Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@21:06:32 GMT

یزد| کتاب‌فروشی‌ها هم چوب ندانم کاری برخی مسئولان را می‌خورند

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۶۲۱۲۴

یزد| کتاب‌فروشی‌ها هم چوب ندانم کاری برخی مسئولان را می‌خورند

‍‍‍‍‍‍

گروه استان‌ها - رئیس اتحادیه کتاب‌فروشان و لوازم التحریر فروشی استان یزد از وضعیت نیمه تعطیلی کتاب‌فروشی‌ها در پرفروش‌ترین ماه خبر داد. - اخبار استانها -

محمدحسین مرتضوی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در یزد اظهار داشت: از اسفندماه سال گذشته با شیوع ویروس کرونا بسیاری از کتاب و لوازم التحریر فروشی‌ها در حالت نیمه تعطیل هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: الان شهریورماه است و فصل فروش و کار کتاب‌فروشان به شمار می‌رود ولی آنچه می‌بینیم این است که مغازه‌داران فقط مغازه‌ها را صبح‌ها باز می‌کنند و عصرها می‌بندند.

رئیس اتحادیه کتاب فروشان و لوازم‌التحریر فروشی استان یزد با اشاره به توزیع 50 ساله کتب درسی در سراسر ایران توسط کتاب‌فروشی‌ها بیان کرد: از سال گذشته که آموزش و پرورش در زمینه توزیع کتب درسی مداخله کرده و اصل 44 قانون اساسی را زیر پا گذاشته مشکلات بسیاری برای این صنف فرهنگی جامعه به وجود آمده است.

وی تشریح کرد: وظیفه آموزش و پرورش, تعلیم و تربیت است و تنها باید در زمینه آموزش دخالت کند و بحث اقتصادی و فروش کتاب مربوط به این حوزه نیست و حقی است که از کتاب‌فروشی‌ها گرفته شده است.

مرتضوی افزود: با شیوع ویروس کرونا از اسفندماه سال گذشته و تعطیلی مدارس مشکلات بسیار بیشتر شده است و در حال حاضر فروش این صنف صفر است.

رکود کامل در بازار لوازم التحریر همدان حکمفرما استپاسداشت عید غدیر در کبودرآهنگ؛ از توزیع بسته غذایی تا اهدای لوازم التحریرقم|توزیع 2500 بسته معیشتی و لوازم التحریر از قاب دوربین

وی با اشاره به اینکه 220 مغازه کتاب و لوازم‌التحریر فروشی فعال در سطح شهر یزد داشتیم بیان کرد: روزانه حداقل یک مغازه‌دار اقدام به ابطال پروانه کسب خود کرده و به حالت تعطیلی درآمد است.

مسئول این اتحادیه گفت: در ابتدای شیوع ویروس کرونا به محض درخواست از صنف برای تعطیلی مغازه‌ها, تمام مغازه‌داران به وظیفه اخلاقی خود عمل کرده و تا مدت زمان مشخص شده از سوی دولت مغازه‌ها تعطیل بودند ولی دولت به هیچ کدام از وعده‌های خود در همین مدت شیوع کرونا هم عمل نکرده است.

وی با بیان اینکه نه تنها چک‌ها برگشت خورده و وضعیت بازار خراب شده بلکه اعتبار کاری مردم خراب شده است گفت: اعتراض خیلی داشتیم ولی فایده‌ای نداشته ولی انتظار داریم حمایت شویم و آن چیزی که حق این صنف فرهنگی جامعه است به آنها برگردانده شود.

انتهای پیام/784/ح

R41376/P/S6,76/CT1 بیشتر بخوانید... ورشکستگی و تعطیلی ۵۰ درصد از لوازم التحریری‌های مشهد ۵۰۰۰ بسته لوازم التحریر بین دانش آموزان مناطق محروم مازندران توزیع شد ۲۰۰۰ بسته لوازم التحریر در بین دانش آموزان کمتر برخوردار خراسان جنوبی توزیع شد قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... ورشکستگی و تعطیلی ۵۰ درصد از لوازم التحریری‌های مشهد ۵۰۰۰ بسته لوازم التحریر بین دانش آموزان مناطق محروم مازندران توزیع شد ۲۰۰۰ بسته لوازم التحریر در بین دانش آموزان کمتر برخوردار خراسان جنوبی توزیع شد پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ گزارش ویدئویی| بازگشت صیادان آزاد شده به بلوچستان/ شادی مردم و خانواده‌ها بعد از ۶ سال انتظار ۲ طرح ویژه مجلس برای تامین کالاهای اساسی اقشار آسیب‌پذیر / کارت اعتباری برای خرید ۲۰ قلم کالا‌ در اختیار ۷ دهک قرار‌ می‌گیرد ۳ روایت عضو هیئت رئیسه مجلس از تلاش نمایندگان برای بهبود وضع اقتصادی مردم / برای بهبود معیشت ‌تا پاسی از شب در مجلس حضور داریم ۴ جزئیات بازداشت گسترده اعضای شورای‌شهر و مدیران سابق شهرداری ساری/ متهمان "پرونده سلمانشهر" دستگیر شدند ۵ سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس: در تلاشیم سال آینده‌ کنکور را حذف کنیم / شرایط آموزش دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید ۶ عضو کمیسیون حقوقی مجلس: فعل و انفعالات بازار بورس قابل اعتماد نیست ۷ سناریوی ‌قطعی آب این بار به پیربلوط رسید/ اظهار‌نظرهای متناقض مسئولان در‌باره رفع مشکل ۸ گزارش| سردرگمی مردم در تلاطم این روزهای بورس؛ وقتی تازه‌واردها نظم بازار سرمایه را به هم می‌ریزند مهمترین اخبار استانها درگیری مسلحانه مرزبانان با اشرار مسلح در ‌سراوان / شرور وابسته به گروهک‌های تروریستی به هلاکت رسید مدیرعامل توانیر: ایران از پیک مصرف برق بدون اعمال خاموشی عبور کرد / ‌رشد مصرف برق ‌به یک درصد رسید مقاومت برخی مدیران در برابر قانون منع به کارگیری بازنشستگان / در برخی ‌دستگاه‌ها ‌۵۰۰ ‌بازنشسته مشغول به کار‌ند آخرین وضعیت قرمز کرونا در آذربایجان شرقی / افزایش شیوع بیماری در سنین ۲۰ تا ۴۰ سال مهمترین اخبار تسنیم مدیرعامل توانیر: ایران از پیک مصرف برق بدون اعمال خاموشی عبور کرد / ‌رشد مصرف برق ‌به یک درصد رسید تحویل اولین واحدهای مسکن ملی از ماه آینده/ وزیر راه و شهرسازی: طرح اقدام ملی مسکن ادامه مسکن مهر است سیدحسن نصرالله: وظیفه ما دفاع از کشور و ملتمان است/ برای جانفشانی آماده‌ایم ۱۰۹ طرح توزیع برق سیستان و بلوچستان در هفته دولت افتتاح می‌شود درگیری مسلحانه مرزبانان با اشرار مسلح در ‌سراوان / شرور وابسته به گروهک‌های تروریستی به هلاکت رسید درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: لوازم التحریر فروشی بسته لوازم التحریر بین دانش آموزان کتاب فروشی ها مصرف برق توزیع شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۶۲۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی از امروز

ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی، هشتم، نهم، یازدهم و دوازدهم از امروز (۵ اردیبهشت) آغاز شد.

به گزارش مهر، ثبت سفارش و توزیع کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید تمامی دوره‌های تحصیلی از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به نشانی my.gov.ir یا پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir یا سامانه irtextbook.ir انجام می‌شود.

دانش‌آموزان و اولیا آنان، در صورت تمایل می‌توانند از طریق سامانه مذکور نسبت به ثبت سفارش انفرادی اقدام کنند و برای ورود به سامانه کد ملی دانش‌آموز، نام کاربری و شش رقم سمت راست شماره سریال شناسنامه دانش‌آموز، رمز عبور ورود به سامانه است.

کتاب‌های درسی دانش‌آموزان تمامی دوره‌های تحصیلی، از طریق مدرسه محل تحصیل آنان که در سفارش دانش‌آموز قید شده است، توزیع می‌شود.

ورود مدارس به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی، از طریق سامانه سیدا انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • ۳ واحد صنفی متخلف در ورامین پلمپ شد
  • لزوم اقدام به موقع برای ثبت نام کتاب دانش آموزان
  • خسارت میلیاردی آتش در مغازه لوازم‌خانگی
  • روز جهانی لوازم التحریر ۱۴۰۳ + تاریخچه و پوستر World Stationery Day
  • توصیه ربیعی به مسئولان با یک خاطره عجیب: مدتی تصمیم نگیریم!
  • کنایه علی ربیعی به مسئولان: فقط بر سر جای خود بنشینید و کاری نکنید تا اوضاع خراب‌تر نشود /هردم از این باغ بری می‌رسد!
  • علی ربیعی خطاب به مسئولان: فعلاً تصمیمی نگیرید تا اوضاع بدتر نشود
  • آتش سوزی مغازه لوازم خانگی در فریمان
  • جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی از امروز
  • توزیع روزانه قارچ به ۵۵ تن رسید