Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان جنگلها یکسان‌سازی و تدقیق آمار، بررسی نقشه‌های جانمایی شده جهت تثبیت مالکیت اراضی ملی و کاداستر اراضی منابع طبیعی منطقه فیروزکوه و دماوند را از مهمترین برنامه‌های اولویت‌دار سازمان های جنگل ها و ثبت اسناد و املاک کشور برشمرد.

به گزارش ایسنا مسعود منصور در دومین جلسه مشترک خود با ذبیح الله خداییان - معاون رییس قوه قضاییه و رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور- که صبح امروز ( ۲ شهریورماه) درباره رفع برخی مشکلات تثبیت اراضی منابع طبیعی و بررسی عملکرد واحدهای استانی منابع‌ طبیعی و ثبت اسناد در خصوص کاداستر اراضی ملی و صدور سند در سازمان جنگل‌ها برگزار شد، افزود: بر اساس مصوباتی که از جلسات مشترک مدیران استانی دو سازمان دریافت می‌شود، موضوع در سومین نشست مشترک که ابتدای مهرماه خواهد بود مورد بررسی قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در ادامه این نشست از همکاری بسیار خوب سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در خصوص سنددار کردن اراضی منابع طبیعی تشکر کرد و گفت: باید با ایجاد تعامل دو سویه نسبت به انجام تعهدات و یکسان سازی آمار اقدامات لازم به عمل آید.

خداییان نیز در این نشست مهم‌ترین راه پیشگیری از تعرض به اراضی ملی، منابع طبیعی و مبارزه با فساد را اجرای کاداستر دانست و اظهارکرد: در تثبیت مالکیت و صدور اسناد نباید هیچ گونه اختلاف آماری نسبت به اراضی ملی در دو سازمان وجود داشته باشد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی سازمان جنگل‌ها، رؤسای سازمان جنگل‌ها و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور عزم خود را جزم کرده‌اند تا در سال جاری در ۳۳ میلیون هکتار از اراضی منابع ملی کشور طرح حدنگاری اراضی یا کاداستر انجام شود.

بر اساس این گزارش، در این نشست مشترک با بررسی عملکرد واحدهای استانی دو سازمان نسبت به تعهد سالانه انجام کاداستر، مدیران کل منابع‌طبیعی و ثبت اسناد و املاک استان های اصفهان، یزد و آذربایجان غربی با توجه به عملکردشان مورد تشویق قرار گرفتند.  

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سازمان جنگل ها سازمان ثبت اسناد و املاك کاداستر سازمان جنگل ها اراضی منابع منابع طبیعی ثبت اسناد ثبت اسناد املاک کشور اراضی ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۶۳۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تثبیت مالکیت و حد نگاری املاک و اراضی ادامه‌دار باشد

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی باقرزاده در جلسه مشترک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و ستاد مستندسازی وزارت نیرو، رونمایی از اسناد مالکیت اراضی بستر رودخانه‌ها و املاک وقفی دولتی که در سالن جلسات هتل بوستان اهواز برگزار شد، اظهار کرد: سالیان سال در خصوص موقوفات، مشکلات تثبیت مالکیت و اختلاف نظرات وجود داشت که در حال حاضر با درایت مدیران استانی و همدلی مثال‌زدنی به ویژه شوراهای قضائی خوزستان و مدیران مربوطه که در این زمینه دخیل بوده‌اند، تثبیت سند صورت گرفت و بنده قدردان آنها هستم.

مدیرکل اسناد و ثبتی اوقاف و امور خیریه گفت: امید است تحول‌هایی که در یک سال و نیم اخیر در تثبیت مالکیت و حد نگاری املاک و اراضی به ویژه املاک و اراضی وقفی اتفاق افتاده ادامه‌دار باشد تا ما بتوانیم شاهد اتمام و پایان تثبیت مالکیت موقوفات استان خوزستان در آینده نزدیک باشیم.

کد خبر 6086608

دیگر خبرها

  • عملیاتی شدن نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد رسمی
  • نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد و ابلاغ دیجیتال سردفتری عملیاتی می‌شود
  • تثبیت مالکیت و حد نگاری املاک و اراضی ادامه‌دار باشد
  • تحویل اسناد مالکیت حدنگاری ۵ تالاب و بزرگترین موقوفه کشور
  • جزییات حمله مسلحانه به منزل جنگل‌بانان آملی
  • اجرای آتش بُر در روستای بیشه
  • صدور ۱۲۴۰ سند مالکیت زراعی در سال گذشته
  • رفع تصرف اراضی مستحدث ساحلی در شهرستان نور
  • ماجرای قطع درختان جنگل روستای انارجار چیست؟
  • جدال بر سر صنوبرها؛ ماجرای قطع درختان جنگل روستای انارجار