Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رئیس هیات فوتبال استان بوشهر که در حدود هفت ماه حضورش شاهد سقوط دو تیم لیگ برتری به لیگ دسته یک بوده است، عامل اساسی سقوط شاهین شهرداری بوشهر و پارس جنوبی جم را در یک کلام خلاصه می‌کند: «نبود مدیریت».

امیرحسین محتشم که چهارم دی ۹۸ ریاست هیات فوتبال استان بوشهر را در دست گرفته است، در گفت‌وگوی مفصل با خبرنگار ما گفت: شواهد نشان می‌داد راهی که به مسئولان این دو باشگاه در پیش گرفته بودند به اینجا ختم می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: فوتبال و مدیریت فوتبال اصولی دارد که می‌گوید هیات فوتبال باید مدیریت مسابقات و مدیریت فوتبال پایه را داشته باشد و مالکان باشگاه‌ها وظیفه اداره امورباشگاه از جمله انتخاب مدیرعامل، سرپرست، سرمربی و مربی دارند.

پیش‌بینی می‌کردیم تیم‌ها سقوط کنند!

رئیس هیات فوتبال ادامه داد: ما نمی‌توانیم در کار باشگاه‌ها دخالت کنیم فقط می‌توانیم مشورت بدهیم که آن‌ها هم می‌توانند گوش کنند یا نکنند.

محتشم تاکید کرد: ما مسئولان این دو باشگاه را راهنمایی کردیم، چون پیش‌بینی می‌کردیم که این اتفاق بیفتد. بعضی از مواد خیلی ساده است. وقتی شما برای آینده برنامه‌ریزی نداشته باشید موفق نمی‌شوید. باشگاهی که امکانات زیرساختی حتی در حد رایانه برای ثبت قرارداد‌ها ندارد، باشگاهی که خیلی از موارد را لحظه به لحظه حل می‌کند، چگونه می‌تواند موفق شود؟

فلانی دوست پدرم است نمی‌توانم با او برخورد کنم؟!

او با اشاره به اینکه تیم‌های موفق زیرساخت‌ها را فراهم کرده‌اند، عنوان کرد: مگر بدون برنامه ریزی و نظارت می‌توان کار کرد و موفق بود؟ کدام اصول مدیریت می‌گوید، چون فلانی دوست پدرمن است نمی‌توانم با او برخورد کنم؟ همین است که امروز شاهد هستیم شاهین شهرداری بوشهر با هزینه‌هایی که از جیب بیت المال شده، سقوط می‌کند.

رئیس هیات فوتبال استان بوشهر افزود: چند روز پس از انتخابم به عنوان رئیس هیات با مسئولان هر دو باشگاه صحبت کردم ونشست داشتم و گفتم که با این ساختار مدیریتی تیم سرانجامی نخواهد داشت. چقدر به مسئولان شاهین درباره انتخاب مربی‌ها هشدار داده شد.

همه امکانات هیات فوتبال را در اختیارشان گذاشتیم

محتشم با اشاره به همکاری تمام وکمال هیات فوتبال با باشگاه‌های پارس جنوبی و شاهین شهرداری بوشهر بیان کرد: ما تمام تجهیزات و امکانات هیات را در اختیار این دو تیم و همه تیم‌های استان قرار داده‌ایم این دوستان نمی‌توانند ادعا کنند که هیات به آن‌ها کمک نکرده است، الان شاهین شهرداری بوشهر۱۲۰ و پارس جنوبی جم ۴۰۰ میلیون تومان به هیات بدهکار هستند. من تا الان این موضوع را اعلام نکرده‌ام الان اعلام می‌کنم، چون مسابقات تمام شده گذشته و هیچ تاثیری در ساختار مدیریتی تیم و تضعیف روحیه دوستان ندارد.

او تاکید کرد: هم از دوستان حمایت معنوی کردیم هم مادی. مدیرکل ورزش و جوانان استان هم به خوبی حمایت کرد از این دو تیم؛ و تنها مسئولی بود که حمایت کرد و بقیه دوستان فقط تماشا کردند.

رئیس هیات فوتبال استان بوشهر با ابراز تاسف از اینکه چرا این استان نمی‌تواند از حمایت وزارت نفت در حوزه فوتبال بهره‌مند باشد، ادامه داد: مگر معادن کرمان متعلق به کل ملت ملت ایران نیست؟ مگرفولاد خوزستان متعلق به کل ملت ایران نیست؟ مگر پیکان و سایپا متعلق به ملت ایران نیست؟ پس چرا وقتی به بوشهر می‌رسد شرایط عوض می‌شود؟

تیم‌ها مشکل مالی نداشتند

محتشم معتقد است بخش مالی کمترین تاثیری در سقوط تیم‌های استان داشته و بیشتر، مباحث مدیریتی در این زمینه نقش داشته است.

او گفت: هیچ تیمی در لیگ برتر به اندازه پارس جنوبی جم و شاهین شهرداری بوشهر پرداختی نداشته است. بالای ۶۰ درصد پرداختی داشته‌اند.

رئیس هیات فوتبال استان بوشهر بیان کرد: الان این همه برای دو تیم شاهین شهرداری و تیم پارس جنوبی هزینه شده، آورده آن‌ها چه بوده است؟ چه جوابی برای مردم دارند که از بیت المال برای تیم‌ها هزینه شده است؟

رای کمیته استیناف قابل تغییر نبود

محتشم درباره نقش هیات فوتبال در ماجرای دیدار استقلال و پارس جنوبی جم نیز بیان کرد: دو روز قبل از بازی استقلال تهران مقابل پارس جنوبی نامه نوشتیم وقتی روز قبل از بازی دیدیم که تیم استقلال به استان بوشهر پرواز نکرده است، شروع کردیم به پیگیری. به فدراسیون نامه نوشتیم. صبح روز بازی فکر کنم بالای ۲۰ بار با آقایان بهاروند و طالقانی تماس گرفتم، با رئیس کمیته استیناف صحبت کردم، اما متاسفانه نتیجه‌ای حاصل نشد. مدارک و مستندات می‌گفت که ۲۵ درصد بازیکنان به کرونا مبتلا نشده‌اند و خیلی کمتر است، اما مستندات پزشکی آن‌ها که بماند از کدام آزمایشگاه به دست آمده بود، ماجرای ۲۵ درصد را تایید می‌کرد. ما هم موظف به پذیرش آزمون جواب آزمایش آزمایشگاه‌های مختلف هستیم که از سوی وزارت بهداشت تایید صلاحیت شده‌اند.

اوافزود: تصمیم کمیته انضباطی و استیناف را نمی‌توان نپذیرفت، چون رکن قضائی فدراسیون هستند. نه تنها هیات فوتبال استان بوشهر، هیات فوتبال هیچ استان و حتی خود فدراسیون هم نمی‌توانند در رای این دو کمیته اثر بگذارند.

رئیس هیات فوتبال بوشهر، ادامه داد: من به صحت و سقم جواب آزمایش کار ندارم، اما وقتی سه روز بعد استقلال بازی می‌کند نشان می‌دهد که داستان آزمایش‌ها چیز دیگری است.

از گذشته درس بگیریم

محتشم معتقد است صعود و سقوط جزئی فوتبال است و هنوز به طور قطع فوتبال بوشهر در کشور حرف برای گفتن دارد و به طور حتم شاهد حضوراین دو تیم در لیگ برتر خواهیم بود، اما باید از تجارب گذشته درس گرفت و برنامه‌ریزی کرد. باید از نظر دیگران استفاده کرد. نباید اشتباهات را تکرار کرد. مگر ما پیش از این در لیگ برتر تیم نداشتیم؟

او افزود: اعتقاد دارم باید زیرساخت‌ها فراهم کنیم. باید باشگاه‌ها سازوکار اداری کارشان را ایجاد کنند. باید اگرمی‌خواهند ۲۰ میلیارد تومان هزینه کنند دو میلیارد تومان را برای همین زیرساخت‌ها هزینه کنند.

رئیس هیات فوتبال بوشهر ازمسئولان باشگاه‌های پارس جنوبی و شاهین شهرداری خواست، برای تصمیم گیری در حوزه فوتبال نیم‌نگاهی به نظر بزرگان فوتبال داشته باشند و هیات فوتبال هم در این زمینه آماده است به آنان کمک کند.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فوتبال ایران فوتبال بوشهر فدراسیون فوتبال شاهین شهرداری بوشهر پارس جنوبی جم رئیس هیات فوتبال استان بوشهر شاهین شهرداری بوشهر پارس جنوبی جم باشگاه ها تیم ها دو تیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۵۷۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیات‌های مذهبی استان بوشهر در انتظار حمایت‌های دولتی

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، با نزدیک شدن به شب‌های قدر و برگزاری مراسم مخصوص این شب‌ها، هیئت‌های مذهبی استان بوشهر در تدارک پذیرایی از مهمانان خدا در مساجد و حسینیه‌ها هستند.

مسئولان این هیئت‌ها انتظار دارند حمایت‌های دولتی برای خرید اقلام خوراکی برای پخت نذری زودتر در اختیار آنان قرار گیرد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • فعالیت دانش‌بنیان در استان بوشهر به‌ یک فرهنگ تبدیل شده است
  • اجتماع مادران و کودکان بوشهری در حمایت از مردم غزه
  • اجتماع کودکان و مادران بوشهری در حمایت از مردم غزه برگزار شد
  • اجتماع مادران و کودکان بوشهری در حمایت از غزه + تصویر
  • هیات‌های مذهبی استان بوشهر در انتظار حمایت‌های دولتی
  • کشاورزان بوشهری مراقب شیوع بیماری زنگ زرد گندم باشند
  • اشتغال بوشهری‌ها در پارس‌جنوبی به ۴۲ درصد رسید
  • ۴بازیکن بوشهری به تیم ملی بسکتبال و فوتبال ساحلی دعوت شدند
  • عقب‌ماندگی اشتغال بوشهری‌ها در پارس جنوبی جبران شود
  • ۲ بازیکن بوشهری به اردوی تیم ملی بسکتبال جوانان دعوت شدند