Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-23@08:55:20 GMT

تولید نوشابه توسط یک شرکت لبنی تخلف است

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۴۸۶۱۰

تولید نوشابه توسط یک شرکت لبنی تخلف است

مدیرکل تعزیرات تهران تولید نوشابه توسط یک شرکت لبنی را تخلف دانست و گفت: شرکت‌های لبنی باید فقط لبنیات تولید کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اداره کل روابط عمومی و تشریفات سازمان تعزیرات حکومتی، محمدعلی اسفنانی با اشاره به گلایه مردم نسبت به افزایش سرسام آور قیمت لبنیات گفت: در بحث مواد لبنی شاهدیم که شرکت‌ها بین ۳۸ تا ۴۰ قلم کالا تولید کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: سه قلم کالا شامل شیر، ماست و پنیر مشمول قیمت گذاری تثبیتی و اجباری است ولی سایر کالاها چون تابع عرضه و تقاضا هستند رقابت، نوع محصول و امتیازات هر محصول موجب تفاوت قیمتی آنها است.

اسفنانی گفت: اخیراً گزارش مردمی حکایت از افزایش قیمت محصولات غیر تثبیت قیمتی بود که با پیگیری‌های ما مشهود بود ۱۰ قلم کالا افزایش قیمت نداشت.

وی افزایش قیمت شیر خام را ادعای تولید کنندگان مبنی بر گران شدن محصولات لبنی دانست و افزود: در هفته اخیر بیشتر وقت تعزیرات تهران به قیمت لبنیات معطوف شد. همچنین ما به بحث میوه هم ورود کردیم و خوشبختانه تا حد معقولی قیمت آن تثبیت شد.

وی افزود: در قیمت مرغ با توجه به اینکه افزایش قیمت در نظر گرفته شده بود، اعلام شد در تمام میادین میوه و تره بار داخل شهر قیمت مصوب مرغ کیلویی ۱۵ هزار و ۷۵۰ هزار تومان موجود است.

اسفنانی همچنین تولید نوشابه توسط یک شرکت لبنی را تخلف دانست و گفت: شرکت‌های لبنی باید فقط لبنیات تولید کنند که تولید نوشابه گازدار [تخلف است] و اگر این نوشابه بر پایه شیر تولید نشود، تخلف محسوب می‌شود.

این مقام مسئول در سازمان تعزیرات ادامه داد: پزشکان همواره شیر و مواد لبنی را توصیه می‌کنند که اگر بنا باشد شرکت‌های لبنی در تولید نوشابه‌های [پر خطر] گازدار ورود کنند، وجه غالب آنها چنین محصولاتی خواهد بود.

اسفنانی ضمن تأیید گزارش‌های واصله مبنی بر افزایش قیمت نان گفت: پرتال‌ها تنظیمی از سوی مردم حکایت دارد که برخی نانوایی‌ها بدون اجازه اقدام به افزایش قیمت نان کرده‌اند که قطعاً تخلف است.

وی با اشاره به تشکیل پرونده‌های این واحدهای متخلف صنفی اظهار کرد: قیمت نان برای آزادپز ها و دولتی‌ها مصوب است و حتی آزادپز به معنای این نیست که تمام محصول آرد دریافتی با قیمت آزاد تأمین می‌شود.

اسفنانی ادامه داد: محرم امسال خاص است که از منظر بیماری، بازار هم منحصر به فرد بوده و به همین جهت هیئات و توزیع غذا و پخت و پز با محدودیت روبرو است؛ اما به معنای کاهش نظارت ما نیست و به همان صورت که هر ساله نسبت به افزایش تعداد گشت‌ها اقدام می‌کنیم، در این ایام نظارت جدی خواهیم داشت.

انتهای پیام/ا
 

منبع: دانا

کلیدواژه: تولید نوشابه افزایش قیمت شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۴۸۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب ٣٠همت از محل مابه التفاوت قیمت های تکلیفی و تمام شده برق

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از توانیر، مدیرعامل شرکت توانیر از جذب ٣٠ هزار میلیارد تومان اسناد خزانه از محل مابه التفاوت قیمتهای تکلیفی و تمام شده برق خبر داد.

مصطفی رجبی مشهدی با اعلام این خبر افزود:: با جذب این اسناد مطالبات شرکت‌های تولید برق، پیمانکاران و تأمین کنندگان تجهیزات تسویه شد.

وی افزود: مبلغ ٤ هزار میلیارد تومان به حساب شرکت‌های توزیع نیروی برق، ٣ هزار میلیارد تومان تولید کنندگان مقیاس کوچک و ١٩ هزار میلیارد تومان نیروگاههای حرارتی و ٤ هزار میلیارد تومان پیمانکاران و تأمین کنندگان کالای شرکت‌های برق منطقه‌ای واریز شد.

کد خبر 6083547 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • ماجرای دنباله دار افزایش ۵۰ درصدی قیمت پژو پارس؛ وزیر صمت و شورای رقابت چه می گویند؟ | قیمت های جدید را ببینید
  • هدف‌ شرکت توسعه نیشکر : تولید ۷۰۰ هزار تُن شکر
  • نوشابه پپسی چگونه در کارخانه تولید و بسته بندی می‌شود؟ (فیلم)
  • ۱.۵ میلیون تن شیرخام به بازار‌های هدف صادر می‌شود
  • هرگونه افزایش قیمت در حوزه کالا‌های اساسی تخلف است
  • سطح کشت گلخانه‌ای در استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • بازار مهریز زیر ذره بین بازرسان
  • قیمت تولید گوشت قرمز و مرغ در استان بوشهر کاهشی شد
  • افزایش ۴۰ درصدی ‌کرایه‌های ‌‌حمل و نقل درون‌شهری در اردبیل
  • جذب ٣٠همت از محل مابه التفاوت قیمت های تکلیفی و تمام شده برق