Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-03-28@18:11:30 GMT

ممنوع بودن حضور افراد کرونامثبت در محل کار

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۴۹۲۷۴

ممنوع بودن حضور افراد کرونامثبت در محل کار

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، سید کامل تقوی نژاد، معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت در ارتباط اینترنتی با خبرنگاران، ضمن تبریک روز پزشک و قدردانی از زحمات مجاهدان سلامت اظهار داشت: خوشبختانه با تلاش‌های همکاران حوزه سلامت برای ارتقای نظام بهداشت و درمان در کشور موفق شدیم در دولت یازدهم و دوازدهم حدود ۳۶ هزار تخت در قالب طرح احداث تکمیل و توسعه تخت‌های بیمارستانی در طرح تحول سلامت به بهره‌برداری برسانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تقوی‌نژاد گفت: همچنین حدود ۱۷ هزار واحد بهداشتی که نیاز به تعمیرات اساسی داشتند تعمیر شدن حدود ۱۹۲۱ پروژه از آغاز هفته دولت تا پایان دولت دوازدهم به بهره‌برداری خواهد رسید در این پویش ابتدا در همین هفته ۱۶۴ پروژه بهداشتی و درمانی به نام ۱۶۴ شهید مدافع سلامت کار خود را آغاز خواهد کرد و در اختیار مردم قرار خواهد گرفت و پس از آن بعد از هفته دولت تا ۱۲ فروردین سال 1400 که سال تثبیت نظام جمهوری اسلامی ایران ۱۴۰۰ پروژه به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی گفت: در طرح استفاده مطلوب مردم از خدمات بهداشتی و درمانی کشور این ۱۹۲۰ پروژه با اعتباری قریب به ۱۶ هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری خواهد رسید که اعتبار آن تامین شده و در اختیار قرار خواهد گرفت.

جذب ۱۰ هزار نفر در وزارت بهداشت

معاون توسعه وزارت بهداشت ادامه داد: نتیجه آزمونی که آبان ماه سال گذشته برگزار شد، اسفند ماه اعلام شد و حدود ۱۰ هزار نفر از نیروهای تازه‌نفس در رشته‌های مختلف جذب شدند که از این تعداد ۴۵۰۰ نفر پرستار هستند.

وی تصریح کرد: به علاوه مجوز بکارگیری ۲۲۸۴ نفر را طی هفته‌های گذشته به دانشگاه‌ها اعلام کردیم و داوطلبین ثبت نام خود را انجام داده‌اند و در روزهای آتی این افراد در آزمون شرکت خواهند کرد که از طریق دانشگاه به طور مستقیم جذب آنها انجام می‌شود.

تقوی‌نژاد با اشاره به وعده وزیر بهداشت در خصوص جداسازی کارانه و اضافه کاری پرستاران گفت: جداسازی کارانه و اضافه‌کاری برای پرستاران محقق شد از اسفندماه به دانشگاه‌ها ابلاغ شد.

معاون توسعه وزارت بهداشت گفت: در بخش‌های مختلف اختلافی بین نیروهای رسمی، طرحی و شرکتی از لحاظ دریافت‌ها وجود داشت که تلاش شد این اختلاف به حد اقل برسند، و اکنون وضعیت با ثبات تری دارند اما دغدغه سایر همکاران ما این بود که حقوق به هم نزدیک‌تر شود که تلاش کردیم حقوق این افراد با حقوق نیروهای پیمانی فاصله زیادی نداشته باشد.

امتیاز ویژه استخدام برای پرسنل خط مقدم مبارزه با کرونا

وی افزود: اقدام دیگری که طی روزهای اخیر انجام شد و بسیار اساسی و مهم است این است که با تصویب ستاد ملی کرونا و تصویب شورای توسعه مدیریت سرمایه انسانی خوشبختانه برای افرادی که طی ماه‌های گذشته در مواجهه مستقیم با بیماری کرونا بودند امتیازاتی قائل شدیم و برای افرادی که در این عرصه فعالیت کردند به ازای هر ماه فعالیت ۲ امتیاز در نظر گرفتیم که سقف این امتیاز داد ۲۰ هست و در استخدام های آتی ۲۰ امتیاز برای آنها در نظر گرفته می شود.

تقوی نژاد ادامه داد: بحث پرداخت کارانه پزشکان و پرستاران در دستور کار قرار گرفت و میزان مطالبات کارانه پرستاران و پزشکان از ۲۴ ماه به زیر ۱۰ ماه کاهش یافت.

وی با بیان اینکه در این دولت تعداد تخت های ویژه کشور دو برابر شده است گفت: اگر اقدامات خوبی در حوزه سلامت را شاهد هستیم بخش عمده‌ای به حوزه زیرساخت‌ها بر می‌گردد.

تقوی نژاد خاطرنشان کرد: همچنین ۲۶۲ مرکز زایمانی در کشور ایجاد شده و تغییرات عمده ای در اتاق‌های زایمان سنتی ایجاد شده است، به نوعی باید گفت کمتر شهری در کشور وجود دارد که این بلوک ها در آنها توسعه و بازسازی نشده باشد.

بهره‌برداری از ۱۰۰ طرح اورژانس

معاون توسعه وزارت بهداشت گفت: ۱۸۳ کلینیک ویژه در این مدت به بهره‌برداری رسیده که اقدامی جدید است. ۱۰۰ طرح اورژانس در کشور راه اندازی شده و ۹۷ مرکز بیماری‌های خاص و سرطان در کشور اضافه شده است. وی تصریح کرد: نرخ فرسودگی تخت‌های بیمارستانی از ۵۷ درصد به ۴۳ درصد رسیده است و ۹۶ بیمارستان با ظرفیت بیش از ۱۱ هزار تخت به بهره‌برداری خواهد رسید.

جزئیات دریافت یک میلیارد یورو

به گفته تقوی‌نژاد، حدود 45 بیمارستان و توسعه بیمارستانی با حدود 6389 تخت از هفته دولت سال گذشته تاکنون داشته‌ایم، 32 طرح اورژانس و 550 پروژه بهداشتی در این مدت به بهره‌برداری رسیده است. ما توسعه را متوقف نکردیم و فعالیت ما در حوزه ساخت و ساز با وجود بیماری کرونا کم نشد.

وی افزود: از محل یک میلیارد یورو 4100 میلیارد تومان اعتبار دریافت کردیم، و با هماهنگی بانک مرکزی 200 میلیون یوروی دیگر مقرر شد که ریال آن تامین شود، و وزری بهداشت از رئیس جمهور درخواست داده بقیه اعتبار محقق شود و که رئیس جمهور دستور آن را صادر کرده است. تامین کسری نیاز دانشگاه، ایجاد مرکز سی دی سی، تامین تجهیزات و توسعه تاسیسات و توسعه تجهیزات سرمایشی، پرداخت پرسنل و ... از جمله مواردی بوده که این مبالغ در آنجا صرف شده است.

با تبعیض برخورد می‌کنیم

تقوی‌نژاد گفت: برخی گزارش‌های غیررسمی نشان می‌داد که پرستاران کارانه صحیحی دریافت نکردند که پس از آن بخشنامه ارسال شد و کارگروهی تشکیل شد تا پرداختی پرستاران کنترل شود و با تبعیض و بی عدالتی برخورد شود، نمی‌شود فردی در بخش ستادی فردی مبلغ بیشتری دریافت کند.

معاون توسعه وزارت بهداشت افزود: سال گذشته به استانی سفر کردم و پرسنل 24 ماه کارانه طلب داشتند که این زمان 13 الی 14 ماه کاهش یافته است.

وضعیت قراردادی‌های 89 روز

تقوی نژاد گفت: قرارداد افرادی که 89 روزه از خدمات آنها استفاده شد مجوز ویژه بود با توجه به ازدحام بیمارستالنی نیاز بود کادر درمان تقویت شوند، این مجوز مقطعی بوده و در اختیار دانشگاه قرار گرفت، مشکل این است که برخورد یکسان با این مسئله صورت نگرفت، گیلان تعداد زیاد مبتلا به کرونا داشت به همین خاطر مجبور به بکارگیری این نیروها شدیم و از محل اعتبارات بیشترین اعتبار به استان گیلان ارائه شد، طبیعی است که این مدیریت باید اعمال می‌شد، جلسه‌ای در این خصوص برگزار شد و تعداد بسیار اندکی وجود دارند که تعیین تکلیف نشده بودند که احتمالا وضعیت آنها مشخص است.

وی تصریح کرد: درآمدهای بیمارستانی یا جزء فنی است یا حرفه‌ای، ما این را می‌دانیم که پزشک به عنوان نقطه اصلی ایجاد درآمد و پرستار به عنوان عرضه کننده خدمت دارای منافع مشترک هستند، این موضوعی است که در صورت تحقق از دزآمد پزشکان کسر خواهد شد؛ درخواست اصلی پرستاران سیستم قاصدک بود که بخشی از آن اصلاح شد و نظام نرم افزاری آن تغییر می‌کند و امیدواریم با تغییر این نظام بخش عمده مطالبات پرستاران حل شود.

وضعیت نمادهای کرونا در بورس

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت درخصوص وضعیت نماد نیکوکاری در بورس گفت: حوزه کرونا نمادی در بورس برای اولین بار تحت عنوان ابزار مالی جدید در کشور تعریف شد. نماد نیکوکاری در بورس آماده شد و با دو نماد عرضه شد، در کرونا یک سهام خریداری و در اختیار دانشگاه قرار می‌گیرد و در کرونا دو سهام خریداری در اختیار فرد قرار گرفته می‌شود ولی سود این سهام به دانشگاه علوم پزشکی وزارت بهداشت داده می‌شود.

وی گفت: افرادی به طور مستقیم سهام را خریداری کردند حدود 6.5 میلیارد تومان از سود سهام را در اختیار وزارت بهداشت قرار دادند، در حوزه دوم که بیشتر حقوقی‌ها اقدام به خرید سهام کردند، نیز سود به صورت ماهانه در اختیار وزارت بهداشت قرار می‌گیرد که مجموعا مبلغ 8 الی 9 میلیارد تومان است و این اقدامات از شافیت کافی برخوردار است.

مراکز درمانی حاشیه تهران تا پایان سال به بهره‌برداری برسد

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر وضعیت بیمارستان‌های حاشیه شهر تهران گفت: تلاش بر این است که پروژه‌های تهران در اولویت قرار گیرد، به طور مثال امیدواریم مرکز درمانی مهدی کلیتنیک با هزار تخت به بهره‌برداری برسد. حدود 27 پروژه در شهر تهران و حایشه تهران در حال ساخت هستند که در حاشیه تهران بیمارستان زعیم، بیمارستان امام اسلامشهر، بیمارستان شهر قدس و ملارد را داریم، وزیر بهداشت دستور داده است که به طور هفتگی از این پروژه‌ها بازدید شود و امیدواریم تا پایان سال این پروژه‌ها به بهره‌برداری برسد.

افراد کرونا مثبت اجازه حضور در محل کار ندارند

وی در پاسخ به پرسشی درخصوص حاضر شدن برخی افراد کرونا مثبت در محل کار گفت: در وزارت بهداشت و سایر نهادها هیچ فرد کرونا مثبتی اجازه حضور در محل کار را ندارد و اجبار این افراد در محل کار غیر اخلاقی و غیرقانونی است.

تامین دارو و درمان در مراکز دولتی رایگان است

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت اظهار کرد: تامین دارو و درمان بیماران در مراکز دولتی و تشخیص اولیه در غربالگری رایگان است و کسی الزام به پرداخت هزینه ندارد.

وی با بیان اینکه بر خلاف ظاهر، شهرهای بزرگ در زمینه مراکز درمانی نیاز به توجه بیشتر دارند گفت: به طور متوسط قرار بر این است که ۱.۷ تخت به ازای هر هزار نفر را برای کل کشور در نظر بگیریم. تخت‌های هر استانی که از این ضریب کمتر باشد در اولویت قرار دارد.

تقوی نژاد افزود: خیرین در ایام کرونا برای تامین وسایل حفاظت فردی و مواد بهداشتی مثل ضد عفونی کننده‌ها کمک‌های فراوانی کردند. همچنین در بخش‌های مختلف از جمله تهیه تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی در نقاط مختلف کشور فعالیت بسیار خوبی داشتند. ساخت ۷ هزار و ۹۰۰ پروژه بهداشتی با کمک خیرین و مسئولان استانی انجام شده که ۵۰ درصد اعتبارات توسط وزارت بهداشت و بقیه توسط خیرین تامین شده است.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت گفت: به طور مثال بیمارستانی در تبریز در حال ساخت است که توسط خیرین ساخته شده و حتی بیمارستان مهدی کلینیک تهران را هم خیرین آغاز کردند.

جبران کسری درآمد اختصاصی بیمارستان‌ها

تقوی نژاد گفت: بخشی از منابع تخصیص داده شده از محل یک میلیارد یورو برای جبران کسری درآمد اختصاصی بیمارستان‌ها است. حدود ۴ هزار میلیارد تومان از اعتبارات ۱۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومانی را برای این کار در نظر گرفتیم. در دو هفته گذشته علاوه بر این اعتبارات، با هماهنگی انجام شده بین وزیر بهداشت و رییس سازمان برنامه و بودجه، دو هزار میلیارد تومان برای جبران کارانه همکاران ما در نظر گرفته شد. این عدد نیز در اختیار قرار گرفت که به محض در اختیار قرار گرفتن مبالغ، در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار می‌گیرد.

وضعیت تفاهم نامه وزارت بهداشت و اوقاف

معاون وزیر بهداشت درباره تفاهم نامه وزارت بهداشت با سازمان اوقاف بیان کرد: یک تفاهم نامه با سازمان اوقاف و امور خیریه داشتیم که تغییراتی هم در آن داده شده است. وزیر بهداشت با رییس سازمان اوقاف جلسه‌هایی داشتند. در این زمینه هم بیمارستان‌هایی داریم و هم کسانی که در بخش خیریه‌ها فعالیت می‌کنند باید به صورت مشترک برنامه ریزی شود. به طور مثال بخش عمده ساختمان‌ها و اماکن تجاری شمال و شمال غربی شیراز در وقف بیمارستان نمازی است، اما تعداد کمی از آنها در اختیار این بیمارستان قرار دارد. کارگروهی تشکیل شده و قرار است با مصوبه هیات دولت، این بخش‌ها به وزارت بهداشت برگردد.

آخرین وضعیت شرکت‌های آوا سلامت

وی اظهار کرد: شرکت‌های آوا سلامت و آوا پزشک و هلدینگ‌های مربوطه مورد تجدید نظر قرار گرفته و شرکت‌هایی که مورد نیاز نبوده منحل شده‌اند. برخی شرکت‌ها مشکلاتی داشتند و به این نتیجه رسیدیم که باید مدیریت آن اصلاح شود و به طور مثال شرکت هلیکوپتر سازی به اورژانس واگذار شود. بحث مدیریت پالایشگاه اصفهان هم وجود دارد که باید سهام آن کنترل و دقیق شود.

تقوی نژاد افزود: در این زمینه باید حساب‌ها اصلاح شده و اگر تخلفاتی وجود داشته، برطرف شود. دستگاه‌های امنیتی و سازمان بازرسی در این زمینه همکاری داشته و تلاش کردیم با انحلال و تفکیک فعالیت‌ها و اعمال مدیریت صحیح و حسابرسی دقیق، شفافیت انجام شود.

نشان دار شدن اعتبارات تخصیص یافته به دانشگاه‌ها

معاون وزیر بهداشت درباره نشان دار شدن اعتبارات تخصیص یافته به دانشگاه‌های علوم پزشکی گفت: در این زمینه به دو گونه عمل شده است. اعتبارات مربوط به یک میلیارد یورو به دلیل مجوز مقام معظم رهبری، کدینگ اعتباری آن با کدینگ مالی به صورت جداگانه تعریف شده است. یعنی حسابداری این اعتبارات جداگانه است و تا ریال آخر پایش می‌شود. برای خرید تجهیزات و امکانات و رفع موانع مالی در این گونه اعتبارات، هیات سه جانبه وجود دارد. معاون دادستان کل کشور، معاون سازمان برنامه و بودجه و من حضور داریم. نحوه خریدها و ضرورت آنها کنترل می‌شود. در زمینه مناقصه‌ها و خریدها کنترل‌های کافی انجام می‌شود. این اعتبارات با وجود مصوبه شورای عالی امنیت ملی، در این جلسه‌های سه جانبه هم معاون بازرسی کل کشور و معاون دیوان محاسبات هم حضور دارند و از شفافیت استقبال می‌کنیم.

تقوی نژاد افزود: این اعتبارات حتما به دانشگاه‌های علوم پزشکی اعلام می‌شود که برای پاداش یا خرید تجهیزات است. من خواهش کردم که معاونان بهداشت و درمان دستورالعمل‌هایی تنظیم کنند. دستورالعمل نحوه پرداخت کادر بهداشتی توسط معاونت بهداشت و دستورالعمل پاداش کادر درمان هم توسط معاونت درمان تدوین شده است. در نتیجه این اعتبارات نشان دار است.

وی اظهار کرد: با وجود این نشان دار بودن، ممکن است کسی رعایت نکرده باشد و این نکته دیگری است. اگر جایی درک صحیحی وجود نداشته باید اصلاح شود و اگر رعایت نشده، باید با آن برخورد کرد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: هفته دولت پرستاران کرونا کارانه پزشکان بورس منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت بهره برداری خواهد رسید معاون توسعه وزارت بهداشت معاون توسعه مدیریت یک میلیارد یورو میلیارد تومان دانشگاه ها تقوی نژاد گفت بیمارستان ها وزیر بهداشت طور مثال علوم پزشکی محل کار قرار گرفت نشان دار شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۴۹۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمار شهدای غزه از ۳۲ هزار و ۵۵۰ تن فراتر رفت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، وزارت بهداشت نوار غزه امروز (پنجشنبه) جدیدترین آمار شهدا و زخمی‌های تجاوز رژیم صهیونیستی به این باریکه را از هفتم اکتبر سال گذشته میلادی (۱۵ مهر ۱۴۰۲) تاکنون اعلام کرد.

بر اساس گزارش الجزیره به نقل از وزارت بهداشت غزه، شمار شهدای تجاوزهای رژیم صهیونیستی به نوار غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ تن افزایش یافته است.

همچنین حمله‌های هوایی و زمینی بی‌وقفه رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه تاکنون ۷۴ هزار و ۹۸۰ زخمی برجای گذاشته است.

وزارت بهداشت نوار غزه همچنین تاکید کرد که رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته ۶ جنایت دیگر علیه خانواده‌های فلسطینی مرتکب شده است و در جریان این جنایت‌های وحشیانه ۶۲ فلسطینی به شهادت رسیده و ۹۱ تن دیگر زخمی شده‌اند.

کد خبر 6064214

دیگر خبرها

  • رستوران‌ها و غذاخوری‌های فارس زیر ذره بین ناظران + فیلم
  • رستوران‌ها و غذاخوری‌های فارس زیر ذره بین ناظران
  • شمار شهدای غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید
  • شمار شهدای غزه از ۳۲ هزار و ۵۵۰ تن فراتر رفت
  • وزارت بهداشت با بازنشستگی دکتر رضا ملک‌زاده موافقت نکرد
  • ملک‌زاده ماندنی شد
  • وزارت بهداشت با بازنشستگی دکتر رضا ملک زاده موافقت نکرد
  • ضرورت اعلام نیاز‌های واقعی وزارت بهداشت به خیرین
  • ضرورت اعلام نیازهای واقعی وزارت بهداشت به خیرین
  • مصرف این نوع زولبیا و بامیه ممنوع!