Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@23:25:38 GMT

۸ باب کتابخانه عمومی در شهرستان دهلران فعال است

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۴۹۰۰۰

۸ باب کتابخانه عمومی در شهرستان دهلران فعال است

قدرت چراغی در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: مخزن این کتابخانه ها در مجموع دارای ۹۵ هزار جلد کتاب در موضوع‌های مختلف علمی، فرهنگی، سیاسی، تاریخی، اجتماعی، رمان، داستان، کتاب‌های کمک درسی و کتاب‌های کودکان و نوجوانان است.

وی تصریح کرد: تعداد اعضا فعال این کتابخانه ها ۶ هزار نفر، میانگین مراجعین به آنان در هر ماه ۵ هزار نفر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چراغی در ادامه با اشاره به عملکرد مؤثر این اداره در حوزه‌های فرهنگی یادآور شد: بیش از ۱۰۰ برنامه فرهنگی و با مشارکت مردم شهرستان در زمینه‌های مختلف برگزار کرده‌ایم که سلسله نشست‌های کتاب‌خوان، دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی، نقد کتاب، مسابقات کتابخوانی، ایستگاه‌های نقاشی، همایش‌های تبلیغ و ترویج فرهنگ مطالعه، اجرای ویژه برنامه‌های مناسبتی در فضای مجازی بخشی از این برنامه‌ها بوده است.

رئیس اداره کتابخانه های دهلران گفت: تشویق و ترغیب مردم به فرهنگ اهدای کتاب به کتابخانه ها در راستای تقویت منابع، اداره کتابخانه های عمومی شهرستان از موضوعاتی بود که در دستور کار قرار گرفت که خوشبختانه علاوه بر شهروندان نهادهای دولتی و غیر دولتی ۲ هزار جلد کتاب با ارزش ۷ میلیون تومان به کتابخانه های عمومی شهرستان اهدا کردند.

چراغی افزود: با توجه به محدودیت‌های ستاد ملی کرونا اداره کتابخانه های شهرستان دهلران در اجرای طرح فرهنگی «هرخانه یک کتابخانه» با شعار «در خانه بمانیم و به دنیای شگفت انگیز کتاب‌های نخوانده در قفسه کتابخانه هایمان سفر کنیم» و ضبط یک دقیقه‌ای ویدئویی از خوانش کتاب و به اشتراک گذاری برای دیگران، در فضای مجازی در دستور کار خود قرار داده است

کد خبر 5005099

منبع: مهر

کلیدواژه: کتاب و کتابخوانی ایلام شهرستان دهلران ویروس کرونا محرم 99 شیراز ماه محرم بوشهر مراسم عزاداری آمار کرونا شیوع کرونا هفته دولت شهرکرد گرگان کرمانشاه آزادگان جنگ تحمیلی روز خبرنگار کتابخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۴۹۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای برنامه‌های فرهنگی-هنری در کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، افسانه دارابی با اشاره به اجرا شدن برنامه‌های ثابت و مناسبتی در کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر، بیان کرد: ما روز‌های یک‌شنبه صبح جلسه پرسش و پاسخ با عنوان "راه زندگی" داریم با یک روان شناس و روان درمانگر و بعد از ظهر روز‌های یک‌شنبه نشست کتابخوان کودکان را داریم، همچنین ساعت ۱۷:۳۰ روز‌های چهارشنبه نشست کتابخوان نوجوان برای پسران را داریم.

وی با بیان این‌که اکثر برنامه‌های این کتابخانه در روز‌های پنج‌شنبه اجرا می‌شود، اضافه کرد: پنجشنبه‌ها ساعت ۹ صبح ما نشست "گلستان خانی" داریم، ساعت ۱۰ نشست بانوان را داریم که در این نشست کتابی معرفی و در مورد آن کتاب صحبت می‌شود.

مسئول کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر ادامه داد: زمانی که بحث درباره کتاب تمام شد ما یک اختتامیه برای کتاب می‌گیریم و به‌عنوان نقد و بررسی کتاب از یک کارشناس فرهنگی استان دعوت می‌کنیم و کتاب را مورد نقد و بررسی قرار می‌دهد و دوستان اگر ابهامی داشته باشند در این جلسه صحبت کرده و رفع ابهام می‌کنند.

وی همچنین با اشاره به جلسه‌های مناسبتی این کتابخانه، گفت: آیین نکوداشت خانم دکتر فاطمه لشکری یکی از فرهنگیان استان که کتابخانه شخصی‌شان را خانواده ایشان به کتابخانه خلیج فارس اهدا کرد‌ه‌اند در این کتابخانه برگزار می‌شود.

دارابی اضافه کرد: در این آیین حدود ۵۰۰ نسخه کتاب نفیس به کتابخانه عمومی خلیج فارس اهدا می‌شود.

وی جلسه‌های نقد و بررسی و آیین‌های رونمایی از آثار نویسندگان بوشهری را از دیگر برنامه‌های این کتابخانه عنوان کرد.

دیگر خبرها

  • کتابخانه‌های کشور به یک مرکز فرهنگی اجتماعی تبدیل شده‌اند
  • رشد ۳ برابری فعالیت‌های فرهنگی در کردستان
  • کتابخانه هدفمند، موفق و خلاق در دل کویر استان یزد
  • مسئولین استان نسبت به کتابخانه‌ها متفاوت عمل کنند
  • نحوه مدیریت و رویکرد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان متحول شده است
  • اجرای برنامه‌های فرهنگی-هنری در کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر
  • دومین کتابخانه سیار تایباد حرکت خود را آغاز کرد
  • غاز حرکت دومین کتابخانه سیار تایباد خراسان رضوی
  • کتابخانه‌های عمومی با برگزاری برنامه‌های فرهنگی مردم را به کتاب‌خوانی ترغیب کنند
  • کتابخانه‌های عمومی با برگزاری برنامه‌های فرهنگی مردم را به کتابخوانی ترغیب کنند