Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@18:43:46 GMT

۸۸۰ زندانی استان همدان مشمول عفو شده اند

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۶۳۹۹۲

۸۸۰ زندانی استان همدان مشمول عفو شده اند

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا عدالت خواه ظهر یکشنبه در دیدار با استاندار همدان با گرامیداشت هفته دولت، گفت: اقدامات خوبی هرچند با کمبود امکانات انجام شده است.

وی در ادامه به ارائه گزارشی از عملکرد دستگاه قضا در ۱۱ ماه حضور خود در استان پرداخت و اظهار کرد: در این متعدد در پست‌های متعدد اداری و قضائی ۱۰۷ مسئولیت تغییر یافت، به گونه‌ای که در اساسی‌ترین تحولات شاهد تغییر هشت رئیس دادگستری از ۹ شهرستان استان بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل دادگستری استان همدان افزود: این تغییر و تحولات بر مبنا و رویکرد برنامه تحولی ریاست قوه قضائیه مبتنی بر بیانیه گام دوم انقلاب بود، بنابراین در انتخاب افراد جوان گرایی، تعهد، کاردانی، بهره مندی از سلامت اخلاقی و مالی و به ویژه روحیه انقلابی گری را در نظر گرفتیم.

عدالت خواه با بیان اینکه سکونت در محل خدمت یکی دیگر از شرایطی انتخاب افراد به ویژه برای رؤسای دادگستری و دادستان‌ها بود، عنوان کرد: بدین ترتیب با حضور مستمر این افراد تعامل مناسب و تنگاتنگی بین مدیران هر شهرستان ایجاد شد، ضمن آنکه مردم با مشاهده مدیران دستگاه قضا در محل زندگی خود امنیت فکری بیشتری احساس کردند.

وی از افزایش تعداد شعب دادگاه‌های تجدیدنظر از ۱۱ به ۱۷ شعبه، دادگاه حقوقی از ۱۰ به ۱۴ شعبه، دادگاه کیفری یک از یک شعبه به دو شعبه و دادگاه کیفری دو از ۹ شعبه به ۱۲ شعبه خبر داد و عنوان کرد: هدف از افزایش و ارتقا این شعبه‌ها تسریع و بالا بردن کیفیت و کمیت در رسیدگی به پرونده‌های قضائی برای رفاه حال مردم بود.

رئیس کل دادگستری استان همدان اعلام کرد: در حالی در یک بازه زمانی ۱۰ ساله تا قبل از سال ۹۸ شاهد عفو ۵۵۰ زندانی در استان بودیم که تنها در ۱۰ ماه گذشته ۸۸۰ زندانی مشمول عفو شدند.

عدالت خواه عنوان کرد: به طور نمونه در عید سعید غدیر سال گذشته تنها یک زندانی همدانی از عفو بهره مند شد، با این وجود در عید غدیر سال جاری ۲۳۰ زندانی مشمول عفو شدند و به آغوش خانواده بازگشتند.

وی با بیان اینکه روند آزادی این زندانیان با تلاش بسیار مجموعه دستگاه قضائی همدان محقق شد، تأکید کرد: تمرکز ما با توجه به بیانات ریاست قوه قضائیه بر حبس زدایی و ارفاق به کسانی که اصلاح شده‌اند.

رئیس کل دادگستری استان همدان افزود: برنامه‌های فرهنگی متعددی هم در حمایت از عفو خوردگان اجرایی می‌شود تا به خانواده‌های خود بازگردند و این رویکرد بر پایه رفتن به سمت روحیه اصلاح مجرمان و متهمان و باز اجتماعی کردن آنان است.

کد خبر 5006377

منبع: مهر

کلیدواژه: گام دوم انقلاب زندانی دادگستری همدان محرم 99 ویروس کرونا هفته دولت ماه محرم شیراز مراسم عزاداری بوشهر آمار کرونا شیوع کرونا شهرکرد گرگان کرمانشاه آزادگان جنگ تحمیلی ستاد ملی مقابله با کرونا استان همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۶۳۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۲۵۰ زندانی در آذربایجان غربی تا آخر اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  در آیینی با حضور رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی و دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان از خیرین جشن گلریزان میاندوآب تجلیل به عمل آمد.

 عتباتی   در این مراسم که در میاندوآب برگزار می شد گفت: هدف از حضور در این آیین تقدیر از انسان‌های بسیار بزرگوار و خیری است که به  نمایندگی از مردم اصیل و با فرهنگ میاندوآب بی هیچ چشم داشتی به همنوعان خود کمک می کنند و در این جمع حضور پیدا کرده اند.

عتباتی ادامه داد: با کمک های خیرین بزرگوار که با یک نگاه دقیق و درست به یک موضوع اجتماعی به نام زندان ورود کردند طی سه سال گذشته کمک های خیرین به جشن های گلریزان رشد ۵۵ برابری داشته که نشان از اعتماد مردم به مجموعه دستگاه قضایی استان است.

رئیس کل دادگستری استان افزود: از محل کمک های مردمی جمع آوری شده در سال گذشته ۷۷۵ محکوم مالی و جرایم غیر عمد از زندان های سطح استان آزاد شدند و امید است با کمک های مردمی به ستاد دیه در جشن های گلریزان امسال در قدم اول ۲۵۰ نفر از ۶۰۰ زندانی جرایم غیر عمد و مالی استان تا پایان اردیبهشت ماه از زندان آزاد و به کانون گرم خانواده بازگردند.

رئیس شورای قضایی استان با اشاره به اینکه شهرستان میاندوآب در سازش پرونده ها خصوصاً در پرونده های قصاص نفس داری رتبه های برتر استان است گفت که این امر نشان از بزرگواری و قلب های بخشنده و مهربانی است که خدا نصیب مردم این خطه از استان نموده است لذا از خیرین انتظار است به مانند همیشه نگاه ویژه ای نیز به این فرهنگ حسنه داشته باشند.

عتباتی در پایان از انجمن حمایت از زندانیان نیز خواست تا اقدامات خود را در راستای حرکت به سمت درآمد زایی مستمر و پایدار برای خانواده های زندانیان نیازمند سوق دهند.

در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام  گل حسینی رئیس دادگستری میاندوآب از کمک های خیرین میاندوآب تقدیر و پس از آن مسعودی دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان با ارائه گزارشی از عملکرد ستاد دیه و انجمن حمایت از زندانیان میاندوآب گفت که ۳۲۰ خانواده زندانی نیازمند تحت پوشش انجمن هستند و خدماتی همچون بسته های معیشتی، خدمات پزشکی، دارویی و روانپزشکی از سوی خیرین و پزشکان خیر به خانواده های زندانیان نیازمند ارائه می گردد.

مسعودی افزود: در جشن گلریزان امسال خیرین بزرگوار میاندوآب مبلغ ۷ میلیاردی و دویست و هشتاد میلیون تومان به صورت نقد به حساب ستاد دیه واریز نموده اند، همچنین شاکیان نیک سیرت نیز به میزان ۳ میلیارد و ششصد و چهل میلیون تومان در ماه مبارک رمضان از حق خود گذشت کرده اند.

فتحی مدیر کل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی استان به عنوان یکی دیگر از سخنرانان این مراسم با تقدیر از حضور فعال خیرین در جشن های گلریزان این امر را حاصل نگاه ویژه دکتر عتباتی به مقوله زندان و زندانی و به تأسی از ایشان ورود مجموعه دستگاه قضایی استان در این امر خداپسندانه دانست.

در پایان این آیین از خیرین نیک سیرت با اهدای لوح تقدیر از سوی دکتر عتباتی رئیس کل دادگستری استان تجلیل به عمل آمد.

دیگر خبرها

  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • اشتهارد؛ شهرستان بدون زندانی مهریه
  • رعایت نشدن قانون بکارگیری نیرو در بخشی از شعبه‌های دادگستری
  • قاچاقچی دستمال جادویی در دام پلیس همدان
  • فقط نیم درصد از مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند
  • قاچاقچی دستمال جادویی در همدان نقره داغ شد
  • آزادی ۲۵۰ زندانی در آذربایجان غربی تا آخر اردیبهشت
  • راه اندازی شعبه ویژه قضایی رسانه‌ها درگیلان
  • راه اندازی شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های رسانه‌ها