Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: تاکنون ۲۷۴ نفر از اهالی فرهنگ و هنر استان در سامانه کارا برای پرداخت خسارت‌های ناشی از کرونا ثبت نام کردند و طبق برآوردهای انجام شده ویروس کرونا ۱۰ میلیارد تومان به حوزه فرهنگ و هنر استان خسارت وارد کرده است.

ناصر نبی زاده، امروز شنبه ۱ شهریور در نشست خبری با اصحاب رسانه به صورت ویدئو کنفرانس اظهار کرد: در هفته دولت بستری فراهم می‌شود تا اقداماتی که دولت منتخب مردم انجام داده است را بیان کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه امیدواریم همواره مسیر افزایش زیرساخت های کشور و رفع مشکلات مردم مدنظر همه مسئولان باشد، افزود: از سال ۹۲ تاکنون تعداد موساست فرهنگی تک و چند منظوره از ۱۱ به ۸۳، تعداد موسسات قرآن و عترت از ۳۹ به ۴۸، تعداد چاپخانه ها از ۶ به ۵۹، تعداد کانون‌های تبلیغات از ۷۱ به ۷۸، تعداد آموزشگاه‌های آزاد هنری از ۱۷ به ۴۱، تعداد انجمن های هنری از ۱۴ به ۱۶ و تعداد ناشران از ۱۴ به ۳۰ در استان رسیده است.  

نبی زاده اظهار کرد: همچنین در سال ۹۲ حدود ۱۱ خبرگزاری در استان فعالیت داشتند که اکنون این تعداد به ۱۵ رسیده است و از سال ۹۲ تاکنون تعداد نمایندگی‌های مطبوعات از ۲۲ به ۴۰ و تعداد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان از ۳۷۷ به ۶۷۳ کانون افزایش یافته است و در حال حاضر ۹ نگارخانه و هفت سینما در استان فعالیت دارند.  
 
وی تصریح کرد: نیاز داریم تا توجه و برنامه ریزی خاصی برای گسترش زیرساخت‌های فرهنگی استان انجام گیرد و در این راستا سال گذشته سالن گلبانگ را بهسازی و سالن نمایش پروفسور کامیابی مسک را افتتاح کردیم.

وی با بیان اینکه در سال گذشته نگارخانه استاد اسماعیلی مود افتتاح شد و سالن نمایش طبس نیز در اختیار هنرمندان قرار گرفت، اظهار کرد: تفاهم نامه ساخت و احداث سینمای امید در طبس منعقد شده و این سینما در راستای افزایش زیرساخت‌های فرهنگی و هنری استان احداث می‌شود.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی ساخت آن آغاز شده است و امیدواریم طی ۱۷ ماه تکمیل شود، افزود: در هفته دولت دو پروژه فرهنگی و هنری در استان داریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی یادآور شد: پروژه دوم در هفته دولت امسال افتتاح تماشاخانه آفتاب در قاین است که با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و یکصد و ۲۰ میلیون تومان ساخته شده است.

نبی زاده با بیان اینکه درنظر داریم دو آموزشگاه آزاد سینمایی هم طی هفته دولت در استان افتتاح کنیم، تصریح کرد: فاز اول مجتمع فرهنگی و هنری بشرویه در هفته دولت افتتاح می‌شود که اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیون تومان برای ساخت این مجتمع هزینه شده است.

وی بیان کرد: همزمان با شیوع ویروس کرونا ۲۴ جلسه شورای اطلاع رسانی با ۱۳۶ مصوبه برگزار کردیم که در این مدت در حوزه جلسات کمیته تبلیغات ۳۲ جلسه با ۱۴۴ مصوبه در خصوص مدیریت بیماری کرونا داشتیم.

وی ادامه داد: در تلاش هستیم دو پروژه فرهنگی و هنری را در هفته دفاع مقدس امسال افتتاح کنیم که شامل مرکز آموزشی و نگارخانه درمیان و زیرکوه است و هرکدام حدود ۳۰۰ مترمربع مساحت دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: در این راستا ۶۰۰ میلیون تومان تاکنون هزینه شده و ۱۰۰ میلیون تومان دیگر از اعتبارات ملی برای تجهیزات آن ها هزینه خواهیم کرد.  
 
نبی زاده ادامه داد: ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۱۴ هزار خبر و گزارش در استان چاپ شده و ۱۲۸ پویش اجتماعی در این بستر ایجاد شده است و ۱۵ جشنواره و مسابقه و ۱۰۰ تیزر و پوستر تبلیغاتی برای مقابله با کرونا ویروس تولید کردیم.  
 
وی افزود: سال گذشته اولین هنرستان هنرهای زیبا را در استان با مشارکت استانداری و آموزش و پرورش آغاز به کار کرد و امیدواریم تعداد این هنرستان‌ها در استان افزایش یابد که این موضوع به پررنگ شدن فعالیت های فرهنگی در استان کمک می‌کند.

وی بیان کرد: تاکنون ۲۷۴ نفر از اهالی فرهنگ و هنر استان در سامانه کارا برای پرداخت خسارت‌های ناشی از کرونا ثبت نام کردند و طبق برآوردهای انجام شده ویروس کرونا ۱۰ میلیارد تومان به حوزه فرهنگ و هنر استان خسارت وارد کرده و حدود ۲ میلیارد و ۶۳۹ میلیون تومان پرداخت شده است که امیدواریم مابقی پرداخت شود.  
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی اظهار کرد: حوزه فرهنگ و هنر در خراسان جنوبی ظرفیت‌های گسترده‌ای دارد که با تامین زیرساخت‌های فرهنگی می‌توانیم به رشد و رونق این حوزه کمک کنیم و امیدواریم بتوانیم آن‌چه شایسته هنرمندان و فرهیختگان استان است را تامین کنیم.

نبی زاده یادآور شد: سال گذشته ۹۰ میلیون تومان کتاب از ناشران استان به منظور حمایت از آنان خریداری شده و علاوه بر آن برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه طرح‌های بهارانه، تابستانه و پاییزه را در دستور کار داریم که طی آن ۲۰ درصد تخفیف برای خرید کتاب ارائه می‌دهیم تا حضور کتاب در سبدهای مردم افزایش یابد.  
 
انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری توسعه زیرساخت ها مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی فرهنگ و هنر استان حوزه فرهنگ و هنر فرهنگی و هنری میلیون تومان هفته دولت زیرساخت ها سال گذشته نبی زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۵۲۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانکی پور: فرهنگ جزو اولویت‌های سازمان برنامه و بودجه نیست

به گزارش خبرگزاری صداوسیما و به نقل از روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی، امیرحسین بانکی پور عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به مقاومت سازمان برنامه و بودجه درباره افزایش بودجه فرهنگی افزود: در برنامه هفتم توسعه کشور، با تفاهم‌نامه صورت‌گرفته بین شورای انقلاب‌ فرهنگی و سازمان برنامه‌ و بودجه پروژه‌های بزرگ و پیشنهادات بسیار خوبی گماشته شد؛ اما در نهایت پیشنهادات زمانی که به سازمان برنامه رسید، تصویب نشد. 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: طرحی ارائه داده شد که در شورای نهایی برنامه، دبیر شورای انقلاب‌فرهنگی، وزیر ارشاد به‌عنوان رئیس کمیسیون فرهنگی و سه تن از اعضای حقیقی شورای‌عالی انقلاب‌فرهنگی حضور داشته باشند تا از حوزه فرهنگ حمایت کنند؛ این طرح در شورای‌عالی انقلاب‌فرهنگی تصویب شد و رئیس‌جمهور آن را ابلاغ کردند، اما باتوجه‌به نگاه اقتصادی  برنامه‌ریزان سازمان برنامه‌ و بودجه این طرح عملیاتی نشد و از این افراد که خود بنده نیز به‌عنوان یکی از اعضای حقیقی شورای انقلاب‌فرهنگی بودم، دعوت نشد؛ لذا با توجه‌ به نگاه اقتصادی برنامه‌ریزان نمی‌توان انتظار تحول اساسی در حوزه فرهنگ را داشت. 

بانکی پور افزود: دولت به‌ منظور رفع مشکلات اقتصادی و فرهنگی جامعه باید به فکر اصلاح اساسی در سازمان برنامه‌ و بودجه باشد.

دیگر خبرها

  • خسارت ۱۳۰ میلیاردی سیل اخیر در الیگودرز
  • خسارت ۱۲۰ میلیارد تومانی بارندگی به زیرساخت‌های آب‌رسانی کهگیلویه و بویراحمد
  • آماده سازی پیوست فرهنگی شعار سال
  • بانکی پور: فرهنگ جزو اولویت‌های سازمان برنامه و بودجه نیست
  • فرهنگ جزو اولویت‌های سازمان برنامه و بودجه نیست
  • ساعی: انجام کار فرهنگی منجر به رفع بسیاری از مشکل‌های کشور می‌شود
  • در حوزه فرهنگ نیز نیازمند جهش فرهنگی با مشارکت مردمی هستیم
  • لزوم استفاده از فرصت‌های فرهنگی در کشور
  • انجام کار فرهنگی منجر به رفع بسیاری از مشکل‌های کشور می‌شود
  • رونمایی سند برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی خوزستان