Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس خبر از رفع تصرف بیش از 10 هکتار از اراضی پارک ملی بختگان داد.

‌به گزارش خبرگزاری برنا ازفارس، حمید ظهرابی مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس گفت: روز چهارشنبه مورخ ۲۹ مرداد ماه در راستای وظایف سازمانی و به منظور حفظ مناطق و زیستگاه‌ها و جلوگیری از تخریب و تصرف مناطق، عملیات رفع تصرف ۱۰ هکتار از اراضی ملی پناهگاه حیات وحش بختگان انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
وی افزود: این عملیات به دستور مقام قضایی و همکاری نیروی انتظامی و اداره منابع طبیعی و آبخیزداری، انجام شد. ظهرابی در ادامه اذعان داشت: حدود یک هکتار از اراضی مذکور مشجر به درختان پسته و انجیر بود و در محدوده پناهگاه حیات وحش بختگان قرار داشت که پس از قلع و قمع، رفع تصرف شد و به انفال بازگردانیده شد. مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس ضمن ابراز خرسندی از عملکرد موفق کارشناسان محیط زیست در بازگرداندن انفال الهی اظهار داشت: در موضوع رفع تصرف اراضی که همگی در سنوات گذشته تصرف شده بودند تعداد کل پرونده‌ها در 4 ماه اول سال ۹۹ شامل ۲۸ پرونده بوده است  که نسبت به مدت مشابه در سال قبل، حدود ۵۵ درصد افزایش داشته است و همچنین آراء صادره در ۳۱ فقره می باشد و میزان اراضی که به موجب این احکام رفع تصرف شده است ۲۷۳ هکتار بوده است که نسبت به میزان اراضی رفع تصرف شده در مدت مشابه سال ۹۸ به میزان ۲۹۰ درصد رشد نشان می دهد وی رفع تصرف میزان اراضی آزادشده از طریق اجرای احکام قلع و قمع  را نیز ۲۱۳ هکتار اعلام کرد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اراضی بختگان هکتار از اراضی محیط زیست رفع تصرف تصرف شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۵۷۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقابله با زمین خواری ۲۰ هکتاری در منطقه کوهپایه کرمان

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان از رفع تصرف و تخریب ساخت و ساز‌های غیرمجاز در ٢٠ هکتار از اراضی کوهپایه از توابع این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، مهدی بخشی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان با اشاره به رفع تصرف و تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در بیست هکتار از اراضی کوهپایه این شهرستان افزود: در راستای رفع تصرف اراضی ملی در تملک بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در کوهپایه توسط افراد سودجو و زمین خوار که مورد تفکیک، ایجاد مستحدثات، حصارکشی و فروش غیرقانونی قرار گرفته بود با حمایت دستگاه قضایی و هماهنگی و تعامل صورت گرفته با دستگاه‌های خدمات رسان رفع تصرف انجام شد و این اراضی به بیت المال بازگشت.

وی مجموع مساحت رفع تصرفات کوهپایه کرمان را ٢٠ هکتار و ارزش آن را ١۶٠ میلیارد تومان عنوان و تصریح کرد: صیانت و حفاظت از منابع طبیعی، اراضی ملی و مبارزه با زمین خواری و کوه خواری از مقوله‌هایی است که در اهتمام نسبت به آن تلاش و کوششی که شایسته و درخور است صرف نشده است.

دادستان کرمان ادامه داد: این در حالی است که زمین‌ها متعلق به نسل آینده است و تمام سازمان‌های متولی مؤظفند نسبت به جلوگیری از تصرفات احتمالی اقدامات لازم را انجام دهند.

مدعی العموم در استان کرمان این اقدام را حرکتی مهم در راستای حفاظت و صیانت از بیت‌المال برشمرد و تأکید کرد: دستگاه قضایی هیچ مماشاتی با زمین خواران نداشته و تصرف اراضی ملی و دولتی به هر بهانه‌ای، نتیجه‌ای غیر از تعقیب قضایی و محکومیت کیفری برای متصرفان به همراه ندارد.

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۱۰۰ هکتار از اراضی دولتی درشهرستان مرزی میرجاوه
  • بازدید کارشناسان مرکز بهداشت مهاباد از پناهگاه حیات وحش تالاب بین المللی کانی برازان
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • ۷۰ هکتار از اراضی ملی در استهبان رفع تصرف شد
  • پاکسازی ۹۱۲ هکتار از اراضی خراسان رضوی با مشارکت مردم
  • رفع تصرف ۱۵ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • مقابله با زمین خواری ۲۰ هکتاری در منطقه کوهپایه کرمان
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی کوهپایه کرمان
  • آزادسازی ۳۰ هکتار از اراضی ملی در تهران در فروردین
  • ۳۰ هکتار از راضی ملی و دولتی در فروردین رفع تصرف شد