Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر؛ بهرام سرمست عصر شنبه در نشست خبری که هم زمان با هفته دولت در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد گزارشی از وضعیت یک ساله استان در حوزه‌های مختلف سیاسی، امنیتی و عمرانی و فرهنگی و اجتماعی ارائه کرد و گفت: در طول این یک سال کشور دستخوش حوادث و مشکلاتی از جمله تحریم ناعادلانه، انتخابات، و بحران کرونا که تاکنون استان و کشور را درگیر خود کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، برگزاری یک انتخابات مطلوب با مشارکت حداکثری مردم نقطه عطف حوادث سال گذشته بود درست در همان زمان که آماده برگزاری انتخابت بودیم با بحران کرونا درگیر و جز استان‌هایی بودیم که این بحران را شناسایی و اطلاع داد اما با وجود همه مشکلات و بحران استان روند رو به آرامی را پشت سر گذاشت و جز استان‌های آرام کشور بود.

برنامه‌های استان برای جبران آسیب گردشگری

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه بخش گردشگری استان را کرونا فلج کرده و برای جبران این آسیب چه برنامه‌ای دارید بیان کرد: قم یک استان گردشگر پذیر است و ۶۰ درصد از اقتصاد استان هم به بخش خدمات ارتباط دارد لذا این آسیب و ضربه درست زمانی اتفاق افتاد که گردشگری قم در اوج قرار داشت.

سرمست بیان کرد: جلساتی با فعالان گردشگری و بخش خصوصی برای پیگیری میزان این آسیب برگزار شد این آسیب نه تنها در قم بلکه در کشور و حتی دنیا را درگیر خود کرده است و بخش گردشگری در همه دنیا متضرر شد برای جبران خسارت‌ها بخش گردشگری پیشنهادها و برنامه‌هایی به مسئولان ملی داده شده است.

وی با اشاره به اینکه اغلب پیشنهادات و برنامه‌ها لحاظ و مورد توجه قرار گرفته است گفت: مشاغلی هم که در این زمینه آسیب دیده‌اند ۶۴۲ میلیارد تومان بسته حمایتی از سوی دولت داده شد اما فعالان گردشگری قم رغبتی به این بسته‌های حمایتی ندارند.

سرمست افزود: با توجه به اینکه پایان کرونا هم مشخص نیست لذا بیشترین ضربه را کرونا به این بخش وارد کرده است برای آینده این بخش هم طرح‌هایی داریم که بر اساس واقع‌بینانه باید آسیب شناسی شوند هرچند بانک‌ها و برخی مدیران اجرایی در این زمینه کوتاهی هم دارند عدم اقبال باید بررسی شود یا به دلیل شرایط تسهیلات بوده و یا شاخص‌های دیگری باعث این بی رغبتی شده است.

چالش قم با کمبود مراکز تفریحی گردشگری

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره اینکه از چالش که با آن در قم روبرو هستیم کمبود بوستان‌، فضای سبز و مکان‌های تفریحی است در قم به شدت با این کمبودها روبرو هستیم در حالی که در افزایش نشاط اجتماعی و گردشگری نقش مهمی دارد.

سرمست افزود: از نظر شناسایی ظرفیت‌های گردشگری در قم تنها یک بخش از گردشگری آن هم گردشگری زیارتی اهمیت داده شده است و از دیگر ظرفیت‌ها غفلت شده اطراف قم به لحاظ گردشگری ظرفیت خوبی دارد باید در این زمینه هم فعالیت کنیم با توجه به وضعیت تک شهرستانی بودن قم توازنی بین اعتبارات و خدمات دیده نمی‌شود.

وی عنوان کرد: حاشیه شهر قم نادیده گرفته شده است و در زمینه اختصاص اعتبارات به دلیل تک شهرستانی آسیب جدی دیدیم.

جدیت در پیگیری پروژه مترو، فرودگاه و منوریل

استاندار قم در این نشست به پروژه‌هایی هم که با گذشت چندین سال هنوز به اتمام نرسیده اشاره کرد و گفت: در بحث مترو همه مسئولان استان در تلاش هستند که خط یک و فاز نخست این پروژه تا پایان دولت تدبیر وامید به بهره برداری برسد و در الویت کاری من قرار دارد منوریل هم در سطح شهری و ملی تعیین تکلیف می‌کنیم ولی هیچ وعده‌ای نمی‌دهیم.

سرمست با اشاره به جلساتی که با نمایندگان مجلس و معاون اول رئیس جمهور برای فرودگاه گذاشته شده گفت: در زمینه فرودگاه هم ۳ کار را دنبال می‌کنیم اینکه در ابتدا حکم دادگاه مبنی بر اینکه این پرونده حکم مبارزه با فساد اقتصادی گرفته باید با هماهنگی با دستگاه قضائی پیگیر رفع این مشکل باشیم.

وی با اشاهره به اینکه گفته شده قم نزدیک فرودگاه امام خمینی است و نیازی به فرودگاه ندارد و گفت: قم یک کلان شهر زیارتی است و برای ترانزیت کالا و گردشگر نیاز به فرودگاه دارد این مسئله را قدم به قدم پیگیری می‌کنیم.

سرمست در پایان از اصحاب رسانه برای همراهی در آگاهی سازی و تولید خبر در بحران کرونا تقدیر و تشکر کرد.

کد خبر 5005640

منبع: مهر

کلیدواژه: قم استانداری قم بهرام سرمست نشست خبری فرودگاه هفته دولت مترو قم محرم 99 ویروس کرونا ماه محرم شیراز مراسم عزاداری هفته دولت بوشهر آمار کرونا شیوع کرونا شهرکرد گرگان کرمانشاه آزادگان جنگ تحمیلی ستاد ملی مقابله با کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۵۵۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند

شهنام عرشی رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مناسبت هفته سلامت درباره بیماری‌های واگیرداری که در سال گذشته شیوع ببشتری داشتند، گفت: یکی از مهم‌ترین بیماری‌های واگیرداری که سال گذشته با آن مواجه بودیم، بیماری آنفلوآنزا در نیمه دوم سال بود. شیوع این بیماری از اوایل مهرماه آغاز شد و در اسفند به حدی کمتر از اپیدمی رسید. ما هر ساله انتظار داریم آنفلوآنزا از اواسط آبان آغاز و به تدریج در آذر به پیک برسد و در اواخر بهمن ماه فرو بنشیند، اما سال گذشته هم شیوع این بیماری زودتر شروع شد و هم دیرتر پایان یافت.

به گزارش میزان، وی با بیان اینکه در سال گذشته به طور همزمان علاوه بر آنفلوآنزا با کرونا که همان تظاهرات بالینی را دارد نیز رو به رو بودیم و این مسئله کار را برای ما تا حدودی مشکل کرده بود، ادامه داد: خوشبختانه افرادی که واکسن آنفلوآنزا را دریافت کرده بودند، مشکل کمتری داشتند، امیدواریم امسال با تزریق بیشتر این واکسن به گروه‌های هدف شاهد بروز مشکل‌های کمتری در مبتلایان به این بیماری باشیم.

افزایش ابتلای کودکان به آبله مرغان و ویرس RSV در سال گذشته

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن اشاره به گرم شدن هوا و لزوم توجه به بیماری‌های فصلی افزود: خوشبختانه سال گذشته چندان بیماری گاستروانتریت (اسهال و استفراغ) از نوع التور را نداشتیم چراکه دانشگاه‌های مختلف وارد عمل شدند و موارد تکثیر را شناسایی کردند.

عرشی با اشاره به اینکه سال گذشته بیماری آبله مرغان و ویرس RSV را نیز در کودکان داشتیم، بیان کرد: یکی از دلایل افزایش شیوع این بیماری‌ها در سال گذشته این بود که طی ۳ سال گذشته به دلیل شیوع کرونا تماس کودکان با یکدیگر کاهش یافته بود و مدارس غیرحضوری بودند و همین امر موجب کاهش موارد ابتلا به این بیماری‌ها در آن سال‌ها شده بود و به همین دلیل موارد ابتلا به آبله مرغان و ویرس RSV در سال گذشته نسبت به سال‌های قبلش با افزایش همراه شده بود.

وی توضیح داد: خدا را شکر بعد از سال‌ها که از تصویب ورود واکسن پنوموکوک و روتاویروس به سیستم بهداشتی کشور می‌گذشت و موفق به خرید این واکسن‌ها نشده بودیم، در اواخر سال گذشته تامین اعتبار صورت گرفت و واکسن‌های پنوموکوک و روتاویروس وارد کشور شد، امیدواریم طی روز‌ها و هفته‌های آینده حداقل در تعدادی از استان‌ها واکسیناسیون این بیماری‌ها به صورت فراگیر انجام شود.

حجاج این دو توصیه را جدی بگیرند

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با توجه به آغاز ایام حج گفت: مهم‌ترین مسئله برای حجاج این است که به کم آبی بدن توجه و حتما در طول روز آب کافی مصرف کنند به ویژه اینکه ممکن است با توجه گرمای هوا شاهد گرمازدگی فراوان در حجاج باشیم.

وی تاکید کرد: به همین دلیل لازم است حجاج به توصیه‌های بهداشتی که توسط روسای کاروان‌ها به آن‌ها گفته می‌شود، توجه داشته باشند. همچنین حجاج از مواد خوراکی بسته بندی شده و بهداشتی استفاده کنند تا دچار گاستروانتریت (اسهال و استفراغ) نشوند.

شیوع سویه JN ۱ کرونا در کشور

عرشی درباره وضعیت شیوع کرونا در کشور عنوان کرد: شیوع این بیماری در حال حاضر نسبت به فصل زمستان کاهش پیدا کرده هر چند موارد خفیف کووید همچنان در سطح دنیا وجود دارد و این بیماری بخش عمد‌های از سرماخوردگی‌ها را به خود اختصاص می‌دهد.

وی گفت: آخرین سویه‌ای که هم اکنون در جریان است همان سویه JN ۱ است که بسیار واگیردار است، اما شدت بیماری آن زیاد نیست و در افراد عادی با قدرت ایمنی طبیعی شاهد بروز علائم شدید نیستیم، به طور کلی این بیماری همچنان وجود دارد، اما سویه جدیدی شیوع پیدا نکرده است.

دیگر خبرها

  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • پرداخت بیش از یک هزار میلیارد ریال تسهیلات به فعالان مشاغل خانگی در همدان
  • قطار محلی رامسر به ساری راه‌اندازی شود
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • مالکان درمورد مدیریت سرخابی‌ها تصمیم می‌گیرند
  • مشاور وزیر:مالکان درمورد مدیریت استقلال و پرسپولیس تصمیم می‌گیرند
  • آغاز به کار آزمایشی «سینما دانش» شهرستان قوچان 
  • مشاور وزیر ورزش: همت و اراده دولت و رییس جمهور باعث واگذاری استقلال و پرسپولیس شد/ وزارت ورزش وظیفه نظارتی خواهد داشت
  • سه وام قرض الحسنه از ۱۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومن بدون نیاز به سپرده و ضامن!