Web Analytics Made Easy - Statcounter

فناوران واحد R&D یکی از شرکت‌های دانش‌محور عضو پارک علم و فناوری البرز موفق به طراحی و تولید کابین دو منظوره ویروس کووید-۱۹ و باکتری سل شدند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو به نقل از پارک علم و فناوری البرز، رئیسی، رئیس هیئت مدیره شرکت ژال تجهیز از طراحی و تولید کابین دومنظوره تست ویروس کووید 19 و باکتری سل خبر داد و گفت: این دستگاه برپایه تحقیق و توسعه توسط واحد هر&دی این شرکت طراحی و ساخته شده و نمونه آزمایشگاهی تولید و در حال گذراندن تست‌های بالینی جهت گرفتن مجوز از اداره بهداشت و درمان می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  رئیسی درباره مشخصات این دستگاه خاطرنشان کرد: این سیستم با به حداقل رساندن میزان ناراحتی برای کادر درمان به‌دلیل عدم نیاز به پوشیدن تجهیزات محافظت شخص و دارا بودن فیلتر هپای H ۱۴ و نمونه‌گیری سریع و داشتن فضای کافی برای سالمندان و استریل کابین با استفاده از لامپ UV پس از هربار مصرف و استفاده از عملکرد دوگانه فشار مثبت و منفی دارای ویژگی‌های بسیار ارزشمندی برای مراکز درمانی و بیمارستانی کشور است.

رئیس هیئت مدیره شرکت ژال تجهیزهمانند یک اتاقک تلفن به‌صورت پرتابل می‌باشد؛ هم به‌صورت ثابت در یک محل قرار گرفته و هم می‌توان در خیابان و هر محل دیگری از آن نصب و استفاده کرد.   وی درادامه با تصریح اینکه این دستگاه دارای عملکرد دوگانه است، تصریح گرد: دریک حالت بیمار داخل کابین قرار گرفته و با تنظیم فشار منفی دستکش‌های مخصوص مقاوم به مواد شیمیایی نیز داخل کابین شده و پزشک در خارج کابین اقدام به نمونه گیری می‌نماید و برعکس در حالت دوم پزشک در داخل کابین قرار گرفته و بیمار خارج از کابین فشار مثبت تنظیم شده دستکش‌ها را خارج کرده و نمونه‌گیری انجام می‌شود.   رئیسی درباره سایر تولیدات این شرکت دانش‌بینان که دارای ۶۰ نیروی توانمند در استان البرز است، افزود: انواع فریزر با دمای بالا (۸۰- و ۴۰-) درجه سانتیگراد، انواع یخچال و یخچال بانک خون آزمایشگاهی، انواع هود و بایو سیفتی کابینت در کلاس‌های مختلف، هود شیمی درمانی، انواع شیکر و شیکر پلاکت، انواع آون (کوره ازمایشگاهی) در سایز‌های مختلف، انکوباتور و ژرمیناتور‌های آزمایشگاهی از دیگر محصولات ماست که مورد توجه شرکت‌های داخلی و خارجی است.   وی با اشاره به اینکه محصول کابین تست نمونه آزمایشگاهی تولید شده و در حال گذرندان دوره‌های تست می‌باشد، گفت: پس از اخذ مجوز از وزارت بهداشت این محصول وارد مرحله تولید انبوه خواهد شد.   رئیس هیئت مدیره شرکت ژال تجهیز افزود: با توجه به شیوع ویروس همه‌گیر کرونا و خطرناک بودن این نوع بیماری‌های عفونی وهمچنین کمبود وسایل محافظت فردی و جلوگیری از خستگی کادر درمان و استفاده از پوشش محافظ، این دستگاه متقاضی زیادی در بین کادر درمانی و پزشکی و وزارت بهداشت خواهد داشت.   وی با اشاره به اینکه این شرکت همواره از حمایت‌های پارک علم و فناوری البرز برخوردار بوده و در زمینه تحقیقات و حمایت از تولیدات این شرکت نهایت مساعدت را مبذول داشته‌اند، گفت: شرکت‌های دانش بنیان دستاورد‌های بسیار خوبی را در شرایط تحریم و همچنین بیماری کرونا در کشور داشته‌اند و باید حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و فناور جدی‌تر شود.   رئیس هیات مدیره شرکت ژال تجهیز با اشاره به اینکه حضور در پارک‌های علم و فناوری برای شرکت‌های دانش بنیان یک فرصت است، گفت: این شرکت فناور در زمینه تولید وسائل آزمایشگاهی، بیمارستانی و تحقیقاتی و کشاورزی فعال است و توانسته برای ۶۰ نفر در حوزه فناور و دانش‌بنیان شغل مستقیم ایجاد کند.   وی با اشاره به اینکه در این شرکت بسیاری تجهیزات مورد نیاز داخلی را می‌سازیم و به بازار عرضه می‌کنیم، گفت: یکی از عوامل موفقیت ما علاوه بر کار و تلاش تیمی برای رفع نیاز‌های داخلی، حضور در پارک علم و فناوری البرز است که دستاورد‌های خوبی برای ما داشته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: پارک علم و فناوری البرز شیوع کرونا تولید دانش بنیان پارک علم و فناوری البرز شرکت های دانش دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۵۸۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور نخستین سند اعیانی قانون جهش تولید دانش‌بنیان در البرز

نخستین سند اعیانی توسط سازمان ثبت در اجرای قانون جهش تولید دانش‌بنیان به نام صندوق پژوهش فناوری غیردولتی استان البرز صادر شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک با اشاره به برنامه‌ها و اقدامات این سازمان در راستای تحقق شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» گفت: سازمان ثبت اسناد و املاک در راستای تسهیل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، تقویت زیست‌بوم فناوری و حمایت از شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان و همچنین توسعه اقتصاد دانش‌‎بنیان، صدور سند برای ساختمان‌هایی که توسط بخش خصوصی و تعاونی در اراضی پارک علم و فناوری احداث می‌شوند را در دستور کار خود قرار داده است.

وی از صدور اولین سند اعیانی توسط این سازمان در اجرای بند چ ماده 4 قانون جهش تولید دانش‌بنیان به نام صندوق پژوهش فناوری غیردولتی استان البرز خبر داد و گفت: اجرای این تکلیف قانونی، علاوه بر تشویق سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، روند دریافت تسهیلات برای شرکت‌های دانش‌بنیان را همواره خواهد کرد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به فرآیند‌های طی شده در سال گذشته در زمینه الکترونیکی شدن امضا‌ها و پرداخت‌ها در ثبت و تغییرات شرکت‌ها، اظهار کرد: در پایان سال 1402 شاهد 64 هزار و 832 امضا و پرداخت الکترونیک برای تاسیس شرکت‌ها و 352 هزار و 275 امضای الکترونیک برای آگهی تغییرات شرکت‌ها بودیم؛ در نتیجه اجرای این فرآیند طی سال گذشته، مراجعه حضوری مردم به مراکزثبت شرکت‌ها، 417 هزار و 103 فقره کاهش داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دانش ایرانی در خدمت امنیت حفاری
  • ناسا یک باکتری جهش‌یافته و خطرناک را در فضا کشف کرد
  • هشدار جدی/ اگر این 7 غذا را دوباره گرم کنید و مصرف کنید مرگ آور خواهد بود
  • تاکید بر بروز رسانی دانش پژوهشگران بخش کشاورزی
  • صدور نخستین سند اعیانی قانون جهش تولید دانش‌بنیان در البرز
  • (تصاویر) خودرویی که شیشه جلو و سقف ندارد
  • صادرات بیش از ۶۰ هزار تن مواد معدنی از بندر چند منظوره خمیر
  • تنهایی موجب میل به شیرینی می‌شود!
  • تنهایی موجب میل به شیرینی می‌شود
  • آدم فضایی سبز را فراموش کنید؛ حیات فرازمینی ممکن است بنفش باشد