Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-19@12:18:28 GMT

تداوم وضعیت قرمز کرونایی در مازندران

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۵۸۴۱۹

آفتاب‌‌نیوز :

سیدعباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در مورد آخرین وضعیت بیماران مبتلا به کرونا در این استان، اظهار کرد: ظرف ۲۴ ساعت گذشته، تعداد ۸۲ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند.

وی با بیان اینکه ظرف همین مدت تعداد ۹۳ نفر از افراد مشکوک بستری شده، از بیمارستان ها مرخص شدند و تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد، تصریح کرد: هم اکنون ۷۶۴ نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی مشکوک به این ویروس بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند که از این تعداد ۲۰۲ نفر با علائم حاد تنفسی در بخش های ویژه بستری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بستری ۲۲۴ بیمار کرونایی در بابل

مسعود قاسمی متخصص بیهوشی و مراقبت های ویژه دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز از حال ناخوش کادر پزشکی خبر داده و اظهار کرد: با گذشت ۶ ماه از شروع پاندمی مهلک کرونا کادر درمان، پزشکان و پرستاران دچار فرسایش شدید شدند.

وی با بیان اینکه بسیاری از همکاران کادر درمان به علت ابتلا به این بیماری در منزل یا در بیمارستان در حال درمان هستند، یادآور شد: در بخش های ویژه و تخت های بیمارستان، بیماران بد حال زیادی بستری هستند.

متخصص بیهوشی و مراقبت های ویژه دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به این نکته که برای کاهش قدرت شیوع این ویروس و افزایش بهره وری کادر درمان باید پروتکل های بهداشتی توسط مردم رعایت شود، گفت: مردم از زدن ماسک که از الزامات شکست دادن این بیماری است غافل نباشند.

بر اساس گزارش روابط‌ عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، در حال حاضر ۲۲۴ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های بابل بستری هستند.

بر این اساس در ۲۴ ساعت گذشته ۲۷ بیمار جدید بستری و ۱۲ بیمار هم ترخیص شدند، همچنین ۵۳ بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: کرونا ویروس دانشگاه علوم پزشکی بستری هستند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۵۸۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید وزیر بهداشت از ساخت بیمارستان موقوفه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، بیمارستان موقوفه دکتر افشین تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران در منطقه ۲۲ تهران از مناطق پر تراکم جمعیتی که فاقد بیمارستان عمومی دولتی است، ساخته خواهد شد و نخستین بیمارستان دولتی در این منطقه است که نیاز درمانی قشر زیادی از ساکنان غرب تهران را رفع خواهد کرد و به ارائه خدمات بهتر درمانی در یکی از مناطق پرتراکم تهران کمک می‌کند.

آغاز به کار ساخت این بیمارستان با تلاش و پیگیری دادستانی و رئیس دیوان عالی کشور آغاز شده است، برنامه ساخت این بیمارستان در بازه زمانی ۳۶ ماهه است. این بیمارستان در ۹ طبقه و ۲۷ هزار متر مربع زیربنا و دوطبقه پارکینگ به مساحت ۵ هزار متر مربع و ۱۱ هزار متر مربع فضای محیطی است.

دادستانی کل کشور، دیوان عالی کشور و دانشگاه علوم پزشکی ایران ساخت این بیمارستان را از محل موقوفه دکتر افشین و جلب مشارکت‌های مردمی در راستای شعار سال تولید با مشارکت مردم، انجام می‌دهد.

دیگر خبرها

  • برنامه های هفته ملی سلامت در مازندران اعلام شد
  • آخرین وضعیت مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس بندرعباس - تهران / ترخیص ۱۰ مصدوم حادثه + اسامی
  • بهره‌برداری از ۷۱ طرح درمانی طی دو سال گذشته در لرستان
  • بهره برداری از ۷۱ طرح درمانی طی دو سال گذشته در لرستان
  • آخرین وضعیت مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس بندرعباس _ تهران
  • بهره مندی بیش از یک هزار و ۵۰۰ بیمار هموفیلی از خدمات درمانی و مراقبتی
  • افتتاح ۱۲ پروژه بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم در کردستان
  • افزایش خودسرانه تعرفه‌های درمان خط قرمز علوم پزشکی همدان است
  • راه‌اندازی ٨ رشته جدید در دانشگاه علوم پزشکی کردستان
  • بازدید وزیر بهداشت از ساخت بیمارستان موقوفه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران