Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از اسکان نیوز، ۲۱ مرداد ماه امسال اعضای شورای شهر تهران دو معبر را به نام مرحوم بازرگان و اعظم طالقانی نامگذاری کردند و کوچه حافظ حدفاصل دیباجی جنوبی تا سنجابی در منطقه ۳ که کوچه محل زندگی مرحوم اعظم طالقانی بود، به نام وی تغییر نام داد.

اما به نظر می‌رسد حاشیه‌هایی که برخی چهره‌های تندرو برای نام گذاری‌های شورای شهر تهران ایجاد می‌کنند خانواده طالقانی را از این نامگذاری پشیمان کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خانواده اعظم طالقانی در نامه‌ای به رئیس شورای شهر تهران با ابراز خرسندی و ارزش گذاری به مصوبات شورای شهر که نشانگر بروز یکی از اصول حاکمیتی اسلام در نگاه آیت الله طالقانی است و با اذعان به اینکه مصوبه اخیر مبنی بر نامگذاری گذری به نام زنده یاد اعظم طالقانی نشانه حسن نیت و قدر شناسی آن مجموعه است اعلام کرد در شرایط کنونی خانواده آن مرحومه با نامگذاری فوق الذکر موافق نبوده و خواستار لغو آن است.

اعظم طالقانی، دبیر کل جامعه زنان انقلاب اسلامی که ۸ آبانماه ۹۸ درگذشت، پیش از انقلاب اسلامی و در دهه پنجاه چندین سال زندانی سیاسی در حکومت پهلوی بود و مدتی را در زندان اوین و زندان قصر گذراند.

او فرزند محمود طالقانی نخستین امام جمعه پس از انقلاب تهران و از چهره‌های مطرح انقلاب ۵۷ ایران بود. وی همچنین صاحب امتیاز انتشار مجله "پیام هاجر" که با محوریت حقوق زنان در ایران منتشر می‌شد بود.

اعظم طالقانی نخستین زنی است که نامزد پست ریاست جمهوری شده بود و در سال‌های ۱۳۷۶ و ۱۳۸۸ و ۱۳۹۶ خود را نامزد این سمت کرد و گفته بود: برای آزمایش قانون اساسی؛ هیچ دلیلی وجود ندارد که یک زن نتواند نامزد انتخابات شود". صلاحیت وی هیچگاه از سوی شورای نگهبان تأیید نشد.

کد خبر 542626 برچسب‌ها آیت الله طالقانی شهرداری شورای شهر

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: آیت الله طالقانی شهرداری شورای شهر اعظم طالقانی شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۵۳۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار جانشین اداره ایثارگران سپاه پاسداران با خانواده معظم شهدای بهمئی


به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد، شرکت در مراسم غبارروبی گلزار مطهر شهدا، دیدار با پرسنل و فرماندهان پیشکسوت، دیدار با مدافعان حرم و شرکت در ضیافت افطاری از دیگر برنامه‌های سردار کیامرث منصوری در بهمئی بود.
جانشین اداره ایثارگران سپاه پاسداران در دیدار با خانواده معظم شهدا گفت: خدمت و حضور در محضر خانواده معزز شهدا افتخاری بس گرانبهاست و باید با خدمت به مردم و همچنین خانوده شهدا، قدردان راه آن بزرگ مردان بی ادعا باشیم.
سردار کیامرث منصوری افزود: گرامیداشت و یادآوری فداکاری‌های شهدا و جانبازان و تکریم مدافعان حرم بیانگر نقش بی بدلیل این قشر در راه نظام و انقلاب است، قشری که می‌توان از ظرفیتش در راه پیشرفت و سربلندی ایران عزیز گام برداشت.
وی با اشاره به اینکه مشکلات این مجموعه را از نزدیک ارزیابی و جمع بندی نمودیم تا بتوانیم گرهی از مشکلات افراد زیر مجموعه برداریم گفت: هموار کردن مسیر توسعه کشور با علم و دانش و استمرار در خدمت به مردم، خواسته مهم شهدا از ما می‌باشد و در این زمینه تمام تلاش خود را بکار خواهیم گرفت.
حجت الاسلام اسماعیل صلواتی امام جمعه بهمئی هم با اشاره به اینکه، برای حفظ تمامیت و استقلال این آب و خاک، تاریخ دلاور مردی‌های زیادی را از مردم این کشور تثبیت کرده است گفت: خانواده معظم شهدا الگوی صبر و استقامت و حرکت در مسیر آرمان‌های انقلاب اسلامی هستند و وظیفه همه ما نیز پاسداری از خون پاک شهیدان است باید در رفع مشکلات آنان گام برداریم.
سردار حسین حکمتیان فرمانده تیپ ۴۸ فتح استان کهگیلویه و بویراحمد هم به تلاش‌های شبانه روزی سردار منصوری جانشین ایثارگران کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کشور در حوزه‌های مختلف طی سال‌های گذشته تاکنون اشاره کرد و گفت: فرزندان دیار کهگیلویه و بویراحمد در هر جایگاه و منصبی که بودند باعث افتخار و مباهات هستند و همیشه در حوزه خدمت به مردم نقش ارزنده‌ای را ایفا کردند.
سرهنگ مهدی غلامی نژاد فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بهمئی هم به ارائه گزارشی از اجرای ویژه برنامه‌های مختلف در حوزه‌های متعدد پرداخت و با قدردانی از حضور سردار منصوری جانشین ایثارگران کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کشور در این شهرستان مطالبات و خواسته‌های مردم این دیار را بیان کرد و گفت: انتظار می‌رود همچون گذشته برای خدمت به مردم کشور، استان و شهرستان بهمئی گام‌های ارزنده‌ای را بردارید.
گفتنی است بنا به پیشنهاد فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و به پاس شایستگی، توانمندی، ایثار و تلاش در راه انجام وظایف محوله، اعطای درجه سرتیپ دومی به پاسدار کیامرث منصوری جانشین اداره ایثارگران سپاه و از پیشکسوتان خانواده نیروی انسانی در سپاه ولی عصر (عج) مورد تصویب فرمانده معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • بازسازی پل رودخانه اعظم در بوانات
  • افزایش تخلفات رانندگی در کمربندی پیامبر اعظم (ص) قزوین
  • مرخصی به ۱۷۱ زندانی تحت مراقبت پابند الکترونیکی در بوشهر
  • افزایش تخلفات رانندگی در کمربندی پیامبر اعظم قزوین
  • دیدار نوروزی استاندار گیلان با خانواده‌ های شهدای مدافع حرم
  • دیدار نوروزی استاندار گیلان با خانواده‌های ۲ شهید مدافع حرم
  • سازش پرونده قتل در دزفول
  • صلح و سازش یک پرونده قتل در دزفول
  • سازش در پرونده قتل پس از ۵ سال در دزفول
  • دیدار جانشین اداره ایثارگران سپاه پاسداران با خانواده معظم شهدای بهمئی