Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-24@07:07:22 GMT

۱۰۰ میلیارد سیاره سرکش در کهکشان راه شیری

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۵۱۳۴۱

۱۰۰ میلیارد سیاره سرکش در کهکشان راه شیری

خبرگزاری میزان- تحقیقات جدید حاکی از آن است که بیش از ۱۰۰ میلیارد سیاره سرکش در این کهکشان وجود دارند. تاریخ انتشار: 16:01 - 01 شهريور 1399 - کد خبر: ۶۴۹۲۶۷

خبرگزاری میزان - مهر به نقل از تلگراف نوشت: براساس تحقیقی جدید احتمالا بیش از ۱۰۰ میلیارد سیاره سرکش (rogue planet) در کهکشان راه شیری سرگردانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیاره سرکش در حقیقت یک شی آسمانی است که به طور مستقیم دور ستاره مدار نمی‌زند. چنین اشیاء آسمانی از سیستم سیاره‌ای که در آن شکل گرفته اند، خارج شده اند یا هرگز تحت تاثیر گرانش هیچ ستاره یا سیاره کوتوله قهوه‌ای قرار نگرفته اند و به همین دلیل بی هدف در فضا حرکت می‌کنند.

در همین راستا ناسا ماموریتی ترتیب داده تا با استفاده از تلسکوپ فضایی «نانسی گریس رومن» تعداد این سیارات سرکش را بررسی کند. همچنین یک تحقیق جدید پیش بینی می‌کند تعداد سیارات سرکش از ستارگان کهکشان راه شیری بیشتر است.

اسکات گادی محقق ارشد این پژوهش در دانشگاه اوهایو می‌گوید: ممکن است جهان مملو از سیارات سرکش باشد و ما از آن‌ها اطلاعاتی نداشته باشیم. ما بدون انجام تحقیق با استفاده از ابزاری مانند تلسکوپ رومن هیچ گاه به اطلاعاتی در این باره دست نخواهیم یافت.

تلسکوپ نانسی گریس رومن طی ۵ سال آینده آماده می‌شودو می‌تواند تصاویر پانورامیک عظیم با دقتی بی سابقه از فضا فراهم کند. با کمک این تلسکوپ می‌توان به اطلاعات جدید وانبوهی دست یافت.

شبیه سازی‌های پروفسور گادی و همکارانش نشان می‌دهد این تلسکوپ می‌تواند صد‌ها سیاره سرکش را رصد کند. ابزار فضایی مذکور نسبت به این اشیای آسمان ۱۰ برابر حساس‌تر از تلسکوپ‌های زمینی است و روی سیارات بین خورشید و مرکز کهکشان راه شیری تمرکز می‌کند. در این منطقه از فضا یک ابرسیاهچاله عظیم حدود۲۴ هزار سال نوری کشیده شده است.

طبق اطلاعات منتشر شده چنین ماموریتی می‌تواند سیارات سرگردانی به اندازه مریخ یا بزرگتر را رصد کند.

بیشتر بخوانید: آتشفشان‌های فعال در سیاره زهره

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ناسا نجوم کهکشان راه شیری سیاره سرکش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۵۱۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمارش معکوس پایان رفع معارضین آزادراه شهید شوشتری

شهردار منطقه ۱۵ از تملک و آزادسازی آخرین معارضین مسکونی در مسیر پروژه آزادراه شهید شوشتری خبر داد. - اخبار اجتماعی -

محمد شیری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم با تاکید بر اهمیت ترافیکی این آزادراه در هدایت ترافیک ترانزیتی به معابر برون شهری، به روند تسریع در انجام توافقات و تملک معارضین این پروژه اشاره کرد و گفت: با تلاش همکارانم و نیز حمایت‌های سازمان املاک و معاونت مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران خوشبختانه این روند تسریع یافت.

به گفته وی، به همین سبب از ابتدای سال 1402 تعداد 26 معارض تجاری و مسکونی در مسیر آزادراه شهید شوشتری در ناحیه 6 منطقه 15تملک و آزادسازی شد. 

شیری در ادامه به تملک و آزادسازی آخرین املاک معارض این پروژه اشاره کرد و گفت: یک ملک با عرصه 132 مترمربع با اعتباری بالغ بر 9 میلیارد و 600 میلیون تومان تملک و آزادسازی شد، همچنین برای آخرین معارض مسکونی این پروژه مجوز اعمال ماده 9 از شورای شهر اخذ و پس از ارجاع به دادستانی و طی مراحل قانونی نظر کارشناسی دریافت و ابلاغ و در انتظار اجرای رای است، که به محض ابلاغ دستور، پرونده معارضین پروژه شهید شوشتری در منطقه 15 بسته خواهد شد.

اختلاف "هزار متری" شهرداری تهران با سازمان حفاظت محیط زیست در آزادراه شهید شوشتری

شهردار منطقه با تأکید بر اهمیت کلان‌پروژه‌های عمرانی در شهرتهران خاطرنشان کرد: به جهت اهمیت بهره‌برداری هرچه سریعتر، آزادراه شهید شوشتری رفع معارضین این پروژه با همت مضاعف و پیگیری ویژه مدیریت شهری منطقه در دستور کار قرار گرفت.

شیری همچنین به تاثیرگذاری این پروژه در منطقه اشاره کرد و گفت: آزادراه شهید شوشتری، بزرگراه امام رضا(ع)، آزادگان و شهید نجفی رستگار را به بزرگراه شهید یاسینی وصل می‌کند که با بهره‌برداری آن، بار ترافیکی بسیج و سه‌راه افسریه کاهش محسوسی خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سیاره در برابر پلاستیک
  • تلسکوپ فضایی هابل ۳۴ ساله شد
  • ۵ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • رفع معارضین مسکونی از مسیر پروژه آزادراه شهید شوشتری
  • شمارش معکوس پایان رفع معارضین آزادراه شهید شوشتری
  • رفع آخرین معارضان طرح آزادراه شهید شوشتری
  • سیاره مشتری چه زمانی شروع به حرکت در منظومه شمسی کرده است؟
  • تصاویر نجومی چهارم اردیبهشت (۲۳ آوریل)
  • انفجار و آتش‌بازی در کهکشان همسایه
  • اصول مراقبت از دندان‌های شیری در کودکان