Web Analytics Made Easy - Statcounter

عزت الله اکبری تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در تشریح طرح دپیلماسی اقتصادی، گفت: از آنجایی که کشور در جنگ اقتصادی به سر می‌برد، باید نظام اقتصادی آرایش جنگ بگیرد؛ در حال حاضر حدود 120 سفارت و 20 نمایندگی در سایر کشورها داریم که باید از این ظرفیت به درستی استفاده کرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: در صورتی که بتوان در هر یک از 140 کشور مذکور یک میلیارد دلار گردش مالی ایجاد کرده و برای کالاهای ایرانی بازاریابی کرد، نیاز کشور به درآمدهای نفتی از بین خواهد رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استفاده از ظرفیت مرکز پژوهش ها برای تدوین طرح دپیلماسی اقتصادی

وی با بیان اینکه در طرح دیپلماسی اقتصادی از نظر مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی نیز استفاده شده است، اضافه کرد: رویکرد سفارتخانه‌ها در حوزه اقتصادی باید تغییر کند و افرادی به عنوان سفیر برای این حوزه انتخاب شوند که تجربه حضور در حوزه اقتصادی و دانش لازم برای مراودات اقتصادی را داشته باشند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه می توان از ظرفیت بخش خصوصی برای تقویت دیپلماسی اقتصادی استفاده کرد، ادامه داد: شرکت‌های ایرانی و ایرانیان خارج از کشور می توانند بستر لازم برای بازاریابی کالاهای ایرانی را فراهم کنند اما به دلیل برخی نظامات حاکم بر دستگاه های اجرایی امکان تحقق این مهم وجود ندارد./

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۶۵۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسینی، نماینده مجلس: به جای تغییر در تیم اقتصادی دولت باید به دنبال بهبود سیاست‌ها بود/ اتفاقات بین‌المللی در قیمت ارز به شدت تاثیرگذار است

سید شمس الدین حسینی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس به جماران گفت: به جای تغییر باید دنبال بهبود بود و بهبود نیز با جابه‌جایی افراد اتفاق نمی‌افتد بلکه با بهبود سیاست و روش‌ها مقدم بر تغییرات افراد است.

حسینی گفت: روز گذشته جلسه‌ای با قالیباف رئیس مجلس و کمیسیون‌های اقتصادی، چون جهش تولید، برنامه و بودجه، وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی در خصوص بهبود روش‌ها داشتیم. البته ما تصمیم نمی‌گیریم بلکه در چارچوب نظارتی کار را دنبال کنیم. ما در آستانه انتقال مجلس یازدهم به دوازدهم هستیم رویکرد صحیح این است که بهبود سیاست‌ها را پیش بگیریم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا اتفاقات بین‌المللی در قیمت ارز تاثیرگذار است، یا نه، گفت: بله، اتفاقات در حوزه بین‌الملل در قیمت ارز بسیار تاثیرگذار است.

دیگر خبرها

  • ضرب الأجل قالیباف به دولت رئیسی / فقط تا روز یکشنبه می‌مانیم /جلسه سومی وجود ندارد
  • ضرب الأجل قالیباف برای دولت رئیسی /فقط تا روز یکشنبه برای برنامه اقتصادی منتظر می مانیم /جلسه سومی وجود ندارد
  • ضرب العجل قالیباف برای دولت رئیسی /فقط تا روز یکشنبه برای برنامه اقتصادی منتظر می مانیم /جلسه سومی وجود ندارد
  • منتظر برنامۀ بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • منتظر برنامه مکتوب بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • تاکید معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر خارجه بر توسعه صادرات در جهت جهش تولید
  • مبارزه با فساد شعار اساسی دولت است/ توفیق دیپلماسی اقتصادی
  • ملایر ظرفیت خوبی برای رونق اقتصادی غرب کشور دارد
  • سفر رئیس‌جمهور به پاکستان موانع توسعه روابط را از بین می‌برد
  • حسینی، نماینده مجلس: به جای تغییر در تیم اقتصادی دولت باید به دنبال بهبود سیاست‌ها بود/ اتفاقات بین‌المللی در قیمت ارز به شدت تاثیرگذار است