولوزی در شهرستان بیرجند را از دیگر طرح‌های هفته دولت عنوان کرد و افزود: این طرح با سرمایه‌گذاری چهار میلیارد ریال و ظرفیت تولید سالانه ۱۰۰ تن زمینه‌ساز اشتغال مستقیم پنج نفر شده است.

وی بیان کرد: همزمان با هفته دولت واحد تولید شن و ماسه خوسف با ظرفیت تولید ۱۲۰ هزار تن راه‌‍اندازی مجدد می‌شود و برای این پروژه ۲۳۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و برای ۲۳ نفر شغل ایجاد شده است.

جرجانی از افتتاح واحد استخراج منیزیت از معدن بیچه سربیشه نیز خبر داد و گفت: ظرفیت این واحد سالانه سه هزار تن و اشتغالزایی آن چهار نفر به صورت مستقیم است.

وی افزود: همچنین با افتتاح یک واحد دیگر منیزیت در این شهرستان با ظرفیت پنج هزار و  ۱۰۰ تن و سرمایه‌گذاری ۳۴ میلیارد ریال برای ۱۰ نفر اشتغال ایجاد شده است.

جرجانی بیان کرد: همزمان با هفته دولت واحد زغالشویی شرکت فجر طبس با ظرفیت تولید ۲۵۰ هزار تن، سرمایه‌گذاری ۱۷۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۱۵ نفر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گفت: واحد استخراج و دانه‌بندی فراوری بنتونیت قله قنداب شهرستان فردوس نیز با ظرفیت هفت هزار تن سالانه، سرمایه‌گذاری ۷.۲ میلیارد ریال و اشتغال چهار نفر آماده افتتاح است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی اظهار داشت: طرح تولید ماسک تنفسی و پوشش‌های بیمارستانی سربیشه با ظرفیت تولید چهار هزار و ۶۰۰ هزار عدد ماسک، سرمایه‌گذاری ۶ میلیارد ریال و اشتغال ۲۰ نفر نیز آماده بهره‌برداری است.

وی عنوان کرد: بهره‌برداری از واحد فرش دستباف در شهرستان فردوس با ظرفیت تولید ۱۵۰ مترمربع و سرمایه‌گذاری یک میلیارد ریال از دیگر پروژه‎‌های قابل افتتاح در استان خراسان جنوبی است.

جرجانی جمع اشتغال پیش‌بینی شده پروژه‌های هفته دولت در این استان را ۳۴۶ نفر اعلام کرد و گفت: عملیات اجرایی واحد فراوری معدن مس قلعه زری با ظرفیت ۱۵۰ هزار تن و اشتغال ۱۵۰ نفر در هفته دولت آغاز می‌شود.

وی افزود: آغاز عملیات اجرایی طرح دولومیت سربیشه با ظرفیت ۱۶۰ هزار تن و اشتغال ۳۶ نفر و کارخانه فراوری منیزیت نهبندان با ظرفیت ۱۵ هزار تن و اشتغال ۵۰ نفر نیز از دیگر پروژه‌های شاخص هفته دولت در استان است.

دوم تا هشتم شهریور (سالروز انفجار دفتر نخست وزیری به دست منافقان و شهادت شهیدان رجایی و باهنر در سال ۱۳۶۰) هفته دولت نام دارد.

هفته دولت امسال یک هزار و ۵۱۵ پروژه یا طرح با اعتباری بیش از چهار هزار و ۴۰۲ میلیارد تومان در خراسان جنوبی افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود که از این تعداد یک هزار و ۸۰ پروژه به بهره‌برداری می‌رسد.

عملیات اجرایی ۴۳۵ پروژه نیز در مناطق شهری و روستایی استان آغاز می‌شود.

برچسب‌ها هفته دولت وزارت صنعت معدن و تجارت توسعه ایران افتتاح طرح خراسان جنوبی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هفته دولت وزارت صنعت معدن و تجارت توسعه ایران افتتاح طرح خراسان جنوبی هفته دولت وزارت صنعت معدن و تجارت توسعه ایران افتتاح طرح خراسان جنوبی هزار تن و اشتغال ظرفیت تولید میلیارد ریال سرمایه گذاری خراسان جنوبی بهره برداری هفته دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۴۸۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۴۰ هزار واحد مسکن در خراسان جنوبی آغاز شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه ساخت ۴۰ هزار واحد مسکن را در خراسان جنوبی آغاز کردیم، اظهار داشت: رتبه برتر کشور در واگذاری زمین در طرح مسکن ملی را داریم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، قاسم تنها در مراسمی که به مناسبت  تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و با حضور جمعی از مدیران استانی و شهرستانی برگزار شد اظهار داشت: قرار است امروز تعداد 300 جلد سند مالکیت روستایی و شهری به صورت همزمان در سطح شهرستان بیرجند به متقاضیان تحویل شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی، هدف از صدور اسناد مالکیت را رسمیت بخشیدن به مالکیت اراضی روستایی، کمک به توسعه و رونق اقتصاد در روستاها، ساماندهی نظام مالکیت اراضی واقع در بافت روستاها، امکان استفاده به عنوان وثیقه در تسهیلات بانکی، افزایش ارزش حقوقی و اقتصادی املاک، تثبیت مالکیت و از بین بردن اختلاف ملکی و کاهش سطح دعاوی املاک روستایی در مراجع قضایی عنوان کرد.

تحویل بیش از 12 هزار جلد سند مالکیت روستایی و شهری در استان

وی تصریح کرد: در شهرستان بیرجند تاکنون بالغ بر 12 هزار جلد سند مالکیت روستایی و شهری با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک صادر و تحویل متقاضیان شده است.

در ادامه برنامه‌های بنیاد مسکن در شهرستان بیرجند، زیرسازی و آسفالت 2 هزار و 450 مترمربع از معابر روستای شریف آباد نیز با اعتبار 515 میلیون تومان به بهره‌برداری رسید.

سپس به صورت متمرکز 100 واحد مسکن مقاوم احداث شده از محل تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی نیز به متقاضیان تحویل شد و به این ترتیب 9 هزار و 450 امین واحد مقاوم سازی شده شهرستان بیرجند مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

آغاز ساخت 40 هزار واحد مسکن در خراسان جنوبی

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی در حاشیه مراسم بهره برداری از چندین طرح عمرانی به مناسبت سالروز تأسیس بنیاد مسکن، در روستای میغان بخش مرکزی شهرستان  نهبندان اظهار داشت: حساب 100 امام راحل یادگار ارزشمندی است که هنوز برای تأمین مردم به مسکن به کار گرفته می‌شود.

علیرضا عباس‌زاده با بیان اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پرچم دار تأمین مسکن محرومان است، گفت: در دولت سیزدهم طی دو سال به اندازه هشت تا 10 سال در استان طرح هادی اجرا شده است. 

به گفته وی؛ ما در این دولت جشن پایان گازرسانی به استان را با گازرسانی به بیش از 600 روستا گرفتیم که افتخار بزرگی بود. 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه ساخت 40 هزار واحد مسکن را در خراسان جنوبی آغاز کردیم، اظهار داشت: رتبه برتر کشور در واگذاری زمین در طرح مسکن ملی را داریم.

الحاق 5 هزار هکتار زمین به محدوده شهرهای استان

عباس‌زاده با اشاره به اینکه 48 سایت مسکن ملی در استان خراسان جنوبی داریم، گفت: حدود 5 هزار هکتار زمین را در استان الحاق کرده‌ایم، که نیاز به عملیات اجرایی، آب‌رسانی، برق رسانی و سایر دارد.

وی با اشاره به الحاق یک هزار و 20 هکتار زمین در طبس، افزود: در قاین یک هزار و 500 هکتار زمین ویلایی الحاق شد که این همه، نیاز به زیرساخت‌ها و هزینه‌های زیاد دارد.

آبرسانی به بیش از 400 روستای استان در تابستان

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه بیش از 400 روستای استان در تابستان با تانکر آبرسانی می‌شود، تصریح کرد: دولت برای تأمین آب شرب سالم، طرح آبرسانی به 10 هزار روستای بالای 20 خانوار کشور را آغاز کرده است. اولویت دولت آبرسانی به روستاهای بالای 20 خانوار است که امیدواریم تا پایان دولت سیزدهم این مهم محقق شود.

وی یکی از گران‌ترین کالاهای کشور را آسفالت جاده‌ها، عنوان و تصریح کرد: 95 کیلومتر راه روستایی در دولت سیزدهم در نهبندان آسفالت شده است.

مشکلات اولویت‌دار روستاها بررسی شود

عباس‌زاده با تأکید بر اینکه خدمات دولت در منلطق محروم شتاب گرفته و گزارش‌های دولت امید بخش است، خاطرنشان کرد: استقرار دولت مردمی گشایش ایجاد کرده که البته این حق مردم است و باید در دولت‌های گذشته زیرساخت‌ها مهیا می‌شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به قرار گرفتن نهبندان در مسیر اجرای پروژه‌های راه آهن، آب و گاز استان، گفت: وظیفه داریم مشکلات اولویت‌دار روستاها را بررسی کرده و به نوبت در دست اقدام قرار دهیم تا مورد رضایت مردم شود. 

انتهای پیام/ 252

دیگر خبرها

  • آمادگی برای افتتاح ۱۵ هزار میلیارد ریال طرح صنعتی سمنان در سفر دولت سیزدهم
  • آمادگی افتتاح طرح‌های برق منطقه‌ای سمنان با سه‌هزار میلیارد ریال در سفر دولت
  • افتتاح بلوک دوم گازی نیروگاه قدس سمنان
  • ۶۱ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صنعتی در آذربایجان‌غربی محقق شد
  • بیش از هزار واحد مسکن محرومان افتتاح شد
  • ۱۴۲۷ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد استان تحویل داده شد
  • افتتاح هزار و ۴۲۷ واحد مسکن محرومان در خراسان جنوبی
  • ساخت ۴۰ هزار واحد مسکن در خراسان جنوبی آغاز شد
  • رشد ۱۶۱ درصدی اشتغال در صنعت آذربایجان غربی
  • ۵۷۶ جواز تاسیس در بخش صنعت قم صادر شد