Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@22:14:16 GMT

زوج‌های جوان چگونه باید زندگی خود را مدیریت کنند؟

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۵۶۴۷۶

زوج‌های جوان چگونه باید زندگی خود را مدیریت کنند؟

سیما عبادی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: زوج های جوان بعد از ازدواج، باید برای حفظ زندگی مشترک در برابر تاثیرات بیرونی زحمت کشید و هزینه کنند و یکی از مهم‌ترین وظایف آنان، مدیریت زندگی به منظور برقراری روابطی متعادل و تعاملی درست، میان خانواده‌ها و همسر است.

وی افزود: افرادی که پیوند ازدواج با یکدیگر بسته اند، باید بدانند که رابطه خود را چطور بسازند تا دنیای بیرون نتواند بر روابط درون آنان تسلط پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با بررسی تعارض خانوادگی و نقش هر یک از اعضا، باید پذیرفت که سوءبرداشت‌ها و چه بسا اختلاف نظر با خانواده همسر، تا حدودی طبیعی و غیر قابل انکار به نظر می رسد.

این متخصص زوج درمانگر با بیان اینکه دنیای بیرون و فشارها و وسوسه ها و حتی فرصت های خوبی که جلوی پای زوج ها قرار می دهد، تاثیر عمیقی بر زندگی مشترک آنان خواهد گذاشت، ‌افزود: مشاوره خانواده کمک می کند تا این دسته افراد بتوانند به تفاهمی پایدار در جهت حل‌ مسائل و چالش‌ها دست یافته که در تحکیم بنیان خانواده موثر است.

عبادی از چگونگی برقراری روابط با دوستان و اطرافیان،‌ مصرف مواد مخدر، ‌خانواده های زوجین،‌ فرزندان، ‌شغل،‌ وضعیت مالی و حتی شبکه های تلویزیونی، ماهواری و فضای مجازی به عنوان عوامل تضعیف کننده تحکیم زناشوئی نام برد و تصریح کرد: برخی از این موارد بد نیست اما اگر مانعی میان عشق و علاقه زوجین به یکدیگر ایجاد کند، می تواند مخرب باشد.

وی گفت: دخالت اطرافیان در زندگی زوج های جوان و نحوه مواجهه با آن متاسفانه به یکی از دغدغه‌ها و چالش های عمده زندگی روزانه این افراد حتی در دوران نامزدی و بعد از ازدواج تبدیل شده و البته این مداخلات نابجا را به عنوان مهمترین موضوع در اختلافات زناشویی بین زن و شوهرهای قدیمی هم می توان همچنان نام برد.

این زوج درمانگر اظهار داشت: عدم اطمینان والدین به آمادگی فرزندان برای شروع یک زندگی مشترک، فاش کردن اسرار و مشکلات زندگی مشترک برای اطرافیان و دوستان، وجود مشکلات شخصیتی و احیانا اختلالات رفتاری در زوجین، عدم توانایی در تصمیم گیری، عدم آمادگی زوج‌ها برای ازدواج، اختلاف و درگیری بین خانواده‌ها، عدم آشنایی با مهارت‌ و مدیریت زندگی، وابستگی‌های بیش از حد عاطفی به والدین و نداشتن استقلال مالی، از جمله مهم‌ترین دلایل دخالت اطرافیان در زندگی زناشویی زوج های جوان می توان عنوان کرد.

عبادی برای جلوگیری از پیامدهای منفی دخالت دیگران در زندگی زوج های جوان تصریح کرد: به مرور و برخی مواقع با شدت دخالت اطرافیان در زندگی زناشویی زوجین، مشکلات آنان روز به روز بیشتر می شود از این رو برای مقابله و جلوگیری از دخالت اطرافیان بهتر است در موارد ضروری برای مشاوره گرفتن از خویشاوندان خود را مدیریت کرد تا والدین و اطرافیان به پذیرش و درک استقلال زن و شوهر اطمینان حاصل کرده و فقط در مواقع ضروری به زوجین کمک کنند. 

وی به زوج های جوان توصیه کرد برای جلوگیری از دخالت های نابجا بهتر است برنامه مشخصی در زندگی داشت البته نه بدان معنی که رابطه خود را با دیگران قطع کرد، بلکه با مدیریت صحیح و برقراری ارتباط مناسب به گونه ای دخالت های بی مورد دیگران را در زندگی مسدود کرد.

عبادی تصریح کرد:‌ باید طوری رفتار کرد تا آنان متوجه شوند که ادامه دخالت‌های نابجا حتی اگر دلسوزانه باشد نه تنها در حل مشکلات تاثیر ندارد بلکه احتمالا آتش اختلافات را شعله ور و زندگی را با خطر مواجه می کند.

برچسب‌ها سلامت زنان معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده اختصاصی ایرنا ازدواج ساده

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سلامت زنان معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده اختصاصی ایرنا ازدواج ساده سلامت زنان معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده اختصاصی ایرنا ازدواج ساده دخالت اطرافیان زوج های جوان زندگی مشترک زوج ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۵۶۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنت‌ها و سبک زندگی اسلامی در کردستان جریان دارد

معاون استاندار کردستان در جلسه کارگروه تخصصی پایداری خانواده و زیست عفیفانه گفت: خوشبختانه سنت‌ها و سبک زندگی اسلامی در کردستان همچنان محفوظ و جریان دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، عبدالله رشیدی‌پور ظهر امروز در جلسه کارگروه تخصصی پایداری خانواده و زیست عفیفانه که در سالن جلسات استانداری کردستان برگزار شد، ضمن تبریک عملیات غرورآفرین وعده صادق توسط سپاه پاسداران که در دنیا بازتاب داشت، اظهار داشت: امروز جمهوری اسلامی بیش از گذشته با اقتدار در حال پیشرفت قله‌های ترقی است.

وی تحکیم بنیان خانواده را مهم‌ترین راه سلامت جامعه دانست و افزود: در همین زمینه؛ قرارگاه استانی تحکیم خانواده در استان تشکیل شده و امید که برنامه‌های این حوزه به خوبی پیش برود چراکه خانواده در تربیت فرد سالم و تحویل به جامعه بسیار تاثیرگذار است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار کردستان با بیان اینکه کردستانی‌ها از گذشته تاکنون در همه شرایط و مراسمات به اصول سنتی و فرهنگ غنی خود پایبند بوده‌اند، تصریح کرد: ‌حفظ سنت‌ها و سبک اسلامی ضروری است، تا زمانی‌که خانواده برای ترویج سبک زندگی اسلامی پای کار نیاید، نمی‌توان بحث حجاب و عفت را پیش برد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در بسیاری از مناطق کردستان بحث سبک زندگی و سنت‌‌های اصلی حفظ شده است، عنوان کرد: قرارگاه تحکیم خانواده زیر نظر شورای فرهنگ عمومی بوده و باید با ایده و برنامه‌های مختلف در توسعه زیست عفیفانه و تحکیم خانواده تلاش کند.

رشیدی‌پور گفت: خانواده‌ها باید موضوع زیست‌ عفیفانه را در میان فرزندان خود ترویج دهند چراکه خانواده‌هایی که تحکیم دارند سبک زندگی آنها موفق‌تر است. در این راستا تمامی دستگاه‌های متولی با ایده و برنامه در جلسات حضور بیابند.

افزایش تمایل به فرزندآوری و کاهش نرخ طلاق

زینب زاله، نیز در این جلسه اظهار داشت: افزایش تمایل به فرزند آوری، کاهش نرخ طلاق، افزایش رضایت نسبی افراد از تشکیل خانواده، کاهش سقط غیرقانونی جنین، افزایش به تمایل به پوشاک، افزایش شاخص دسترسی پوشاک عفیفانه استان کردستان و افزایش به حجاب و ارزش پوشاک اسلامی جزو برنامه‌های قرارگاه خانواده و تحکیم خانواده است.

وی با بیان اینکه قرارگاه استانی در هر جلسه یک محور را بررسی می‌کند، افزود: موضوع جمعیت با چالش تک فرزندی و کم فرزندی مواجه است، به ازای هر چهار پیرزن و پیرمرد در جامعه یک فرزند وجود دارد.

مدیرکل امور بانوان استانداری کردستان بیان کرد: نگرش خانواده نسبت به خانواده و بنیان حفظ خانواده باید حفظ و گسترش داده شد، جریان جمعیت به عنوان کنش اجتماعی باید نقش پدر و مادر، فرزند، را به صورت جدی نگاه کنیم.

وی بیان کرد: متأسفانه در این شرایط بسیاری از زوج‌های جوان حاضر به افزایش جمعیت نیستند، در این شرایط خانواده‌هایی تربیت و پرورش می‌یابند که فرزند از لذت داشتن عمو، خاله، عمه و دایی محروم می‌شوند و باب زندگی سنتی به افسانه تبدیل خواهد شد.

زاله با تأکید بر اینکه بحث جمعیت و خانواده را حکومتی نکنیم، بیان کرد: خانواده‌ها فرزندان تنهایی را برای جامعه آینده به یادگار خواهند گذاشت که بدون پشتیبان و تنها خواهند بود، لذا تغییر نگرش‌ها و ذهن‌های افراد بسیار مهم است و دولت نیز باید به تمامی مشوق‌های خود در گسترش جوانی جمعیت عمل کند.

مدیرکل امور بانوان استانداری کردستان با اشاره به ابعاد فرهنگی عنوان کرد: باید خانواده‌ها را متقاعد کرد که افزایش جمعیت برای دولت و کشور نیست، بلکه برای استحکام خود خانواده‌ها است.

انتهای پیام/481/

دیگر خبرها

  • مدیریت متفاوت در قرمز و آبی‌های اهواز؛ یکی دخالت می‌کند، یکی حمایت!
  • ۱۶ زوج اردبیلی پشت نوبت سرپرستی فرزندخوانده هستند
  • زندگی با چندفرزند لذت بخش است
  • تحکیم بنیان خانواده با سبک زندگی اسلامی
  • سنت‌ها و سبک زندگی اسلامی در کردستان جریان دارد
  • سخت‌نگیر! بیا وسط
  • طلاق می‌خواهم، چون شوهرم شب‌ها دیر به خانه می‌آید
  • طرح «نهضت ملی سواد سلامت آموزی» اجرایی می‌شود
  • ایران جوان
  • ۴ هزار جوان ۱۸ ساله در آرزوی مستقل شدن هستند