Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-25@06:48:52 GMT

عاملان انتشار آگهی فروش سوالات کنکور۹۹ دستگیر شدند

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۶۳۲۰۸

عاملان انتشار آگهی فروش سوالات کنکور۹۹ دستگیر شدند

سردار حمید هداوند در تشریح جزئیات این خبر، گفت: مأموران پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ روز گذشته با بهره‌گیری از قابلیت‌های نرم افزاری و سخت افزاری، پروفایلی را در شبکه اجتماعی تلگرام شناسایی کردند که آگهی فروش سوالات کنکور ۹۹ را منتشر کرده بود.

وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع پس از بررسی‌های کارشناسانه و انجام هماهنگی‌های لازم، پرونده مقدماتی تشکیل شد و رسیدگی آن در دستور کار ماموران این پلیس قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در ادامه گفت: با بررسی صفحه تلگرامی متهمان و اقدامات تخصصی و پلیسی صورت گرفته توسط کارشناسان این پلیس مشخص شد؛ این افراد با استفاده از بستر شبکه‌اجتماعی تلگرام، با ایجاد کانالی جعلی اقدام به انتشار آگهی فروش سوالات کنکور در فضای مجازی با قیمت‌های گزاف کرده اند.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: با توجه به حساسیت موضوع، کارشناسان پلیس امنیت عمومی با بررسی پروفایل متهمان و با اقدامات تخصصی و اطلاعاتی، مخفیگاه سه تن از افراد مرتبط با پرونده را در یکی از استان‌های شمال غربی کشور شناسایی و در نهایت در یک اقدام پلیسی با هماهنگی مقام قضائی این مجرمان سایبری را به همراه ادله دیجیتال مجرمانه دستگیر کردند.

به گفته سردار هداوند، متهمان پس از دستگیری در ابتدا سعی در گمراه کردن و فریب پلیس را داشتند که با هوشیاری کارشناسان پلیس امنیت عمومی تهران لب به سخن گشودند و به بزه ارتکابی اعتراف و انگیزه خود را کسب منفعت مالی بیان کردند.

وی با اشاره به اینکه متهمان به بهانه در اختیار گذاشتن سوالات، مبلغی بیش از یک میلیارد ریال در نظر گرفته بودند، تصریح کرد: بدین ترتیب با تکمیل پرونده متهمان برای ادامه سیر مراحل قضائی به دادسرا ارسال شدند.

جانشین فرمانده انتظامی تهران در خاتمه بر این موضوع نیز تاکید کرد که با تلاش پلیس و دیگر دستگاه‌های اجرایی کشور، خوشبختانه هیچ خدشه‌ای به سلامت کنکور امسال وارد نشد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: فروش سوالات کنکور کنکور پلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۶۳۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زورگیران دهه هشتادی دستگیر شدند | قمه ۶۰ سانتیمتری زورگیران را ببینید

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، پیرو گزارش شهروندان در رابطه با زورگیری با قمه توسط ۴ نفر از سرنشینان یک دستگاه خودروی ۴۰۵ در موقعیت میدان گل‌ها منطقه ۲۲، واحد گشت یگان حفاظت بوستان چیتگر به موقعیت اعزام و ۴ سرنشین خودرو که همگی متولد دهه ۸۰ بودند را دستگیر کرد.

با دستگیری نفرات و با بررسی‌های بیشتر از ماشین متهمان ۳ قبضه قمه ۴۰، ۶۰ و ۲۵ سانتی متری کشف شد.

متهمان پس از تنظیم صورت‌جلسه جهت سیر مراحل قانونی تحویل عوامل کلانتری ۱۸۱ وردآورد شدند.

ببینید | لحظه دستگیری اولین سارق دارای پابند الکترونیک | تعقیب و گریز و تیراندازی پلیس با زورگیر خشن

کد خبر 847041 منبع: مهر برچسب‌ها پلیس امنیت خبر مهم سارق - سرقت

دیگر خبرها

  • زورگیران دهه هشتادی دستگیر شدند | قمه ۶۰ سانتیمتری زورگیران را ببینید
  • فروشنده تجهیزات تقلب در کنکور در فضای مجازی دستگیر شد
  • هشدار تند به دو پلتفرم فعال در خرید، فروش مسکن
  • عاملان جعل مدارک تحصیلی در کرمان دستگیر شدند
  • شناسایی ۳۰۰ فقره تارنمای تبلیغ فروش سوالات کنکور ۱۴۰۳
  • شناسایی ۳۰۰ تارنمای فعال در زمینه تبلیغ فروش سوالات کنکور/ ۲۰ نفر دستگیر شدند
  • فروش سوالات آزمون‌های نهایی و استخدامی ترفندی برای کلاهبرداری
  • انتشار آگهی‌های غیر واقعی درباره فروش املاک
  • بازداشت عاملان جنایت در برج ۲۰ طبقه مسکونی
  • زوج قاچاقچی با ۱۷ کیلو شیشه و هروئین دستگیر شدند