Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، تارنمای شبکه آمریکایی تله موندو ۵۲ نوشت: پیکر بیجان رامون تیموتی لوپز ۲۸ ساله در صندلی عقب خودروی پلیس آمریکا چند دقیقه پس از دستگیری مشاهده شد.

در ویدئوی منتشرشده توسط مقامات پلیس محلی از دوربین یکی از افسران پلیس دخیل در قتل، مشاهده می شود که چطور این مرد اسپانیایی لاتین تبار را به مدت ۶ دقیقه بر روی آسفالت داغ خیابان بی‌حرکت نگه داشته بودند در حالی که پیش از مرگش از سوختگی ناشی از موج گرمای شدید شهر فونیکس با دمای بالای ۳۷ درجه سانتیگراد  رنج می‌برده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

پس از انتشار اولین تصاویر در شبکه های اجتماعی این سوال در میان  خیل عظیم کاربران به راه افتاد که چرا نیروهای پلیس، لوپز را در هوای گرم و از ناحیه صورت بر روی آسفالت داغ خیابان خوابانده بودند؟

طبق ویدئوی دوربین یکی از افسران، پلیس آمریکا لوپز را در تاریخ ۱۴ اوت در غرب فونیکس ایالت آریزونا، به اتهام سرقت یک نوشیدنی از مغازه بازداشت کرده و او را به مدت 6 دقیقه در پیاده رو نگه داشته بود که پس از آن جسد بی‌جان او در صندلی عقب خودرو پلیس مشاهده شده است.

با وجود فریادهای مرد لاتین تبار، ماموران پلیس با حالتی بی‌رحمانه او را بر روی زمین خوابانده و به او دستبند زدند. به وی گفتند که حرکتی نکند و پس از گذشتن ۶ دقیقه او را به حالت بیهوش به سوی خودرو پلیس کشاندند. نیروهای پلیس وقتی متوجه شدند که او دیگر به هوش نمی آید، سعی کردند او را به هوش آورند، اما تلاششان بی فایده بود و کمی بعد پزشکان اورژانش، مرگ او را اعلام کردند.

پرونده رامون تیموتی ۲۸ ساله یادآور کشته شدن جورج فلوید سیاهپوست در چند ماه گذشته است که منجر به تظاهرات عظیم در ایالات متحده آمریکا شد.

موج خشم و ناآرامی‌ها در سراسر آمریکا در اعتراض به اقدامات نژادپرستانه و قتل یک شهروند سیاهپوست به دست نیروهای پلیس این کشور بارها با تهدیدات دونالد ترامپ و مقابله نظامی با معترضان در شهرهای مختلف این کشور همچنان ادامه دارد و نیروهای پلیس و ارتش که برای سرکوب اعتراض‌های مردمی به صحنه آمده‌اند در نقاط مختلف این کشور با مردم درگیر می شوند و آنها را زندانی می‌کنند.

برچسب‌ها تبعیض نژادی جرج فلوید اعتراضات در آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تبعیض نژادی جرج فلوید اعتراضات در آمریکا تبعیض نژادی جرج فلوید اعتراضات در آمریکا نیروهای پلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۶۱۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوت ۴۱۴ نفر براثر حوادث ناشی از کار

آفتاب‌‌نیوز :

«مهدی فروزش» مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران درباره آمار مصدومان ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲ گفت: در سال گذشته در مجموع ۳۰۳۸ نفر در استان تهران دچار حوادث ناشی از کار شده‌اند که نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد ۳/۲۲ درصدی داشته است.

وی ادامه داد: براساس آمار‌های بدست آمده در سال۱۴۰۲، ۲۳۹ زن و ۲ هزار و ۷۹۹ مرد در حوادث ناشی از حوادث کار دچار مصدومیت شده‌اند، این در حالی است که در سال ۱۴۰۱ در مجموع ۲۹۴۳ نفر در حوادث ناشی از کار دچار حادثه شده‌اند که از این تعداد ۲۱۱ نفر زن و ۲۷۳۲ نفر مرد بوده‌اند.

فروزش همچنین درباره آمار متوفیان ناشی از حوادث کار در استان تهران در سال ۱۴۰۲ گفت: براساس آمار‌های بدست آمده در سال۱۴۰۲، ۴۱۴ نفر براثر حوادث ناشی از کار جان خود را از دست داده‌اند که با توجه به اینکه این آمار در سال۱۴۰۱، ۴۰۰ نفر بوده است، آمار متوفیان ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال۱۴۰۱، ۳/۵ رشد داشته است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۲، سه زن و ۴۱۱ مرد در حوادث ناشی از کار جان خود را از دست داده‌اند.

منبع: خبرگزاری ایلنا

دیگر خبرها

  • ابراز تمایل نیجر به خرید سلاح از روسیه به موازات برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا
  • کشف ۴ و نیم میلیارد تومان البسه قاچاق در غرب تهران
  • کشف بیش از ۴ میلیارد تومان البسه قاچاق در غرب تهران
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا
  • «بمبی که آمریکا در خاورمیانه نمی بیند»: واشنگتن در حال تکرار اشتباه نادیده گرفتن افکار عمومی جهان عرب است/ آمریکا دود برخاسته از آتش زیرخاکستر غزه را ندید/ انقلاب رسانه های اجتماعی در جنگ غزه
  • هشدار آشکار؛ اولین مانور شبیه سازی ماشه هسته‌ای با هدایت شخص کیم جونگ اون انجام شد | کره شمالی برای چه چیزی آماده می شود؟
  • فوت ۴۱۴ نفر براثر حوادث ناشی از کار
  • تراژدی در پیست اتومبیلرانی سریلانکا؛ ۷ نفر کشته شدند (+فیلم)
  • گل دوم بارسلونا به رئال مادرید توسط فرمین لوپز در دقیقه ۶۹ + ویدئو
  • چاد هم نظامیان آمریکایی را اخراج می کند