Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،محمدعلی اسفنانی در مصاحبه با بخش "باسخنگویان" در برنامه رویداد رادیو گفتگو با اشاره به گلایه مردم نسبت به افزایش سرسام آور قیمت لبنیات گفت: در بحث مواد لبنی شاهدیم که شرکت‌ها بین ۳۸ تا ۴۰ قلم کالا تولید کرده اند.

وی افزود: سه قلم کالا شامل شیر، ماست و پنیر مشمول قیمت گذاری تثبیتی و اجباری است، ولی سایر کالاها، چون تابع عرضه و تقاضا هستند رقابت، نوع محصول و امتیازات هر محصول موجب تفاوت قیمتی آن‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسفنانی گفت: اخیرا گزارش مردمی حکایت از افزایش قیمت محصولات غیر تثبیت قیمتی بود که با پیگیری‌های ما مشهود بود ۱۰ قلم کالا افزایش قیمت نداشت.

وی افزایش قیمت شیر خام را ادعای تولید کنندگان مبنی بر گران شدن محصولات لبنی دانست و افزود: در هفته اخیر بیشتر وقت تعزیرات تهران به قیمت لبنیات معطوف شد. همچنین ما به بحث میوه هم ورود کردیم و خوشبختانه تا حد معقولی قیمت آن تثبیت شد.

وی افزود: در قیمت مرغ با توجه به اینکه افزایش قیمت در نظر گرفته شده بود، اعلام شد در تمام میادین میوه و تره بار داخل شهر قیمت مصوب مرغ کیلویی ۱۵ هزار و ۷۵۰ هزار تومان موجود است.

اسفنانی همچنین تولید نوشابه توسط یک شرکت لبنی را تخلف دانست و گفت: شرکت‌های لبنی باید فقط لبنیات تولید کنند که تولید نوشابه گازدار [تخلف است]و اگر این نوشابه بر پایه شیر تولید نشود، تخلف محسوب می‌شود.

این مقام مسئول در سازمان تعزیرات ادامه داد: پزشکان همواره شیر و مواد لبنی را توصیه می‌کنند که اگر بنا باشد شرکت‌های لبنی در تولید نوشابه‌های [پر خطر]گازدار ورود کنند، وجه غالب آن‌ها چنین محصولاتی خواهد بود.

اسفنانی ضمن تایید گزارش‌های واصله مبنی بر افزایش قیمت نان گفت: پرتال‌ها تنظیمی از سوی مردم حکایت دارد که برخی نانوایی‌ها بدون اجازه اقدام به افزایش قیمت نان کرده اند که قطعا تخلف است.

وی با اشاره به تشکیل پرونده‌های این واحد‌های متخلف صنفی اظهار کرد: قیمت نان برای آزادپز‌ها و دولتی‌ها مصوب است و حتی آزادپز به معنای این نیست که تمام محصول آرد دریافتی با قیمت آزاد تامین می‌شود.

اسفنانی ادامه داد: محرم امسال خاص است که از منظر بیماری، بازار هم منحصر به فرد بوده و به همین جهت هیئات و توزیع غذا و پخت و پز با محدودیت روبرو است؛ اما به معنای کاهش نظارت ما نیست و به همان صورت که هر ساله نسبت به افزایش تعداد گشت‌ها اقدام می‌کنیم، در این ایام نظارت جدی خواهیم داشت.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تعزیرات حکومتی قیمت کالا گرانفروشی کالا افزایش قیمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۴۹۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار سیاه تایر از بین می رود!

تین نیوز

عضو هیات مدیره انجمن صنعت تایر ایران گفت: تایر در بعضی از رینگ ها خریداری و برای افزایش قیمت در انبارک ها احتکار می شد که اکنون با تعادل در عرضه و تقاضا ظرف یک ماه آینده این بازار سیاه از بین خواهد رفت.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، جمال میرزایی اظهار داشت: کمبودی در عرضه تایرهایی با رینگ های ۱۳ و ۱۴ در بازار نداریم و با افزایش عرضه اکنون این تایرها به میزان کافی در بازار موجود است.

میرزایی افزود: مشاهده های میدانی نشان می دهد که تقاضا نسبت به رینگ های ۱۳ و ۱۴ کاهش یافته است.

وی تاکید کرد: با از بین رفتن بازار سیاه در ماه آینده قیمت تایر در بازار کاهشی خواهد شد.

میرزایی با اشاره به افزایش به صورت میانگین ۱۶ درصدی تایرهای سواری گفت: با توجه به افزایش بهای تمام شده محصولات تولیدی ناشی از افزایش نرخ جهانی مواد اولیه، نرخ مواد اولیه داخل ، انرژی و سایر عوامل و نهاده های تولیدی و براساس اخذ مجوزهای قانونی و تصمیمات اتخاذ شده در انجمن صنفی صنعت تایر مقرر شد تا از پنجم اردیبهشت افزایش قیمت اعمال شود.

مدیر عامل گروه صنعتی بارز عنوان کرد: نرخ جهانی مواد شیمیایی از ۱.۲ به ۱.۷ دلار رسید که این امر باعث زیان ده شدن تولید شده است.

وی بیان داشت: تولیدکنندگان تایر در سال گذشته افزایش قیمتی نداشتند و این افزایش قیمت در امسال می تواند تولیدکنندگان را از زیان خارج و منجر به رونق تولید کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • جریمه قاچاقچی نوشابه های انرژی خارجی در خواف
  • بازار سیاه تایر از بین می رود!
  • مجوز افزایش دوباره «قیمت لاستیک» به فاصله شش ماه/ سازمان حمایت از مصرف کننده خبر دارد؟
  • شرکت چدن خوسف، نقش بسزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • شرکت چدن خوسف، نقش به‌سزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • مجازات قاچاقچی نوشابه انرژی زا
  • فرآیند تولید دیگ و ماهیتابه با قوطی فلزی نوشابه توسط کارگران پاکستانی (فیلم)
  • جریمه میلیاردی برای قاچاقچی نوشابه‌های انرژی زا در قزوین
  • شروع فرآیند انتخاب واحد تولیدی نمونه در خوزستان