Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-19@19:51:24 GMT

حمله سگ بی‌صاحب به کودک خردسال ایلامی

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۶۲۴۷۷

حمله سگ بی‌صاحب به کودک خردسال ایلامی

به گزارش هشمهری آنلاین به نقل از ایرنا، حوالی ساعت ۱۲ شب گذشته در حالی‌که تعدادی از خانواده‌ها در این بوستان حضور داشتند، با صدای فریاد تعدادی کودک به شدت هراسان شدند.

یک قلاده سگ با حمله به یک پسر خردسال وی را از ناحیه گردن و سر به‌شدت زخمی کرد و در صورت نرسیدن افراد حاضر در محل ممکن بود جان این کودک به خطر بیفتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کودک که به‌شدت خونریزی داشت و توسط والدین به مراکز درمانی برای مداوا منتقل شد، با توجه به اینکه احتمال هار بودن سگ می‌رفت نیروهای اورژانس نیز در محل حاضر شدند.

بر اساس گفته‌های افراد شاغل در این مکان روز گذشته یک مورد دیگر حمله سگ‌ها در این بوستان مشاهده شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری ایلام گفت: افزایش جمعیت سگ‌های ولگرد در محیط شهرها همواره از مشکلات شهرداری‌ها بوده و به یکی از دغدغه‌های خانواده‌ها نیز تبدیل شده است.

یاسان مهدوی افزود: پیش از این، طرح اتلاف این حیوانات اجرا می‌شد که با توجه به مخالفت‌ها به‌ویژه از سوی دوستداران محیط زیست و سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در این حوزه این رویه ادامه نیافت.

وی تاکید کرد: بسیاری از این سگ‌ها دارای صاحب نیز هستند که اتلاف آنها حتی درگیری‌هایی را نیز بین ماموران شهرداری و این افراد به‌دنبال داشته است.

معاون خدمات شهری شهرداری ایلام یادآور شد: هم اکنون روش عقیم‌سازی و زنده‌گیری این سگ‌های ولگرد از برنامه‌های شهرداری ایلام است، ولی این رویه فرآیندی زمانبر و نیازمند کار کارشناسی است، چراکه این واحد باید دارای افراد آموزش دیده‌ای شامل کاردان دامپزشکی، نیروی کارگر کارآزموده، مامور تیرانداز با سلاح بیهوشی و دامپزشک به عنوان مسئول فنی طرح باشد.

مهدوی گفت: پس از جمع‌آوری سگ‌های ولگرد از سطح شهر و روستا و انتقال آنها به قفس نگهداری موقت در مرکز نگهداری، عملیات معاینه، تشخیص و تفکیک سگ‌های اصیل و سگ‌های آلوده زیر نظر دامپزشک انجام می‌شود، سگ‌های ولگرد آلوده و غیرمفید از سگ‌های اصیل مفید تفکیک و سگ‌های مفید توسط دامپزشک واکسیناسیون و قرنطینه شده و پس از طی دوره قرنطینه، نصب قلاده و شناسنامه‌دار کردن سگ به مراکز یا افراد متقاضی پس از اخذ تعهد از آنها در خصوص نگهداری مناسب حیوان و عدم رهاسازی، انجام دوره‌ای معاینات و مراقبت‌های بهداشتی لازم تحویل می‌شود و سگ‌هایی که به عنوان سگ گله به افراد واگذار می‌شود قبل از واگذاری توسط دامپزشک عقیم‌سازی خواهند شد.

وی اضافه کرد: برای زنده‌گیری و عقیم‌سازی این سگ‌های ولگرد نیازمند تامین زمینی مناسب هستیم که در محدوده شهری امکان اجرای این برنامه نیست و در حال رایزنی با منابع طبیعی برای در اختیار گرفتن زمینی برای انتقال این حیوانات هستیم.

کد خبر 542910 برچسب‌ها استان ایلام حوادث ایران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان ایلام حوادث ایران سگ های ولگرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۶۲۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان ملل: هر ۱۰ دقیقه یک کودک در غزه زخمی می‌شود یا می‌میرد

به گفته کاترین راسل، مدیر صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف)، از زمان آغاز حمله ویرانگر اسرائیل در ۷ اکتبر به نوار غزه، بیش از ۱۳۸۰۰ کودک فلسطینی در نوار غزه شهید شده اند. 

راسل در یک کنفرانس خبری در نیویورک تایید کرد: هزاران نفر مجروح شده اند و هزاران نفر دیگر در آستانه قحطی هستند.

نهاد سازمان ملل متحد برای برابری جنسیتی و توانمندسازی زنان در بیانیه‌ای جداگانه اعلام کرد که «هر ده دقیقه یک کودک در غزه زخمی می‌شود یا می‌میرد». 

این بیانیه می‌افزاید که از آغاز جنگ بیش از ۱۰ هزار زن در غزه کشته شده اند که ۶ هزار نفر از آنها ۱۹ هزار کودک یتیم از خود گذاشته اند. 

تس اینگرام، متخصص ارتباطات یونیسف، که اخیراً از غزه بازدید کرده است، روز سه‌شنبه در یک کنفرانس خبری در ژنو بیان کرد که آنچه او را تحت تأثیر قرار داده تعداد کودکان زخمی است که دیده است: «نه فقط در بیمارستان‌ها، بلکه در خیابان‌ها، در پناهگاه‌های موقت. به زندگی تغییریافته خود ادامه می‌دهند.»

اسرائیل از زمان حمله مرزی حماس در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ یک حمله نظامی مرگبار به نوار غزه انجام داده است. در این حملات دست‌کم ۳۳۹۰۰ فلسطینی، اکثرا زنان و کودکان، شهید شده‌اند و بیش از ۷۶۶۰۰ نفر دیگر در بحبوحه کشتار جمعی و کمبود وسایل ضروری زخمی شده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • سازمان ملل: هر ۱۰ دقیقه یک کودک در غزه زخمی می‌شود یا می‌میرد
  • حمله سگ‌های ولگرد به یک دختر دانش‌آموز+ عکس
  • تصاویر دلخراش از حمله سگ‌های ولگرد به یک دختر دانش‌آموز | عکس
  • اعتراض روزنامه شهرداری تهران به حس «نوع‌دوستی» به زباله‌گردها؛ آن‌ها بیچاره نیستند، درآمد‌های چند ده میلیونی دارند
  • پلمب ۸۰ گاراژ جمع‌آوری زباله در شهر قم /برخی گاراژدارها از زباله گردها سوءاستفاده می‌کنند
  • روز ۱۹۵ طوفان‌الاقصی| ۸ شهید از جمله ۵ کودک در حمله به آوارگان
  • ۸ شهید از جمله ۵ کودک در حمله به آوارگان غزه
  • نجات كليه افراد مفقود شده در اثر سیلاب‌های جنوب کرمان
  • شادی دانش آموزان ایلامی از تنبیه صهیونیست‌ها
  • ۱۵۱۸گازگرفتگی سگ در کهگیلویه و بویراحمد گزارش شد/کودک۹ساله در کما