Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@18:06:26 GMT

فریب کانال‌های سیگنال‌دهی بورس را نخورید

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۵۶۹۰۲

فریب کانال‌های سیگنال‌دهی بورس را نخورید

ایسنا/کرمانشاه مدیر بورس منطقه‌ای کرمانشاه به سهام‌داران هشدار داد مراقب کانال‌های سیگنال‌دهی بورس در فضای مجازی باشند.

اعظم فرجی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به افزایش استقبال مردم از بازار سرمایه طی ماه‌های اخیر و حضور افراد تازه وارد در بورس، گفت: افرادی که به تازگی وارد بازار سرمایه شده اند تلاش می‌کنند از منابع مختلف اطلاعاتی برای به دست آوردن سود بیشتر کسب کنند و از همین رو گاهی سراغ منابع نامعتبر می‌روند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یکی از مهمترین منابعی که باعث گمراه شدن فعالان بازار سرمایه می‌شود را کانال‌ها و گروه های موجود در فضای مجازی و خصوصا تلگرام دانست که تلاش می‌کنند با انواع و اقسام تبلیغات و تحت عنوان سیگنال دهی مخاطبان را جذب کنند.

فرجی اضافه کرد: این کانال‌ها گاهی برای سودهای غیرواقعی و چندصد درصدی تبلیغ می‌کنند که عملا محقق نخواهد شد و فقط افراد را فریب می‌دهند.  برخی افرادی هم که به دنبال سودهای زیاد هستند فریب این تبلیغات را می‌خورند و وارد چنین کانال‌هایی می‌شوند که شیوه فعالیت آنها توسط هیچ مرجع معتبری تایید نشده است.

فرجی هدف اصلی این کانال‌ها را جذب مخاطب به هر بهانه دانست و تاکید کرد: برخی از این کانال‌ها با دادن اطلاعات نادرست به سهام‌داران باعث از بین رفتن سرمایه آنها شده‌اند.

وی یادآور شد: فعالیت برخی از این کانال‌ها نیز مربوط به صاحبان برخی از سهم‌ها است که تلاش می‌کنند با ایجاد شایعات و بازارگرمی، سهام‌داران را به خرید آن سهم ترغیب کنند و قیمت‌ها را بالا ببرند.

مدیر بورس منطقه‌ای کرمانشاه با بیان اینکه هیچکس برای سرمایه مردم دلسوزتر از خود آنها نیست، از فعالین بازار سرمایه درخواست کرد به هیچ عنوان با اتکا به کانال‌های سیگنال‌دهی وارد بورس نشوند.

فرجی افزود: توصیه ما این است افراد خصوصا تازه واردان بورس حتما از دوره‌های آموزشی که مراجع معتبر برگزار می‌کنند استفاده کنند و یا سراغ کتاب‌های آموزشی تایید شده بروند.

وی عنوان کرد: سهام‌داران حتی اگر پیشنهاداتی هم از سوی کانال‌های مجازی دریافت کردند حتما باید درباره وضعیت آن سهم، صورت‌های مالی شرکت و ... بررسی لازم را انجام دهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی كرمانشاه بورس بازار سرمایه کانال ها سهام داران سیگنال دهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۵۶۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۹۱ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها به بازار سرمایه تزریق شد

رباب وفایی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: با توجه به هیجان روز گذشته، آغاز بازار با تقاضای خوبی همراه بود و اکثر نماد‌های معاملاتی در مثبت و حتی صف خرید بودند، اما نیمه‌ دوم در جدال تقاضا و عرضه، پیروزی با عرضه‌ها بود. انتظار اهالی بازار به چرخش بخشی از جریان پول به سهم‌های کوچک‌تر و جامانده است.

این کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: ارزش معاملات کل ۱۰۹۲۲ میلیارد تومان بود که از این مقدار ۶۵۳۷ میلیارد تومان سهم ارزش معاملات خرد بوده است. خالص سفارشات با ورود ۲۹۱ میلیارد تومانی پول به بازار سرمایه همراه بود. در پایان معاملات امروز تعداد ۴۹۴ نماد (۶۳ درصد) در مثبت و ۲۸۷ نماد (۳۷ درصد) درمنفی بودند همچنین ۷۸ نماد صف خرید، ۳۰ نماد صف فروش ثبت شد.

او افزود: بیشترین ارزش معاملات را گروه فلزات اساسی با ثبت رقم ۳۷۹ میلیارد تومان (۱.۳ برابر میانگین هفتگی) به خود اختصاص داده است. با توجه به رشد اکثر نماد‌های معاملاتی و شاخص ساز، نماگر اصلی بورس اوراق بهادار با رشد بیش از ۲۷۱۰۰ واحد رو به رو شد و به حوالی ۲ میلیون و ۳۱۳ هزار واحد رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳/ افت بازار سهام، سیگنال فرصت خرید است؟
  • بورس در راه تصرف تاج و تخت؟
  • شاخص بورس ۴ هزار واحد رشد کرد
  • گزارش روزانه بورس ۳ اردیبهشت؛ شاخص بورس ۴ هزار واحد رشد کرد
  • فریب افراد سودجو و فرصت‌طلب را نخورید
  • سیگنال جدید طلا به سکه؛ بازار از بلاتکلیفی خارج می‌شود؟
  • ۲۹۱ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها به بازار سرمایه تزریق شد
  • مجمع حکشتی ۱۴۰۳ | سرمایه حکشتی چند درصد افزایش یافت؟
  • فریب تبلیغات دمنوش‌های لاغری را نخورید
  • فریب تبلیغات دمنوش‌های لاغری را نخورید/بیماری‌های حاد کبدی از عوارض کاهش وزن سریع