Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با فرا رسین ماه محرم، شهرداری صومعه‌سرا اقدام به سیاه‌پوش کردن خیابان‌ها کرد که به نوع خود بی‌نظیر است و سبب رضایت مردم شد.

خبرگزاری شبستان_ صومعه‌سرا، مائده فلاحتکارضیابری: با فرارسیدن ایام عزاداری سید و سالار شهیدان و تحت شعاع قرار گرفتن مراسم های عزاداری به‌دلیل شیوع ویروس کرونا مقرر شد در فضاسازی شهر و سیاه‌پوش کردن معابر بیش از سال‌‌های گذشته همت گمارده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

خیابان‌ها و کوچه‌ها سیاه پوش شده‌اند. شهر نیلوفر و ابریشم رنگ و بوی محرم گرفته است. اعضای جوان شهرداری و شورای شهر صومعه‌سرا فضا را به گونه‌ای آماده کرده‌اند تا نهضت عاشورا را زنده کنند، عاشورایی که پرورش‌دهنده روح حماسه و ایثار است.

 

مسئول فضاسازی شهر صومعه‌سرا در ایام محرم به همت شهردار و اعضای شواری شهر، بنرها و پرده نوشته‌هایی را با استفاده از شعائر مذهبی، اهداف قیام عاشورا، نماز، امر به معروف و نهی از منکر در ورودی‌های شهر و برخی از میادین نصب کرده است.

 

 

اینجا شهر صومعه‌سرا، شهر 540 شهید والامقام دفاع مقدس است. شهری که با سیاه‌پوش شدن برای ایام عزاداری شهادت اباعبدالله‌الحسین(ع) و 72 تن از یاران باوفایش در سوگ نشسته و شهرداری از هیچ تلاشی برای پررنگ جلوه دادن این ایام دریغ نکرده است.

 

به گونه‌ای شهر آماده عزاداری است که شهرستان‌های همجوار بارها در مراسمات خود لب به سخن نقد گشوده‌اند و از فضاسازی شهر خود توسط تیم شهرداری و شورای شهر گله کرده‌اند.

 

اینجا صومعه‌سرا، عده‌ای از جوانان پای کار آمده‌اند تا شهر را به دور از مسائل جناحی و سیاسی برای پسر فاطمه(س) سیاه‌پوش کنند، اگرچه خبری از دسته‌های سینه‌زنی نیست اما غبار غم از چهره شهر رخ نمایی می‌کند.

 

 

«میثم کیانی‌فرد» با تسلیت ایام سوگواری شهادت اباعبدالله‌الحسین(ع) اظهار کرد: فضای شهر باید به گونه‌ای مهیا باشد که اگر کسی وارد شهر شد ماه محرم را به خوبی حس کند.

 

شهردار صومعه‌سرا با بیان اینکه با نصب پارچه نوشته‌ها، بنرها، اهتزاز پرچم‌های سیاه حسینی و فضاسازی شهری چهره محرم را در شهر به خوبی ترسیم کرده‌ایم افزود: فضای امسال در شهر با برنامه‌ریزی، فضایی متفاوت است که حاصل تلاش شبانه‌روزی پرسنل خدوم این مجموعه است.

 

وی با اشاره به اینکه صومعه‌سرا از دیرباز به عنوان یکی از شهرهای مهم در برپایی آیین‌ها و عزاداری‌ها مطرح بوده است گفت: انجام تبليغات محيطی، نصب پرچم‌های عزاداری و سياه پوش كردن شهر باعث می‌شود تا همگان فضای ماتم و عزا را درك و آمدن ماه محرم را احساس كنند.

 

کیانی‌فرد با اشاره به اینکه ما بايد در پاسداشت خون اباعبدالله الحسين(ع) و شهدای كربلا سهيم باشيم تصریح کرد: در شهر صومعه‌سرا نیز ده‌ها بنر چاپ و نصب و پرچم عزای حسینی در شهر برافراشته شده است.

 

شهردار صومعه‌سرا خاطرنشان کرد: پرچم اباعبدالله که در شهرستان صومعه‌سرا به اهتزاز درآمده، پرچم قرآن، استقامت و پایداری است و امید است که خداوند ملت ما را در راه امام حسین (ع) استوار بدارد.

 

 

«هومن سعادت‌خواه» با تسلیت ایام شهادت امام حسین(ع)، علمدار با وفایش حضرت ابوالفضل‌(ع) و72 تن از یاران با وفایش اظهار کرد: میادین و خیابان‌های اصلی، مساجد و هیات‌های سطح شهر سیاه‌پوش شده است.

 

مسئول فضاسازی شهر صومعه‌سرا در ایام محرم افزود: با توجه به اهمیت واقعه کربلا، ماه محرم و به منظور ترویج فرهنگ عاشورایی، فضاسازی امسال با توجه به شرایط کرونایی، متفاوت از سال‌های قبل و با شور و حال خاصی اجرا شده است.

 

وی با بیان اینکه برای انتقال پیام عاشورا و ایجاد فضای معنوی بیش از یکصد بیرق و پرچم حسینی در معابر اصلی نصب شده است گفت: توجه به مفاهیم ارزشمند محرم و هویت بخشی به سیمای بصری در طرح‌های فرهنگی و تبلیغاتی شهر لحاظ شده است.

 

سعادت‌خواه با بیان اینکه همزمان با نخستین شب محرم سیاهپوش کردن تمامی میادین، معابر اصلی، پل‌ها و نصب المان‌ها و نمادهای متناسب ایام محرم در سطح شهر صومعه‌سرا اجرایی شد تصریح کرد: بزرگترین پرچم عزای حسینی شمال کشور به متراژ ۱۹۵ متر مربع در شهر صومعه‌سرا نصب شد.

 

مسئول فضاسازی شهر صومعه‌سرا در ایام محرم با بیان اینکه مکتب امام‌حسین(ع) مکتبی است که دست بشر در آن نیست، سیاسی هم نیست، بلکه کار خدایی است خاطرنشان کرد: خدا اراده کرده که محبت امام حسین(ع) در دل‌ها قرار گیرد.

 

وی اظهار کرد: محرم ماه ایثار و از جان گذشتگی، ماه حماسه، شجاعت و جوانمردی و ماه ظلم ستیزی و مبارزه با ذلت و ماهی که الفبای آن فداکاری، جانبازی، خلوص و خدامحوری است.

 

 

در این راستا با چند تن از مردم و عابرین پیاده شهر صومعه‌سرا در راستای فضاسازی شهر در ایام محرم گفت‌وگویی انجام داده‌ایم که به آن می‌پردازیم؛

یکی از عابرین اظهار کرد: اگر چه امسال نمی‌توانیم به راحتی در مراسم‌ها شرکت کنیم اما خوشحالم که فضای شهرمان حسینی شده و رنگ و بوی محرم به خود گرفته است.

 

دیگر شهروند صومعه‌سرایی با بیان اینکه شهر صومعه‌سرا امسال در فضاسازی محیطی خوش درخشیده است افزود: پرده‌های مشکی و سبز و قرمزی که در گوشه گوشه این شهر به چشم می‌خورد ناگهان اشک را بر چشمانمان جاری می‌کند.

 

 یکی از روحانیون که برای شهرستان همجوار صومعه‌سرا است گفت: شهرداری و اعضای شورای شهرمان باید مدیریت فضای شهری را از شهرستان صومعه‌سرا یاد بگیرند.

 

 

وی با بیان اینکه وقتی وارد شهر صومعه‌سرا می‌شویم آمدن ماه محرم را حس می‌کنیم تصریح کرد: متاسفانه اعضای شهرداری و شورای شهر ما گرفتار مسائل سیاسی هستند و به کل فراموش کرده‌اند که چگونه باید فضای شهر را برای محرم اماده کنند.

 

گفتنی است؛ جان‌ها پس از قرن‌ها همچنان شیفته‌ پیام کربلاست و همانگونه که حضرت ختمی‌ مرتبت(ص) فرموده‌اند: از شهادت حسین (ع) در دل‌های مؤمنان شعله‌ای فروزان است که هرگز به خاموشی نخواهد گرایید.

پایان پیام/526

منبع: شبستان

کلیدواژه: فضاسازی شهری ماه محرم حسيني ماه محرم شهر صومعه سرا ایام محرم فضاسازی شهر امام حسین شورای شهر فضای شهر ماه محرم سیاه پوش حسین ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۶۲۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگ جوان صومعه سرایی هنگام حرکات نمایشی با موتور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان؛ رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان با اشاره به تصادف دلخراش نیسان با موتورسیکلت در بلوار شهید سرشاد صومعه سرا گفت: راکب موتور سیکلت هنگام حرکات نمایشی (تک چرخ زدن) با خودروی نیسان برخورد کرد که پس از انتقال به بیمارستان به علت شدت جراحات جان باخت.
سرهنگ امیر طالبی افزود: راکب موتورسیکلت جوان ۲۱ ساله‌ای بودکه علاوه بر نداشتن گواهینامه از کلاه ایمنی نیز استفاده نکرده بود. 
وی اضافه کرد: دراین حادثه راننده نیسان که تلاش داشت تا با کنترل خودرو به موتور سیکلت برخورد نکند به جدول کنار خیابان برخوردکرد و بار نیسان بر روی راکب موتورسیکلت واژگون شد. 
رییس پلس راهور گیلان تصریح کرد: بر اساس ماده ۲۰۹ آیین نامه راهنمایی و رانندگی، انجام هرگونه حرکات نمایشی (تک چرخ زدن در خیابان‌ها و معابر) خلاف قوانین است.
سرهنگ امیر طالبی همچنین از راکبان موتور سیکلت خواست: هنگام رانندگی از حرکات نمایشی پرهیز کنند ونیز از کلاه ایمنی استفاده کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، تلاشی سیاسی و بی‌اثر برای کسب رضایت صهیونیست‌ها
  • مرگ جوان صومعه سرایی هنگام حرکات نمایشی با موتور
  • ساخت بیش از ۵۰ واحد مسکونی در صومعه سرا
  • بی احتیاطی جان راکب موتورسیکلت در صومعه سرا را گرفت
  • نظر و رضایت مردم در انجام ماموریت مسئولان مهم است
  • فعالیت مجامع اجلاسیه بین المللی پیرغلامان حسینی
  • فرصت طلایی «مشارکت مردم» در توسعه طلای سیاه
  • تقوی: خوشحالی و رضایت مردم از والیبال از همه چیز مهم‌تر است
  • امربه معروف ونهی از منکر وظیفه همه آحاد جامعه
  • آمار خوب «کنت» در فولاد/ چشم پوشی ویسی از دروازه بان اتریشی