Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالیکه مذاکرات بین‌الافغانی با بن‌بست مواجه است نماینده ناتو در افغانستان گفت که این سازمان از برنامه‌های دولت در روند صلح حمایت می‌کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان و «استفانو پونتیکورو» نماینده غیرنظامی ناتو در افغانستان در دیدار با یکدیگر درباره روند صلح تبادل‌نظر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس بیانیه منتشر شده توسط ارگ ریاست جمهوری افغانستان، دو طرف همچنین درباره تقویت و تجهیز نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان و حمایت سازمان ناتو از برنامه‌های دولت بویژه در زمینه صلح، بحث و گفت‌وگو کردند.

 پونتیکورو تاکید کرد که سازمان ناتو در کنار نیروهای امنیتی افغان به همکاری با آن‌ها ادامه می‌دهد.

ناتو در حالی بر حمایت از برنامه‌های کابل در روند صلح حمایت تاکید می‌کند که دولت روند آزادی زندانیان جنجالی طالبان که لویه‌جرگه مشورتی صلح به آزادی رأی داده بود را متوقف کرده است.

دولت افغانستان دلیل این توقف را عدم آزادی زندانیان دولتی توسط طالبان اعلام کرده اما این گروه تاکید دارد که تمام تعهداتش در توافقنامه قطر را اجرا نموده و یکهزار زندانی دولت را نیز آزاد کرده است.

«کیت کلارک» مدیر شبکه تحلیلگران افغانستان بر این باور است که «اشرف غنی» بطور عامدانه مذاکرات صلح با طالبان را به تاخیر می‌اندازد چرا که منتظر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است و امید به پیروزی «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات دارد.

اشرف‌غنی: شرایط برای صلح در افغانستان آماده است، طالبان آتش‌بس کنددولت افغانستان روند آزادسازی زندانیان طالبان را متوقف کرد«ان پی آر»: دولت افغانستان با تاخیر در مذاکرات صلح منتظر نتایج انتخابات آمریکا است

کارشناسان با اشاره به توقف روند آزادی زندانیان هشدار می‌دهند که به تاخیر انداختن روند صلح توسط دولت افغانستان خطر فروپاشی این تلاش‌ها را در پی دارد.

 انتهای پیام/.

R1447/P/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط ناتو اخبار "افغانستان" بیشتر بخوانید... دفتر سیاسی طالبان: اقدام پاکستان مانع روند صلح افغانستان می‌شود وزارت خارجه روسیه: فرمان آزادی زندانیان طالبان زودتر اجرا شود قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... دفتر سیاسی طالبان: اقدام پاکستان مانع روند صلح افغانستان می‌شود وزارت خارجه روسیه: فرمان آزادی زندانیان طالبان زودتر اجرا شود واژه های کاربردی مرتبط ناتو اخبار "افغانستان" پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ حزب‌الله لبنان یک فروند پهپاد رژیم صهیونیستی را ساقط کرد ۲ واکنش نویسنده سرشناس عرب به سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی توسط مقاومت لبنان ۳ قدرتمندترین کشتی جنگی جهان در ناوگان دریایی روسیه ۴ مکانیسم ماشه و ماراتن سپتامبر؛ راند تعیین‌کننده جنگ محاسبات/ ایران باید چه پیامی برای اروپا بفرستد؟ ۵ سیدحسن نصرالله: وظیفه ما دفاع از کشور و ملتمان است/ برای جانفشانی آماده‌ایم ۶ عراق| تکذیب تشکر الکاظمی از ترامپ به‌خاطر مبارزه با تروریسم ۷ بعد از سکوت یک هفته‌ای؛ ابوالغیط از حمایت از طرح سازش عربی سخن گفت ۸ عراق| هشدار درباره عواقب عدم‌اجرای مصوبه اخراج نظامیان آمریکایی مهمترین اخبار بین الملل یادداشت رئیس مرکز ایران شناسی آنکارا برای تسنیم| معانی راهبردی اکتشاف گاز طبیعی در ترکیه لاوروف: تلاش‌های ضدایرانی آمریکا به رسوایی جدی در شورای امنیت می‌انجامد افزایش فشارها بر ترامپ در آستانه برگزاری مجمع ملی حزب جمهوریخواه حزب‌الله لبنان یک فروند پهپاد رژیم صهیونیستی را ساقط کرد مهمترین اخبار تسنیم سیدحسن نصرالله: وظیفه ما دفاع از کشور و ملتمان است/ برای جانفشانی آماده‌ایم حزب‌الله لبنان یک فروند پهپاد رژیم صهیونیستی را ساقط کرد عراق| هشدار درباره عواقب عدم‌اجرای مصوبه اخراج نظامیان آمریکایی لاوروف: تلاش‌های ضدایرانی آمریکا به رسوایی جدی در شورای امنیت می‌انجامد نامه "حاجی‌بابایی" به "زنگنه" و "دژپسند" درباره فروش سلف نفتی درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ناتو اخبار افغانستان ناتو اخبار افغانستان پهپاد رژیم صهیونیستی دولت افغانستان آزادی زندانیان روند صلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۵۹۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز روند تغییر رنگ تاکسی های افغانستان

حسیب‌ الله مختار، رییس عمومی ریاست ترافیک افغانستان از آغاز روند تغییر رنگ تاکسی های افغانستان خبر داد و گفت این روند به‌منظور نظم‌بخشی در شهر، کاهش جرایم جنایی و جلوگیری از قانون شکنی روی دست گرفته شده است. 

در همین حال، مقام‌های محلی بلخ نیز از آغاز این روند استقبال می‌کنند و از رانندگان می‌خواهند که برای تطبیق طرح یک‌سان سازی رنگ تکسی‌ها همکاری کنند. 

شماری از رانندگان تاکسی که ماشین هایشان را تغییر رنگ داده‌اند از حکومت می‌خواهند که جلوی گشت و گذار ماشین های غیر قانونی را بگیرند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • طالبان: سرکرده داعش خراسان در افغانستان حضور ندارد
  • آغاز روند تغییر رنگ تاکسی های افغانستان
  • طالبان علت بازداشت همایون افغان را اعلام کرد
  • کاردار پاکستان: سفر هیئت پاکستانی به کابل موفق بود
  • پاکستان بار دیگر افغانستان را به حمایت از تروریسم متهم کرد
  • ممنوعیت کشت خشخاش بعد از یک سال از فرمان طالبان
  • محو فلج اطفال در افغانستان
  • امضای تفاهمنامه همکاری وزارت مهاجرین طالبان با موسسات خصوصی
  • پشت پرده حمله به شهروندان چینی در پاکستان چیست؟/ دولت نوپا در اسلام آباد با بحران امنیتی دست به گریبان شد
  • خطر جنگ جهانی در صورت اعزام نظامیان ناتو به اوکراین