Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقابله با حاشیه‌نیشینی، چاره‌اندیشی برای عدالت آموزشی در دوران شیوع کرونا، تعیین تکلیف اراضی مجاور پارک کوهستانی قائمیه، ساماندهی مناطق منفصل اصفهان و هماهنگی در استان برای اجرای رینگ چهارم حفظاتی مهم‌ترین درخواست‌های شورای شهر اصفهان از فرماندار این شهرستان بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کوروش محمدی رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان صبح امروز (یکشنبه) در یکصد و سی و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان که با حضور فرماندار اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: حاشیه‌نشینی معضلی جدی و غفلت درخصوص آن غیرقابل گذشت است بنابراین باید در رابطه با رفع این معضل برنامه‌ریزی مناسب شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پیشتر قرار بود کارگروهی برای ساماندهی حاشیه‌نشینی تشکیل شود که باید هرچه سریع‌تر این اتفاق رخ دهد زیرا هرچه اقدامات در ابن زمینه با تعویق افتد، حساسیت‌ها نسبت به آن کمرنگ می‌شود

محمدی با اشاره به استفاده از نرم افزار شاد در آموزش دانش‌آموزان، تصریح کرد: بسیاری از خانواده‌ها قادر به خرید گوشی‌های تلفن همراه با سیستم عامل اندروید نیستند و در جامعه‌ای که مدعی تحقق عدالت اجتماعی نیست، نباید این رویه اتفاق افتد.

وی ادامه داد: در این رابطه نیاز است میان خیرین ساماندهی شود تا با استفاده از اعتبارات دولتی، شرایط برابر برای حدود ۲۰ درصد از خانواده‌هایی که توان خرید ابزار مناسب برای فرزندان خود را ندارند نسبت به سایرین فراهم شود؛ مدیریت شهری نیز در این راه دریغ نخواهد کرد.

از تفکیک اراضی منطقه قائمیه جلوگیری شود

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان نیز اظهار کرد: قرار است در منطقه قائمیه اصفهان و در زمینی به مساحت ۲۸ هکتار با کاربری مرتع و جنگل که مالکیت آن متعلق به آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب است، تعدادی مجتمع مسکونی ساخته شود

شیرین طغیانی با بیان اینکه احداث مجتمع‌های مسکونی در این منطقه، یکی از آخرین منابع اکولوژیک اصفهان را ازبین خواهد برد، افزود: باید خود را پاسخگوی وجدان عمومی آیندگان دانسته و منابع اکولوژیک شهر را فدای منابع زودهنگام مادی نکنیم لذا از فرماندار که در کمیسیون ماده پنج نیز عضویت دارد تقاضا دارم اجازه رخ دادن این اتفاق را ندهد

حاشیه‌نشینی باید از مبدا مدیریت شود

در این جلسه رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: ابتدای دوره پنجم شورای، مرکز پژوهش‌های شورا روی حاشیه‌نشینی مطالعه‌ای انجام داد و در نتیجه مشخص شد هرچه در این زمینه هزینه کنیم، بازهم پدیده حاشیه‌نشینی ازبین نمی‌رود بلکه باید به‌جای مقصد، در مبدا با این پدیده مبارزه کنیم.

کوروش خسروی با بیان اینکه تقریباً ۷۰ درصد از ساکنان مناطق حاشیه‌نشین اصفهان افرادی هستند که از شهرستان‌های استان به دلیل مشکلات اقتصادی و بیکاری و تأمین هزینه معیشت خود دست به مهاجرت زده‌اند، افزود: در سال ۹۶ برآورد شد که اگر سالانه یک هزار میلیارد تومان برای مناطق مهاجرفرست بازار فروش ایجاد شود، تقریباً ریشه مهاجرت از این مناطق به مرکز استان خشکانده می‌شود

وی خاطرنشان کرد: در روزهای پایانی سال ۹۶ شورای شهر مصوبه‌ای را گذراند که براساس آن، شهرداری مکلف به ایجاد بازار برای محصولات مناطق مهاجرفرست شده بود؛ بازار بعثت نیز برای این امر اختصاص یافته و اکنون نیز با کمک استارتاپ‌هایی که فروش مناطق محروم را برعهده دارند، این امر دنبال شده است.

خسروی تاکید کرد: هرچه بازار فروش محصولات شهرستان‌هایی مانند سمیرم، فریدن، خور، نائین فراهم شود، خود به خود مهاجرت‌ها کاهش پیدا می‌کند که نیاز است این امر تصمیم‌گیری‌های استان مدنظر باشد

آزادسازی رینگ چهارم هزینه بالایی به شهرداری تحمیل می‌کند

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان نیز اظهار کرد: میان شهرهای اصفهان و بهارستان مناطقی با کاربری‌هایی وجود دارد که در آینده سبب بروز برخی معضلات برای اصفهان خواهد شد.

اصغر برشان ادامه داد: برای آزادسازی حلقه چهارم رینگ حفاظتی، شهرداری زمین‌هایی را خریداری کرده که سابقه تجاری دارند اما هیچ‌گاه سابقه تجاری آن‌ها مطرح نبوده و عمدتاً زمین‌های کشاورزی بوده‌اند اما شهرداری مجبور است این زمین‌ها را با قیمت‌های تجاری و کلان خریداری کند.

وی تاکید کرد: نیازمند همت همه‌جانبه در قالب همکاری شهرداری، دهیاری و شورای شهرستان در این رابطه هستیم.

برشان اضافه کرد: پیوستن متروی کلانشهر اصفهان به شهرهای همجوار مانند شاهین‌شهر و بهارستان و اجرای رینگ چهارم حلقه حفاظتی نیازمند اقدام شهرهای دیگر است که این امر مستلزم هماهنگی استانداری و فرمانداری شهرستان‌های ذی‌نفع است

مشارکت خیرین در جبران خسارات کرونا جلب شود

رئیس کمیسیون پایش، نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این جلسه با بیان اینکه متخصصان و مراکز علمی اذعان دارند که نمی‌توان انتظار رفع مشکلات ناشی از بیماری کرونا را در کوتاه مدت داشته باشیم، اظهار کرد: به تبع شیوع این بیماری، مشکلات اقتصادی به‌ویژه در میان اقشار آسیب‌پذیر و ایجاد بیکاری و مشکلات درآمدی باعث شده بسیاری از خانواده‌ها در تأمین نیازهای اولیه خود دچار مشکل شوند

فتح‌الله معین با تاکید بر اینکه پوشش مردمی می‌تواند کمک‌ها را افزایش دهد، اضافه کرد: در اصفهان خیریه‌ها برای ساماندهی این امر پیش‌قدم بوده‌اند که نیاز است هماهنگی و مدیریت واحد بر آن‌ها اعمال شود البته این مدیریت نباید آمرانه باشد و لازم است در این خصوص هماهنگی‌ها بیشتر شود

وی خاطرنشان کرد: در اصفهان شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگی وجود دارند که مشارکت آن‌ها می‌تواند به حد بالایی حمایت از آسیب‌دیدگان را فعال کند بنابراین نیاز است به شکل جدی‌تری این مشارکت دنبال شود

هنرمندان آسیب‌دیده حمایت شوند

فریده روشن، سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: شیوع کرونا باعث شد مجموعه‌های هنری و گردشگری بسیاری در شهر تعطیل شوند که در نتیجه آن هنرمندان یکی از اقشاری بودند که از لحاظ درآمدی آسیب جدی دیده‌اند و دولت باید با تمهیداتی از آن‌ها حمایت کند.

بارگذاری خارج از حریم شهر اصفهان مدیریت شود

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز با اشاره به شیوع کرونا و جان باختن برخی از کودکان به دلیل ابتلاء به این بیماری، ادامه داد: در صورت برگزاری کلاس‌های حضوری، ارتباط این کودکان با دیگر کودکان در محیط مدرسه باعث نگرانی شده است و از طرف دیگر اگر کلاس‌های درسی به‌صورت غیرحضوری برگزار شوند نیز باعث ایجاد شرایط نابرابر میان دانش آموزان خواهد شد.

نصیر ملت خاطرنشان کرد: برخی خانواده‌ها برای همراهی فرزندان خود در امر آموزش غیرحضوری توان کافی را ندارند که باید این امر مدنظر نظام آموزشی باشد.

وی با تاکید بر لزوم اصلاح خط مرزی شهر اصفهان با شهرهای مجاور که در سال‌های اخیر دستخوش تغییر شده، افزود: مسیر ورودی اصفهان به‌ویژه مسیر تشریفات خارج از حریم شهر اصفهان بوده و باید اصلاح بهینه‌سازی توسط فرمانداری اصفهان دنبال شود.

ملت اضافه کرد: هرگونه بارگذاری در منطقه‌هایی مانند مرق که خارج از حریم شهر اصفهان بوده و مدیریت آن به عهده بخشداری است، آینده شهر اصفهان را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد بنابراین باید درباره الحاق آن به اصفهان اقدام عاجلی انجام شود.

با شهرهای ذی‌نفع رینگ حفاظتی هماهنگی شود

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان نیز اظهار کرد: شورای شهر طرح دوفوریتی برای کمک به هیئت‌های مذهبی را در دستورکار خود دارد و نیاز است این اقدامات در شهرهای دیگر نیز در قالب پوشش تبلیغاتی شهر مدنظر باشد

امیراحمد زندآور گفت: برای تسهیل در اجرای بخش‌هایی از حلقه چهارم رینگ حفاظتی اصفهان که در حریم این شهر نیست، نیاز است فرمانداری اصفهان با فرمانداری شهرستان‌های دولت‌آباد، درچه، خمینی‌شهر و فلاورجان هماهنگی بیشتری داشته باشد.‌

کد خبر 440466

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شورای شهر اصفهان فرماندار اصفهان حاشیه نشینی رینگ چهارم پروژه هاي عمراني شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شورای اسلامی شهر اصفهان نیز رئیس کمیسیون رینگ حفاظتی حاشیه نشینی خانواده ها شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۶۳۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه به پیوست فرهنگی در اجرای طرح های عمرانی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد در نشست با مدیران فرهنگی استان و جمعی از هنرمندان این استان به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی، افزود: در این دولت تلاش زیادی برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام شده است، اما باید به حوزه فرهنگی هم بیش از پیش توجه و زیرساخت‌های این بخش نیز تکمیل شود.
حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام با تاکید بر شناسایی بزرگان استان به مردم، افزود: همه بزرگان در هر حوزه و نهادی باید پاس داشته و به مردم معرفی شوند.
امام جمعه شهرکرد با تبریک عملیات غرورآفرین کشور در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی، گفت: هنر وقتی در ظرف تعهد و تخصص زمانی که در ظرف تعهد قرار می‌گیرد نتیجه آن به نمایش گذاشتن عرصه توان نظامی کشور در شامگاه شنبه بود.
حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام گفت: اگر بخواهیم برای هنر متعهد مصداق پیدا کنیم در نظام جمهوری اسلامی مصادیق زیادی می‌توان برای آن ارائه داد و راهی که شهید تهرانی‌مقدم گشود را متخصصان متعهد کشور دنبال کردند تا به این درجه از توان نظامی و موشکی در جهان دست پیدا کرده‌ایم.
امام جمعه شهرکرد گفت: عرصه تعهد ایمانی هیچگاه گرفتار حواشی نمی‌شود و راه درست را در پیش می‌گیرد و خداوند به آن برکت و امداد می‌دهد.
امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه پاسخ قاطع ایران به جنایات رژیم صهیونیستی جهان را انگشت به دهان گذاشت، گفت: ایران اسلامی به فضل الهی در جایگاه قدری قرار گرفته و برای نخستین بار عملیاتی اجرا کرد که قبل از آن کسی جرات انجامش را نداشت و موفق هم اجرا شد.
حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام افزود: پاسخ تنبیهی ایران به جنایات رژیم صهیونیستی سبب شد تا جبهه مقاومت جان تازه‌ای بگیرد و قوت پیدا کند و آنهایی که باید بترسند، از نظام جمهوری اسلامی بترسند.
حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام با اشاره به مانع‌تراشی‌های دشمن در مسیر نظام جمهوری اسلامی ایران، افزود: موانع زیادی پیش رو داریم و خوب می‌دانیم که در مسیری که انتخاب کردیم مشکلات زیاد است، اما باید آن را تحمل کرد تا به پیروزی نهایی دست یابیم.
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری در پاسخ به مطالبات مطرح شده در این نشست از سوی هنرمندان حاضر، گفت: انتظارات و مطالبات دو طرفه‌ای وجود دارد که نمی‌توان آن را نادیده گرفت، اما بهتر است به جای اینکه مطالبات را در رأس قرار دهیم، کار را در راس بگذاریم و با هم‌افزایی و وحدت کار‌ها را پیش ببریم.
حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام گفت: رهبر معظم انقلاب روی وحدت تأکید زیادی دارند از همین رو این موضوع باید سرلوحه کار ما قرار گیرد و باید بدانیم هر کجا کار خوب پیش نمی‌رود به سبب این است که مهره‌ها به خوبی در کنار هم قرار نگرفته‌اند.
در ابتدای این نشست مدیران فرهنگی دغدغه و مطالبات خود را بیان کردند همچنین در ادامه مطالبات و دغدغه‌ها در این نشست از سوی هنرمندان مطرح شد.
در ادامه در این نشست از تابلوی آیت‌الله ابوالقاسم دهکردی رونمایی شد.
آیت‌الله سید ابوالقاسم نجفی دهکردی دومین فرزند حجت الاسلام و المسلمین سید محمدباقر بن سید ابراهیم معروف به ملا ابراهیم دهکردی و از علما و مجتهدین استان چهارمحال و بختیاری است که پدرش در بین مردم شهرکرد به فردی با تقوا و با خدا مشهور بود و اجدادش به امام سجاد (ع) منتسب هستند.
از مهمترین آثار آیت‌الله دهکردی (ره) می‌توان به منبرالوسیله، شرح بر شرایع در طهارت و بیع، حاشیه بر مکاسب، حاشیه بر جامع عباسی، حاشیه بر نخبه حاجی کلباسی، رساله در طهارت، رساله در قبض، رساله عملیه هدایه الانام، ینابیع الحکمه، حاشیه بر تفسیر صافی، شرح بر اصول کافی، حاشیه بر وافی، شرح بر من لایحضره الفقیه، الذخیره فی الادعیه و الختومات المجربه، شرح بر حدیث کمیل بن زیاد، جنه الماوی، الاخلاق، السوانح واللوائح و الفوائد اشاره کرد.
این عالم ربانی از مراجع تقلید چهارمحال و بختیاری در اواخر دوران قاجار به شمار می‌رود که خدمات ۷۰ ساله‌اش در علوم دینی و نگارش کتاب‌های فقهی، اصول و تفسیر به ویژه حدیث و مبارزات استبدادی برای منع استفاده از کالا‌های غیر ایرانی از او چهره‌ای ماندگار ساخت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • هم‌اندیشی دستگاه‌های اجرایی یزد به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • هم‌اندیشی دستگاه‌های اجرایی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • توجه به پیوست فرهنگی در اجرای طرح های عمرانی
  • ساخت کارخانه زباله‌سوز ساری مهم‌ترین دغدغه برای رفع معضل زباله است
  • نسخه‌ پیچی جدید علم الهدی برای مقابله با دنیا؛ زور تنها راه است! /شورای امنیت و قطعنامه افسانه است
  • لزوم اجرای اقدامات حفاظتی برای حفظ قنوات در بارندگی‌ها
  • لزوم اجرای اقدامات حفاظتی برای حفظ قنوات دربارندگی‌ها
  • گزارش ماندی نایت راو 15 آوریل؛ قهرمان جهان کمربندش را تحویل داد/ اخبار WWE
  • ۹.۵ میلیون نفر از جاذبه‌های اصفهان بازدید کردند
  • گسترش حاشیه نشینی در تبریز معضل اساسی است