Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-25@15:19:41 GMT

نوسازی65هزار کامیون ظرف 3سال

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۵۲۳۰۶

وزیر راه و شهرسازی از برنامه این وزارتخانه برای نوسازی ۶۵ هزار دستگاه کامیون فرسوده با عمر ۴۰ تا ۶۰ سال ظرف ۳ سال آینده خبر داد. ناطقان: محمد اسلامی در مراسم امضای قرارداد ساخت هزار دستگاه ناوگان سنگین جاده‌ای که با حضور سرپرست وزارت صمت در وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، گفت: امروز یک گام دیگر برای نوسازی ناوگان بر می‌داریم؛ چراکه باید سازوکار کارآمدی برای حل مسئله فرسودگی ناوگان پیدا کنیم و سازوکارهای قبلی که دچار مشکل شد را کنار بگذاریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به قرارداد دو هفته قبل وزارت راه و شهرسازی با یک خودروساز داخلی و یکی از بانک‌های شبه دولتی مبنی بر ساخت ۵ هزار دستگاه ناوگان جاده‌ای، گفت: امروز نیز با یکی دیگر از شرکت‌های خودروساز داخلی و بانک عامل بخش تعاون قرارداد امضا می‌کنیم؛ به نحوی که نیروی محرکه این کامیون‌ها قوی و برای رانندگان، جذاب است.

وزیر راه و شهرسازی افزود: فعلاً ساخت هزار دستگاه را پایه گذاری کردیم؛ اما این خودروساز داخلی تا ۵ هزار دستگاه در سال نیز ظرفیت تولید دارد.

وی با اشاره به برنامه سه ساله وزارت راه برای نوسازی ۶۵ هزار دستگاه کامیون فرسوده ۴۰ تا ۶۰ ساله ادامه داد: هم از منابع داخلی وزارت راه، هم سازمان راهداری و هم ماده ۱۲ قانون بهبود فضای کسب و کار می‌توانیم منابع اولیه را برای شروع کار تأمین کنیم.

اسلامی افزود: از سال ۷۸ تا امروز فقط ۲۰ هزار دستگاه کامیون فرسوده نوسازی شده است؛ ولی ما قصد داریم تا ظرف ۳ سال ۶۵ هزار دستگاه کامیون فرسوده را بازسازی کنیم.

به گفته وزیر راه و شهرسازی، ایجاد زنجیره تأمین و افزایش قدرت طراحی تولید تا سطح پایدار ماندن تولید نکته کلیدی است که باید اجرا شود. ما همچنین برای نوسازی ناوگان مسافری نیز برنامه داریم. منبع: مهر برچسب ها: نوسازی ، کامیون فرسوده ، وزیر راه

منبع: ناطقان

کلیدواژه: نوسازی کامیون فرسوده وزیر راه هزار دستگاه کامیون فرسوده راه و شهرسازی برای نوسازی وزارت راه وزیر راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۵۲۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از تسریع در روند نوسازی تا هوشمندسازی ناوگان اتوبوس‌های شهری

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: در جلسه مشترک‌ معاونت با اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور اهمیت رفع ایرادات پروژه هوشمندسازی ناوگان اتوبوس‌های شهری کلان‌شهر شیراز، تسریع در روند تحویل اتوبوس‌های جدید از محل تسهیلات دولت و همچنین انعقاد تفاهم‌نامه های فی مابین طرفین مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز، هادی شه‌دوست شیرازی نیز در بیان جزئیات برگزاری این نشست مشترک اظهار کرد: همکاری‌های لازم در جهت تکمیل فازهای قبلی طرح سامانه سخت افزاری و نرم افزاری طرح مکانیزه ناوگان حمل و نقل مسافر درون شهری مطرح و مورد ارزیابی قرار گرفت و ارتقا سخت افزاری و اتمام شرح خدمات موضوع قرار داد پروژه BMS بررسی گردید.

وی در این نشست با اشاره به اهمیت نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی، تسریع در روند ورود اتوبوس‌های جدید که از طریق تعهدات دولت به کلان شهر شیراز اختصاص یافته است و در انتظار تعهدات خودروسازان قرار دارد را در جمع اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور خواستار شد.

در ادامه این نشست مصطفی کیانی رحیمی، عضو ناظر شورا در سازمان مدیریت حمل و نقل مسافر در جریان این نشست به اهمیت افزایش و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در شهر شیراز تاکید و تصریح کرد: ناوگان حمل و نقل عمومی علاوه بر اینکه یک خدمت به شهروندان محسوب می‌شود و در ایجاد شغل و بهبود وضعیت اقتصادی خانوار شهری تأثیر بسزایی دارد. لذا با افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی شهرداری به عنوان یک نهاد خدمت رسان در چرخه رونق افزایی بی‌نصیب نمی‌ماند از این رو همکاری و همراهی اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور در جهت سرعت بخشیدن به ورود اتوبوس‌های جدید بر اساس تعهدات دولت و ارتقا هوشمندسازی این ناوگان بسیار تأثیر گذار خواهد بود.

وی افزود: شهرداری و شورای شهر شیراز در حوزه حمل و نقل به جهت بهتر انجام‌دادن رسالت خود در راستای افزایش خدمات حمل‌ونقل عمومی، ترویج خدمات حمل و نقل و فرهنگ استفاده و بهره‌گیری از خدمات زیرساختی حمل و نقل عمومی، سیاست گذاری‌های کلان و بزرگی را برنامه‌ریزی کرده است که قطعاً با افزایش خدمات دولت به این ناوگان در سال جاری و البته حمایت اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور میسر می‌شود.

به گزارش ایمنا، پیگیری و به اتمام رساندن قرارداد فی مابین شهرداری شیراز و اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور در راستای هوشمند سازی و تعیین تکلیف ناوگان حمل و نقل عمومی از اهداف این نشست مشترک به شمار می‌رفت.

کد خبر 747913

دیگر خبرها

  • از تسریع در روند نوسازی تا هوشمندسازی ناوگان اتوبوس‌های شهری
  • تاکسی‌های برقی بدون راننده ماند
  • ناوگان سازمان خدمات موتوری شهرداری اصفهان نوسازی می شود
  • ۱۳۶ دستگاه تاکسی جدید آماده تحویل به رانندگان است
  • ناوگان سازمان خدمات موتوری شهرداری اصفهان نوسازی می‌شود
  • نوسازی ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور
  • تعیین تکلیف املاک فاقد سند در بافت فرسوده پایتخت
  • ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور نوسازی شد
  • تسهیل در فرآیندهای صدور سند مالکیت املاک فاقد سند
  • توزیع بیش از ۴۴ هزار بسته نوسازی بافت‌های فرسوده در ۲۶۱ محله کشور