Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اختصاصی رکنا ؛ سیزدهم مرداد یک پسربچه 12 ساله هنگام آب بازی زیر سی و سه پل بر اثر برق گرفتگی جان خود را از دست داد و رسیدگی به ماجرا در دستور کار بازپرس ویژه قتل قرار گرفت.

اما در حالی که هنوز بیش از 48 ساعت از مرگ این نوجوان نگذشته بود،سه جوان هجده ساله در همان منطقه دچار برق گرفتگی شدند که یکی از آنها به  کما فرو رفت و بعد از 36 ساعت به صورت معجزه آسا از مرگ نجات پیدا کرد اما حافظه خود را از دست داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پدر پرهام از مرگ پسرش چه می گوید؟

پرهام نام همان پسر 12 ساله ای است که جایش چند روزی است در خانه شان خالی است و به جای صدای خنده ها و شیطنت هایش،قاب عکسش با نوار سیاه در خانه شان جا خوش کرده است.

قلمکاریان،پدر پرهام که شب حادثه همراه او و بقیه اعضای خانواده برای تفریح به نزدیکی سی و سه پل رفته بودند در مورد شب حادثه به خبرنگار رکنا گفت:«آن شب برای تفریح کنار سی و سه پل رفته بودیم.ساعت نزدیک یازده و نیم بود که گفتند یک پسر دوازده ساله در دهانه یکی از پل ها دچار برق گرفتگی شده و دنبال خانواده اش می گشتند.به سمت او دویدم و دیدم که پسر خودم بود.مردم خیلی سریع اورژانس را خبر کردند و امدادگران عملیات احیا را آغاز کردند اما فایده ای نداشت و پسرم جانش را از دست داد.»

قلمکاریان در ادامه گفت:«بعد از حادثه در اخبار گفته شده بود که پسرم  بعد از برق گرفتگی به داخل زاینده رود پرتاب شده و بر اثر غرق شدگی جان خود را از دست داده اما این خبر کذب بود.آب زیر پل تا مچ پا هم نمی رسید و پسر من قهرمان واترپلو بود و امکان غرق شدگی او صفر بود.شاید شهرداری برای اینکه از مسئولیت برق گرفتگی پسرم شانه خالی کند ترجیح می داد علت فوت غرق شدگی عنوان شود اما ما از شهرداری و سازمان میراث فرهنگی شکایت کردیم.»

پدر پرهام در آخر گفت:«نورافکن هایی زیر سی و سه پل قرار دارد که پایه های آن در آب کار گذاشته شده و لابد ایمنی کامل ندارد که ما حدس می زنیم علت برق گرفتگی اتصالی کابل های متصل به آن بوده باشد.»

دو روز بعد سه جوان دیگر را برق گرفت

هنوز ماجرای مرگ دلخراش پرهام سر زبان ها بود که پانزدهم مرداد اتفاقی مشابه رقم خورد و این بار سه جوان اصفهانی هجده ساله که آنها هم برای تفریح به سی و سه پل رفته بودند دچار برق گرفتگی شدند.

یکی از این سه نفر به نام بهنام دادور حال وخیمی پیدا کرد و 36 ساعت در حالت کما بود و به طرز معجزه آسایی از مرگ نجات پیدا کرد.

عموی بهنام در مورد حادثه ای که رخ داده بود به رکنا گفت:«آن شب بهنام و سه نفر دیگر از دوستانش برای تفریح زیر سی و سه پل رفته بودند.بهنام می خواسته آبی به دست و صورت خود بزند و به یکی از دهانه های پل رفته بود.ناگهان دوستش که با او کمی فاصله داشت می بیند که بهنام دارد می لرزد و متوجه می شود برق او را گرفته است.دوست بهنام می خواست به او کمک کند که خود او هم دچار برق گرفتگی شد و همراه سوم آنها هم برای کمک به دو دوست خود،به سمت آنها دوید که او را هم برق گرفت.حال یکی از دوستان بهنام بعد از حضور اورژانس کمی بهتر شد و بهنام و دوست دیگرش به بیمارستان منتقل شدند.بهنام به حالت کما رفته بود و 36 ساعت در کما بود اما دوستش فردای آن روز مرخص شد.»

بهنام که تا یک قدمی مرگ پیش رفته بود از حالت کما نجات پیدا کرد:«حالا حافظه بهنام اختلال پیدا کرده است.ما برای این اتفاقی که رخ داده از شهرداری و میراث فرهنگی شکایت کرده ایم.»

شورای شهر به شهرداری تذکر رسمی داد

در حالی که برخی منابع آگاه می گویند بعد از رخداد اولین حادثه،دادستان دستور رسیدگی به موضوع و برقراری امنیت را داده اما کسی توجهی نکرده،امینی،عضو شورای شهر اصفهان در گفتگو با رکنا اقدامات انجام شده برای رسیدگی به این موضوع را اینطور مطرح کرد:«روز 25 مرداد به شهردار اصفهان تذکر کتبی و رسمی دادم که طبق ماده 84 قانون شهرداری شهردار موظف است طی ده روز جواب دهند.»

امینی در ادامه گفت:«معاون دادستان دستور داده بود آن منطقه قرق شود اما دستگاه ها مسئولیت قبول نکردند و قرق نکردند.چون اگر عمل می کردند در واقع مسئولیت حادثه را پذیرفته بود.بعد از اتفاق دوم با طناب و سیم آن منطقه قرق شد اما به نظرم اینطور کفایت نمی کند.حفظ و نگهداری اماکن عمومی به عهده شهرداری است و ظاهرا شهرداری مسئول این رخداد است اما سازمان میراث فرهنگی نقشی ندارد چون این منطقه جزء ابنیه و معابر عمومی است.»

علت حادثه چه بود؟

گلابی،مدیر عامل سازمان آتش نشانی اصفهان در گفتگو با رکنا در مورد علت حادثه گفت:علت وقوع حادثه هنوز مشخص نیست و دست بررسی است.اما برای ایجاد ایمنی باید بگوییم که قبل از این هم تابلوهای هشدار دهنده شنا ممنوع، وموانع برای جلوگیری از ورود مردم هم بوده است که عبور از آن راحت نیست. هم وطنان از موانع عبور می کنند.در واقع قبل از این حادثه هم موانعی وجود داشت اما بعد از وقوع حادثه دوم موانعی مثل داربست و نوار زرد برای قرق منطقه و جلوگیری از ورود افراد ایجاد شده است.»

منبع: رکنا

کلیدواژه: سهام عدالت قیمت خودرو محرم بورس کرونا قتل حادثه اخبار قانون اخبار حوادث برق سریالی برق گرفتگی مرگبار سی و سه پل فیلم عکس تلگرام کنکور کرونا تجاوز اخبار تهران پسر مرد دختر دچار برق گرفتگی شد پل رفته برای تفریح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۴۸۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشته شدن ۷ تن درپی وقوع حادثه معدن در لیبریا

لیبریا در غرب آفریقا به معادن غنی خود شهرت دارد. این کشور با بیش از ۵ میلیون نفر جمعیت در سواحل خلیج گینه قرار داشته و به دلیل سال‌ها جنگ داخلی همچنان از فقر عمومی رنج می‌برد؛ مسئله‌ای که باعث تشویق بومی‌ها برای فعالیت‌های غیرقانونی در حوزه معادن این کشور شده است. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، ویلموت پای، وزیر معدن لیبریا امروز (سه شنبه) اعلام کرد در پی وقوع یک حادثه در یک معدن طلا در این کشور، دستکم ۷ نفر جان خود را از دست دادند. 

وی خاطر نشان کرد: این حادثه در معدنی رخ داد که چند ماهی است از سوی شرکت کارفرمای آن رها شده بود. با این حال، هنوز تعداد دقیق شمار تلفات این حادثه مشخص نیست و تیم‌های امدادی برای عملیات جستجو به منطقه اعزام شده اند. 

مقامات محلی می‌گویند احتمال افزایش شمار تلفات این حادثه وجود دارد. 

هنوز دلیل بروز این حادثه مشخص نشده است، اما به طور معمول مردم محلی در لیبریا به دلیل نبود شغل اقدام به فعالیت غیرمجاز در استخراج طلا از معادن می‌کنند و وقوع حوادثی از این دست در این کشور سابقه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • چاقوکشی در ایلینوی آمریکا/ ۴ نفر کشته و ۷ تن زخمی شدند
  • ۹ کشته و زخمی بر اثر حادثه ترافیکی در ولایت فراه
  • یک کشته و چهار زخمی در محور شاهین شهر_علویجه
  • یک کشته و ۶ مصدوم در تصادف رابر
  • در حادثه معدن لیبریا ۷ نفر کشته شدند
  • ۷ نفر در حادثه معدن در لیبریا کشته شدند
  • کشته شدن ۷ تن درپی وقوع حادثه معدن در لیبریا
  • کشته شدن ۲ نفر در سیل شهرستان تفت
  • یک کشته و 3 مصدوم در انفجار منزل مسکونی در خرمشهر
  • یک کشته و سه مصدوم در انفجار منزل مسکونی در خرمشهر