Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، مهدی محمدنبی در نخستین کارگروه ویژه مسوولان ورزش و کارشناسان حقوقی درباره شکایت فدراسیون فوتبال از رای فیفا درباره سرمربی سابق تیم ملی به دادگاه عالی ورزش عنوان کرد:فدراسیون فوتبال بلافاصله پس از دریافت رای اولیه،اقدامات لازم را در یک فرآیند منسجم آغاز کرد.به این شکل که درخواست مربوط به دریافت گراندز رای به فیفا با قید فوریت ارائه شد و همچنین متعاقبا مراتب شکایت به این رای به دادگاه عالی ورزش در دستور کار قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد:با بررسی‌های به عمل آمده و بر اساس گزارش‌های تیم حقوقی فدراسیون، متاسفانه در آن مقطع زمانی مربوط به قرارداد مارک ویلموتس با فدراسیون فوتبال، فیفا پرداخت مطالبات فدراسیون را انجام نداده است. در آن دوره، مدیریت وقت فدراسیون فوتبال همزمان با عقد قرارداد با ویلموتس، با ارسال نامه‌ای به فیفا خواهان دریافت مطالبات فدراسیون بوده است تا نسبت به پرداخت حق‌الزحمه نامبرده در موعدهای مقرر اقدام کنند.

نبی افزود: فدراسیون فوتبال نهادی است که با برگزاری مسابقات در رده‌های مختلف ملی کسب درآمد می‌کند.آنچه فدراسیون عرضه می‌کند فوتبال است و نمایش آن بین مخاطبان. فدراسیون فوتبال و باشگاه‌ها بنکدار نیستند که برای مثال کالا بفروشند و کسب درآمد کنند. از آنجایی که فدراسیون فوتبال و اعضایش تحت تحریم خزانه‌داری آمریکا OFAC قرار نداشته و ندارند عدم همکاری بخش مالی فیفا در آن دوره درباره پرداخت مطالبات فدراسیون و باشگاه‌ها (حتی به اشخاص ثالث) باعث بروز مشکلات عدیده برای فوتبال کشور شد. مضافا با اینکه فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران از سال ۱۹۴۸ میلادی عضو قدیمی فیفا ات و صرفا یک نهاد ورزشی مستقل است که علی‌القاعده هیچ گونه ارتباطی با تحریم‌های بین‌المللی ندارد و مشمول هیچ یک از موارد آن نیست، قویا انتظار داریم فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا وفق پاراگراف ۲ از ماده ۴ اساسنامه فیفا نسبت به رفع این معضل نزد خزانه‌داری آمریکا اقدام کنند.

دبیرکل فدراسیون فوتبال افزود: خوشبختانه با اجماع صورت گرفته در روزهای گذشته همگان به دنبال یک هدف مهم و آن هم شکستن رای غیرعادلانه فیفا هستند. این نگاهی است که مطالبه مردم و اهالی ورزش کشورمان است و بر این اساس از همه ظرفیت‌ها در این مسیر استفاده خواهد شد.

وی تاکید کرد: از حضور کارشناسان حقوقی در نهاد ریاست جمهوری، وزارت امور خارجه، وزارت ورزش و جوانان، بازرسی کل کشور، مشاوران حقوقی بین‌الملل و همچنین سایر نهادهای ذیربط در این مسیر نهایت سپاس را داریم و خرسندیم این اجماع در این مرحله حساس و خطیر شکل گرفته است. همکاران ارجمند در رسانه‌های گروهی هم در این مقطع حیاتی هم مثل گذشته مددرسان ورزش و فوتبال کشور هستند. شکی نیست در زمانی به سر می‌بریم که به دلیل گستردگی ارتباطات، کلیه اخبار در سطح جهانی رصد می‌شوند و بر این اساس چگونگی ارائه اطلاعات به افکار عمومی به جهت حساسیت موضوع و آگاهی طرف مقابل بسیار بسیار مهم است. می‌دانیم و می‌دانید که کلمه به کلمه صحبت‌های ما در خارج از کشور بازتاب دارد و حتی منابع غیر رسمی هم در این باره مورد استناد قرار می‌گیرند.امیدواریم در یک فضای همراه با آرامش شاهد طی مسیر و احقاق حق فوتبال و ورزش کشورمان باشیم.

نبی افزود: نقشه راه و برنامه زمانبندی مربوط به شکایت به رای غیرمنصفانه و پیگیری ویژه آن در دادگاه عالی ورزش تدوین شده و فدراسیون هم‌پا با سایر نهادهای ذیربط با همه توان در این مسیر پیش خواهد رفت. به طور حتم با تقویت کامل تیم حقوقی تلاش می‌کنیم در این مقطع زمانی به خواست به حق فدراسیون و جامعه ورزش کشورمان در ابطال رای ناعادلانه دست یابیم.

منبع: فدراسیون فوتبال برچسب‌ها دادگاه عالی ورزش مارک ویلموتس فیفا وزارت ورزش و جوانان وزارت امور خارجه مهدی محمد نبی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادگاه عالی ورزش مارک ویلموتس فیفا وزارت ورزش و جوانان وزارت امور خارجه مهدی محمد نبی دادگاه عالی ورزش مارک ویلموتس فیفا وزارت ورزش و جوانان وزارت امور خارجه مهدی محمد نبی دادگاه عالی ورزش فدراسیون فوتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۵۳۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکم رئیس سابق فدراسیون فوتبال چین: حبس ابد!

به گزارش "ورزش سه"، چن ژیوآن، رئیس سابق فدراسیون فوتبال چین (CFA) به اتهام دریافت رشوه سنگین به حبس ابد محکوم شده است.

به گزارش بی بی سی، چن ژیوآن به دریافت رشوه به ارزش 81 میلیون یوان (11 میلیون دلار) اعتراف کرده است. محکومیت او در بخشی از بحبوحه سرکوب فساد توسط شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، صورت می‌گیرد. تایید شده که 12 مربی فوتبال هم تحت بازجویی هستند.

گفته می‌شود که فعالیت غیرقانونی چن ژیوآن بین سال‌های 2010 تا 2023 انجام شده و دادستان‌ها می‌گویند که او پول و اشیای قیمتی را در ازای کمک برای امضای قراردادها و ترتیب دادن رویدادهای ورزشی پذیرفته است.

گفته می‌شود که او خسارت بسیار زیادی به فوتبال چین وارد کرده و موجب پسرفت عجیب این رشته ورزشی در کشورش شده است.

دولت چین اخیرا فساد در ورزش، ارتش و صنعت بانکداری را سرکوب کرده است. به گزارش رسانه‌های این کشور، 3 مقام فوتبالی دیگر به اتهام فساد مالی به 8 تا 14 سال زندان محکوم شده‌اند.

دیگر خبرها

  • فیفا تکلیف تیم مدعی قهرمانی لیگ را روشن می‌کند
  • منشور اخلاقی؟ کار تاج و عزیز محمدی بود! / اگر بودم، کاری می‌کردم پول ویلموتس را از جیب‌شان بدهند
  • راز کمک ۱۳ میلیاردی فدراسیون به استقلال فاش شد
  • ماجرای کمک ۲۰۰ هزار یورویی فدراسیون فوتبال به استقلال
  • ماجرای کمک ۲۰۰ هزار دلاری فدراسیون به استقلال
  • ماجرای کمک ۲۰۰ هزار یورویی فدراسیون فوتبال به استقلال چیست؟
  • حکم رئیس سابق فدراسیون فوتبال چین: حبس ابد!
  • رد شکایت پرسپولیس از مهاجم سرشناس استقلال از سوی کمیته استیناف
  • شکست حقوقی پرسپولیس از مهاجم استقلال
  • آرای کمیته استیناف؛ شکایت پرسپولیس علیه استقلال و بلانکو رد شد