Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی گفت: هدف ستاد امر به معروف و نهی از منکر فقط در حوزه عفاف و حجاب نیست، بلکه درست کارکردن مدیران، پاسخگویی به مردم و حل مشکلات آنها از مصداق‌های امر به معروف در ادارات است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، به نقل از روابط عمومی ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی؛ سردار علی قاسمی صبح امروز در شورای امر به معروف و نهی از منکر سازمان جهاد کشاورزی استان اظهار داشت: امربه معروف دو فریضه‌ای هستند که همه امور اسلام و مسلمین به آنها بستگی دارد اما بعضا فراموش شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه طبق قانون، فریضه امر به معروف و نهی از منکر بر عهده همه مسئولان و مردم نهاده شده است افزود: با وجود کارهای صورت گرفته در این راستا اما هنوز راه طولانی برای رسیدن به آنچه مورد انتظار است، در پیش داریم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی با اشاره به اینکه قانون امر به معروف در سال 94 توسط مجلس تصویب و ابلاغ شد و در این قانون رئیس دستگاه اجرایی رئیس شورای امر به معروف هر دستگاه است افزود: شورای امر به معروف دستگاه‌های اجرایی هر ماه یک‌بار باید تشکیل و اگر چالش‌هایی وجود دارد برطرف شود.

جزئیات برنامه‌های هفته احیای امر به معروف در استان کرمان اعلام شدهفته احیای امر به معروف در استان کرمان متفاوت از سال‌های گذشته برگزار می‌شودامام جمعه اراک: اخراج آمریکای تروریست و متحدانش از منطقه بزرگترین امر به معروف جهان اسلام است

سردار قاسمی با تشریح این موضوع که امر به معروف و نهی از منکر تنها در موضوع حجاب و عفاف خلاصه نمی‌‌شود بلکه در ادارات هر موضوعی که باعث به زحمت افتادن ارباب رجوع و نارضایتی مردم شود مصداقی از منکر است گفت: برای ترویج معروفات گروه‌های طلایه داران امر به معروف تشکیل می‌شود که در محیط هایی که شرایط خیلی فراهم نیست کار را انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه شورای امر به معروف باید موانع را از سر راه عامران بردارد بیان کرد: با تلاش‌هایی که در استان می‌شود مظاهر خلاف شئونات اسلامی به ندرت دیده شده اما باز هم گاهی مواردی وجود دارد که تذکر داده می‌شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی با اشاره به اینکه هدف ما فقط در حوزه عفاف و حجاب نیست؛ بلکه درست کار کردن مدیران، پاسخگویی به مردم و حل مشکلات آنها از مصداق های امر به معروف در ادارات است گفت: آیت الله عبادی، نماینده ولی فقیه در استان هم همواره بر این نکته تاکید دارند که مسئولان استان فراتر از قانون عمل نکنند و برای مردم زحمت و مشکل ایجاد نکنند.

وی با اشاره به اینکه بخشی از فریضه امر به معروف موضوع مطالبه‌گری است که در حال انجام است عنوان کرد: مسئولان باید در رسانه‌های مختلف و تریبون‌هایی که دارند به مردم عملکرد خود و دستگاه‌شان را توضیح دهند که تاکنون چه کردند و چه برنامه‌ای برای آینده دارند.

انتهای پیام/253/س

R41348/P/S6,56/CT12 بیشتر بخوانید... امام‌جمعه همدان: هدف اصلی قیام عاشورا ظلم ستیزی و امر به معروف است احیای مطالبه‌گری در دستور کار ستاد امر به معروف چهارمحال و بختیاری قرار گرفت امام جمعه شهرکرد: طلایه‌داران امر به معروف و نهی از منکر محله‌محور حرکت کنند قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... امام‌جمعه همدان: هدف اصلی قیام عاشورا ظلم ستیزی و امر به معروف است احیای مطالبه‌گری در دستور کار ستاد امر به معروف چهارمحال و بختیاری قرار گرفت امام جمعه شهرکرد: طلایه‌داران امر به معروف و نهی از منکر محله‌محور حرکت کنند پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ گزارش ویدئویی| بازگشت صیادان آزاد شده به بلوچستان/ شادی مردم و خانواده‌ها بعد از ۶ سال انتظار ۲ طرح ویژه مجلس برای تامین کالاهای اساسی اقشار آسیب‌پذیر / کارت اعتباری برای خرید ۲۰ قلم کالا‌ در اختیار ۷ دهک قرار‌ می‌گیرد ۳ روایت عضو هیئت رئیسه مجلس از تلاش نمایندگان برای بهبود وضع اقتصادی مردم / برای بهبود معیشت ‌تا پاسی از شب در مجلس حضور داریم ۴ جزئیات بازداشت گسترده اعضای شورای‌شهر و مدیران سابق شهرداری ساری/ متهمان "پرونده سلمانشهر" دستگیر شدند ۵ سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس: در تلاشیم سال آینده‌ کنکور را حذف کنیم / شرایط آموزش دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید ۶ عضو کمیسیون حقوقی مجلس: فعل و انفعالات بازار بورس قابل اعتماد نیست ۷ نفت‌خیزترین منطقه ایران در حسرت "آب" / لوله انتقال آب به روستاهای ‌رامشیر شکسته شد + فیلم ۸ گزارش| سردرگمی مردم در تلاطم این روزهای بورس؛ وقتی تازه‌واردها نظم بازار سرمایه را به هم می‌ریزند مهمترین اخبار استانها بررسی وضعیت ‌کرونا در ایران| ۱۵ استان در وضعیت قرمز کرونایی/ ۱۱ استان به مرحله هشدار رسیدند+ جدول و نمودار واکنش رئیس کمیسیون امنیت ملی ‌مجلس ‌به تهدیدات دائمی آمریکا علیه ‌ایران / انقلاب اسلامی با قدرت به مسیرش ادامه می‌دهد استمداد معاون استاند‌ار خراسان رضوی از مردم ایران / تاسوعا و عاشورای‌ به مشهدمقدس سفر نکنید / وضعیت شهر قرمز است مدیرعامل توانیر: ایران از پیک مصرف برق بدون اعمال خاموشی عبور کرد/ ‌رشد مصرف برق ‌به یک‌درصد رسید مهمترین اخبار تسنیم امام خامنه‌ای: اقتصاد کشور به هیچ وجه نباید به تحولات خارجی پیوند بخورد روحانی: ارتقای تاب‌آوری اقتصاد و اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی سرلوحه تلاش‌های دولت است مصاحبه| وزیر اسبق تشکیلات خودگردان: با امارات اختلاف ریشه‌ای داریم/ اسرائیل اشغالگر را به‌رسمیت نمی‌شناسیم استمداد معاون استاند‌ار خراسان رضوی از مردم ایران / تاسوعا و عاشورای‌ به مشهدمقدس سفر نکنید / وضعیت شهر قرمز است واکنش رئیس کمیسیون امنیت ملی ‌مجلس ‌به تهدیدات دائمی آمریکا علیه ‌ایران / انقلاب اسلامی با قدرت به مسیرش ادامه می‌دهد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی شورای امر به معروف امر به معروف امام جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۶۳۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای دبیر ستاد امر به معروف: فیلم‌های درگیری گشت ارشاد مربوط به پارسال است | از روی عناد که بی‌حجابی نمی‌کنند | به دستور رئیسی «طرح نور» اجرا شد

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین طاهری آکردی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر درباره «طرح نور» گفت: اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ به دستور رئیس جمهور، ستاد عفاف و حجاب به ریاست احمد وحیدی وزیر کشور تشکیل شد و ستاد امر به معروف و نهی از منکر در کنار دیگر نهاد‌ها یکی از اعضای این ستاد است. مسؤلیت‌های ستاد ما در حوزه حجاب بعد از تأسیس ستاد عفاف و حجاب به این نهاد واگذار شد و تا الان درخواستی از سوی این نهاد برای ورود ما به طرح نور صورت نگرفته است.

به گزارش فارس، وی افزود: ضابطین ستاد امر به معروف و نهی از منکر مردمی و جهادی هستند. اگر ستاد عفاف و حجاب از ما درخواست نیرو کند تشکل‌های مردمی و ضابطین ما آماده همکاری هستند. ستاد امر به معروف و نهی از منکر فعالیت فرهنگی و آموزشی دارد، اما در طرح نور کار امنیتی است و فراجا مستقیما با این طرح سر و کار دارد، اما من یک درخواستی کرده‌ام آن هم این است که اگر کسی دستگیر شد با او برخورد قهری نشود بلکه این افراد را به ستاد امر به معروف و نهی از منکر معرفی کنند تا ما با آموزش‌های مجازی و کار فرهنگی کار را پیش ببریم.

طاهری آکردی بیان کرد: این تفکری که برخی از مردم دارند که ستاد امر به معروف کارش بگیر و ببند است، غلط است. وظیفه ستاد ما فقط محدود به حوزه عفاف و حجاب نیست بلکه ما مطالبه‌گری از دولت، نظارت مردم بر مردم و نظارت مردم بر دولت را نیز در وظایفمان داریم. فرمانده و نهاد بالادستی در حوزه عفاف و حجاب ستاد عفاف و حجاب است البته کارشناسان ما در ستاد امر به معروف نیز نظرات و پیشنهاداتشان را مطرح می‌کنند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر تصریح کرد: وظیفه اصلی ستاد ما در حوزه عفاف و حجاب پیشگیری و آموزش است. ما آموزش به کسی که پول گرفته تا بی‌حجابی را ترویج کند و با برنامه‌ریزی‌های امنیتی دست به کشف حجاب زده را مطرح نمی‌کنیم، چون این یک مسئله امنیتی است و نیاز به برخورد قضائی دارد. منظور ما آموزش به افرادی است که آگاهی ندارند یا تحت تاثیر جو قرار گرفته‌اند. بسیاری از افراد از قوانین اطلاع کافی ندارند و از جرم بودن یا نبودن برخی موارد اطلاع ندارند. در آموزش مجازی اصول اعتقادی، آیات قرآن کریم، احادیث و سیره اهل‌بیت (علیهم‌السلام)، بیانات امامین انقلاب، مباحث حقوقی و... وجود دارد.

وی ادامه داد: من پیگیری کردم و مشخص شد بسیاری از فیلم‌های درگیری با متخلفان که اخیراً در فضای مجازی پخش می‌شود مربوط به سال گذشته است که دارند به اسم درگیری‌های امسال آن‌ها را بازنشر می‌کنند. بسیاری از افراد از روی عناد و دشمنی بی‌حجابی یا بدحجابی نمی‌کنند بلکه خیلی از اوقات سهوی است و با یک تذکر لسانی رعایت می‌کنند.

ما از طرح نور چنانچه درست اجرا شود دفاع می‌کنیم، اما یک نکته‌ای در اینجا وجود دارد؛ مثلا ما از قوانین راهنمایی و رانندگی حمایت می‌کنیم، ولی اگر افسر راهنمایی و رانندگی رشوه گرفت به این معنا نیست که ما از آن افسر متخلف دفاع می‌کنیم. در طرح نور هم ما از مأموران اجرایی که برخورد اشتباه داشته باشند دفاع نمی‌کنیم. همانطور که در بیانیه فراجا هم اعلام شد اگر تخلفی از سوی مأموران فراجا صورت گرفت حتما بررسی می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین طاهری آکردی اذعان کرد: سامانه تشکل‌های مردمی ستاد امر به معروف و نهی از منکر قرار بود اول اردیبهشت ماه افتتاح شود، اما به علت رفع نواقص حداکثر تا ۱۰ روز آینده این سامانه راه‌اندازی می‌شود. ما در ستاد امر به معروف و نهی از منکر آماده همکاری برای تأمین نیرو‌های جهادی از تشکل‌های مردمی و برگزاری کلاس آموزشی در شبکه آموزش مجازی هستیم. در آموزش مجازی نیاز به حضور افراد نیست بلکه با تلفن همراه در منزل نیز می‌توانند دوره آموزشی را طی کنند.

دیگر خبرها

  • ستاد حجاب در سال ۱۴۰۲ به ریاست وزیر کشور تشکیل شد
  • افشاگری دبیر ستاد امر به معروف: رئیسی دستور تشکیل ستاد حجاب را داد
  • افشاگری دبیر ستاد امر به معروف:رئیسی دستور تشکیل ستاد حجاب را داد /رئیس ستاد، وزیر کشور است /از طرح نور حمایت می کنیم اما از مأموران متخلف نه!
  • رئیسی دستور تشکیل ستاد حجاب را صادر کرد
  • دبیر ستاد امر به معروف : اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ به دستور رئیس جمهور، ستاد حجاب به ریاست وزیر کشور تشکیل شد
  • ادعای دبیر ستاد امر به معروف: فیلم‌های درگیری گشت ارشاد مربوط به پارسال است | از روی عناد که بی‌حجابی نمی‌کنند | به دستور رئیسی «طرح نور» اجرا شد
  • دبیر ستاد امر به معروف: بسیاری از فیلم‌های درگیری هنجارشکنان حجاب که اخیراً در فضای مجازی پخش می‌شود قدیمی است و دارند به اسم درگیری‌های امسال بازنشر می‌کنند
  • ستاد امر به معروف کارش بگیر و ببند نیست/ بیش‌تر فیلم‌های درگیری هنجارشکنان حجاب، قدیمی است
  • واکنش دبیر ستاد امر به معروف به فیلم‌های درگیری گشت ارشاد
  • واکنش دبیر ستاد امر به معروف به فیلم‌های درگیری هنجارشکنان حجاب