Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی در دوره «فتح الفتوح ۲» بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهران که به صورت مجازی برگزار شد، گفت: مهمترین نقشی که یک انسان می‌تواند در جامعه ایفا کند نقش انسان پروری است  انسانها در فرصتی که در دنیا در اختیارشان قرار گرفته فعالیت های مختلفی می‌توانند انجام دهند به نیت کسب نتایج مختلف.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 بی تردید بگوییم مهمترین کاری که انسان در حقیقت در طول زندگی خودش می‌تواند انجام بدهد ساختن و شکل دادن انسانهایی شبیه به آنچه که برای او یک آرمان و ارزش مطلوب است.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین و حساس‌ترین کاری که انسان می‌تواند انجام دهد تربیت انسان است، قرآن هدایت انسان را به معنای زنده کردن آن می‌داند یعنی حیات واقعی را برای کسی می‌داند که این فرد هدایت شده باشد و مرگ و مردگی را برای کسی عنوان می‌کند که این فرد از هدایت دور باشد به همین دلیل در جایی به پیامبر می‌فرماید که تو نمی‌توانی به گوش آدم های مرده حرف از هدایت بزنی یا در جایی می‌فرمایند که کسی مرده بود ما زنده اش کردیم و به تو راه حرکت را نشان دادیم، نوری برای راهنمایی به او ارائه دادیم.

وی تاکید کرد: این معلمی که ما می‌گوییم یک معنایی در عام دارد مثلا پدر و مادری که در مسیر هدایت فرزندانشان بکوشند، هر انسانی که تلاش هدایت‌گرانه برای محیط خودش انجام دهد، هدایت های دینی و معرفتی که مجموعه های انسانی مختلف می‌توانند انجام دهند را شامل می‌شود، اما یک مجموعه‌هایی در جوامع انسانی کسانی هستند که این نقش را بصورت ویژه برای خودشان تعریف کرده اند.

حجت الاسلام و المسلمین رستمی اظهار داشت: می‌دانید که گسترده ترین آزادسازی مناطق اشغالی سرزمین مقدس جمهوری اسلامی ایران از دست اشغالگران بعثی در عملیات فتح‌المبین انجام شد.اما امام (ره)  می فرماید فتح الفتوح انقلاب اسلامی نه فتح سرزمین ها.. همین تعبیر را بارها مقام معظم رهبری از امام نقل می‌کنند که فتح الفتوح انقلاب اسلامی تربیت جوان های مومن بوده است.

وی گفت: در حقیقت مهم ترین و بزرگترین فتحی که در نظام جمهوری اسلامی در پی انقلاب اسلامی رخ داده ارائه دادن الگوهایی از شهید همت و شهید چمران و شهید باکری و شهید همدانی و شهید سلیمانی ها تا شهید حججی است که از بالاترین رده ها تا پایین ترین رده ها از نظر مسئولیت های بیرونی و اجتماعی بودند اما از نظر آن گوهر و حقیقتی که در دل انسان ها است در عالی ترین مراتبی که خداوند برای بنده‌ خودش عطا کرده قرار گرفتند.

حجت الاسلام و المسلمین رستمی تاکید کرد: امام می‌فرمایند که ایرانی که دویست ، سیصد سال در پی حکومت شاهانی که هم خودشان ضعیف و بی عرضه بودند و هم در معرض تاخت و تاز نظام های استعمارگر جهانی بود و مرتب از این سرزمین بخش هایی جدا  می‌شد، در نظام بعد از انقلاب اسلامی تمام قد از این سرزمین از کیان این سرزمین دفاع می‌شود و برای اولین بار در دهه ها و صده‌های اخیر ایران وارد جنگ مظلومانه ای می‌شود که هیچ بخشی از سرزمینش از او جدا نمی شود.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها اظهار داشت: امام نسبت به سرزمین ایران اسلامی بسیار حساس بودند، رئیس ستاد ارتشی که در زمان حضرت امام بود سرلشگر زهیرنژاد، نقل می‌کرد که ما در توضیح یکی از عملیات هایی که در حال انجام بود و بنا بود در مناطقی از جبهه‌ها اتفاق بیافتد یک نقشه‌ عملیاتی را در محضر امام طرح کرده بودیم و توضیح می‌دادیم که چه اتفاقاتی در این عملیات برنامه ریزی شده است، در این بین امام دستش راروی نقشه گذاشت و بعد فرمودند که من حاضرم دستم قطع شود اما به اندازه‌ دست من (زمین) دست دشمن باقی نماند.

وی افزود: این باور تمام بود نسبت به ضرورت دفاع از سرزمین ایران اسلامی، شما در هیچکدام از مدعیان ناسیونالیسم و وطن پرستی ملی گرایی ادعایی که اتفاقا خائن ترین افراد کشور هم از دل همین مدعیان بودند چنین اهتمامی را به دفاع از ملیت، فرهنگ، کیان و سرزمین نمی‌بینید، می‌گویند دستم قطع شود اما همین قدر دست دشمن باقی نماند.

حجت الاسلام و المسلمین رستمی گفت: اما  مهم تر از این اتفاقات هم بوده است که آن تربیت جوانان مومن انقلابی بود، شما عزیزان تربیت معلم دوستان عزیزمان در فضاهای دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه شهید رجایی و هر مجموعه‌ای که بصورت کلان تربیت انسان و بخصوص تربیت جوان ها و نوجوان ها و نسل آینده را انجام می دهند.

وی ادامه داد: باور ما این است که علیرغم اینکه جریان معنادار، پررنگ و پر توانی در بدنه آموزش و پرورش به نیروهای انقلابی، مومن و مخلص اختصاص دارد اما باید بپذیریم که در بخش های فراوانی این مجموعه‌ی نیروها منسجم نیستند. در فضای کلان نظام تعلیم و تربیت جریان مومن انقلابی نیاز به یک بازتعریف از انسجام، اهداف مشترک، حرکت به سمت اهداف مشترک احساس می شود. اگر این مجموعه یک سازماندهی درونی پیدا بکند حرکت های بسیار موثری هم در فضای تعلیم و تربیت کشور بعنوان مسئولیت خاص و هم در فضای عمومی کشور در بحث ابعاد مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی می‌تواند رقم بزند که الان ما این اتفاق را نمی‌بینیم.

وی ادامه داد: این اتفاقات غیر منسجم به برکت حضور آحاد نیروهای مومن در فضای تعلیم و تربیتی کشور است ولی این نیروهای آحاد باید تبدیل به یک جریان منظم منسجم سازماندهی شده بشوند. 

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در ارائه راه حل برای رسیدن به این انسجام خطاب به دانشجویان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهران گفت: شما بعنوان بسیج دانشجویی یکی از دانشگاه های حوزه‌ تعلیم و تربیت و فرهنگ این کار از درون خودتان باید شروع بکنید و  به یک مطالبه و گفتمان تبدیلش کنید طوری که تمام نیروهای انقلاب احساس بکنند در این ضرورت هم فهم مشترکی با شما پیدا کردند و هم حرکت و مسیر مشترکی را در این بحث با شما خواهند داشت.

جمع‌های مومنانه‌ معلمان تشکیل شود

وی یادآور شد: باید جمع های مومنانه‌ معلمان تشکیل شود، این جمع های مومنانه معلمان الان در تشکیلات دانشگاهی و حوزه‌ تربیت دبیر اتفاق می‌افتد، بعداً هرکدام از شما در هر بخشی کانون ایجاد مجامع مومنانه‌ فرهنگیان و جریان های تعلیم و تربیت کشور باشید، تبدیل بشوید به محور انسجام بخش و مطالبه گر برای حرکت منسجم برای حرکت منسجم در فضای محیطی که در ان قرار دارید. شما آدم تشکیلاتی هستید، پس هم باید فرهنگ زندگی تشکیلاتی را بپذیرید و هم تشکیلاتی بشوید و هم مطالبه‌ کار تشکیلاتی را بکنید و هم تشکیلات بسازید، عمل تشکیلاتی داشته باشید.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تصریح کرد: اینها لازمه‌اش این آمد و شد در این فضاهای فعلا ساده‌ فعالیت تشکیلاتی است که شما را آماده کند، توانمند بکند، آن مهارت سعه‌ صدر، روحیه‌ انسجام بخشی، خودداری از حرکات فرد محور و خودخواهانه و همراه شدن و ادغام شدند و به حرکت درآوردن یک جمع بزرگتر براساس گذشت از منافع شخصی را در این فضای تشکیلاتی تمرین کنید و در فضاهای بعدی تشکیلاتی باید به اجرا در بیاورید.

وی افزود: نکته‌ بعدی موضوع مطالبه گری است، دوستان بسیجی ما و مجموعه‌ تشکل ها فرضا بیشتر و در بعضی از مواقع کمتر بعنوان جنبش جدی مطالبه گری در کشور ایفای نقش می‌کنند، اولا این مطالبه گری یک ضرورت است یعنی این تازیانه نشان دادن آرمان ها و اهداف و تبیین فاصله‌ بین موقعیت فعلی با آنچه که در آرمان ها و اهداف باید بدنبالش باشیم باید بالای سر همه‌ی حرکت کنندگان در جامعه، مجریان و دست اندرکاران متصدی مسئولیت های مختلف در جامعه باشد.

ادامه دارد...

برچسب‌ها حجت الاسلام مصطفی رستمی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها گام دوم انقلاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حجت الاسلام مصطفی رستمی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها گام دوم انقلاب حجت الاسلام مصطفی رستمی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها گام دوم انقلاب نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها حجت الاسلام و المسلمین انقلاب اسلامی تعلیم و تربیت مطالبه گری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۵۱۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا به دانشگاه کلمبیا رفت

با تداوم تنش‌ها در دانشگاه کلمبیا و ادامه حمایت دانشجویان از فلسطین، سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا در مقابل دانشجویان معترض کنفرانس مطبوعاتی برگزار کرد که البته دانشجویان هم با توهین به او از خجالتش درآمدند.

به گزارش ایسنا به نقل از سی‌ان‌ان، مایک جانسون، سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا در این کنفرانس مطبوعاتی گفت که با رئیس دانشگاه کلمبیا ملاقات کرده و از او خواسته است تا برای رسیدگی به ناآرامی‌های دانشگاه اقدام فوری انجام دهد.

مایک جانسون پس از بازدید از دانشگاه کلمبیا، از مینوش شفیق رئیس این دانشگاه خواست که از سمت خود استعفا دهد.

جانسون در این کنفرانس مطبوعاتی افزود: ما درست قبل از اینکه روی پله‌های دانشگاه بایستیم، به طور مختصر با رئیس دانشگاه و مقامات ارشد او ملاقات کردیم. ما او را تشویق می‌کنیم که اقدام فوری انجام دهد و این موضوع را برطرف کند. تصور ما این است که آنها برای برقراری نظم در محوطه دانشگاه اقدامی نکرده‌اند.

سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا ادامه داد: قصد من این است که پس از خروج از اینجا با رئیس جمهور جو بایدن تماس بگیرم و آنچه را که به چشم خود دیده‌ام با او در میان بگذارم و از او بخواهم اقدامی انجام دهد. اگر این اعتراضات در دانشگاه کلمبیا به سرعت مهار نشود و این تهدیدها و ارعاب‌ها متوقف نشود، گارد ملی برای کنترل شرایط روی کار خواهند آمد.

اما دانشجویان دانشگاه کلمبیا در حین صحبت‌های جانسون او را با صدای بلند هو کردند و شعار سر دادند. 

معترضان شعارهای «آزاد، آزاد فلسطین» و «افشا، واگذار کن، ما متوقف نمی‌شویم، آرام نمی‌گیریم» سر می‌دادند. (این شعار آخر که اغلب در تظاهرات استفاده می‌شود، حقوق برابر و استقلال فلسطینی‌ها را مطالبه می‌کند، اگرچه در برخی موارد قصد دارد خواستار نابودی کامل رژیم صهیونیستی شود.)

گریس، یک دانشجوی فارغ التحصیل به CNN  گفت:مایک جانسون باید "برود". اونجا اینجا آمده تا یک نمایش سیاسی راه بیندازد. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • لزوم آمادگی بسیج فرهنگیان برای حل مسائل آموزش و پرورش
  • رییس دانشگاه شاهد : باید بورسیه دانشجویان کشورهای جبهه مقاومت را در دستور کار خود قرار دهیم/ سال گذشته ۵۰ دانشجو از کشورهای مقاومت را بورسیه کردیم
  • سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا به دانشگاه کلمبیا رفت
  • بیایید با هم صحبت کنیم!
  • ریل جذب در آموزش و پرورش توسط فرهنگیان جوان انقلابی تغییر کرد
  • تربیت میلیونی حافظان قرآن کریم باید به یک مطالبه عمومی و گفتمان تبدیل شود
  • ۲ راهبرد ایران برای افزایش اقتدار و حرکت به سوی قله
  • لایحه پیشنهادی دولت برای وصول مطالبات دانشگاه‌ها از بنیاد شهید
  • لزوم توجه ویژه مسوولان مرکزی به خوابگاه دانشجویان متاهل
  • قانون متعهدین به خدمت، منشا مشکلات صنفی دانشجومعلمان / دانشگاه شهیدرجایی خوابگاه متاهلی ندارد