Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین از همدان ؛ دکتر محمدرضا عدالتخواه از افزایش ۶۰ درصدی عفو زندانیان در همدان خبر داد و گفت: روند آزادی این زندانیان با تلاش بسیار مجموعه دستگاه قضا محقق شده است.

رئیس کل دادگستری همدان که به مناسبت آغاز هفته دولت و در دیدار با استاندار همدان سخن می گفت، خاطرنشان کرد: تمرکز ما با توجه به بیانات ریاست قوه قضائیه برحبس‌زدایی و ارفاق به کسانی است که اصلاح شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اعلام اینکه تلاش های خوبی هرچند با کمبود امکانات انجام شده است، افزود: برنامه‌های فرهنگی متعددی در حمایت از عفوخوردگان اجرایی می‌شود تا به خانواده‌های خود بازگردند و این رویکرد بر پایه رفتن به سمت روحیه اصلاح مجرمان و متهمان و بازاجتماعی کردن آنان است.

دکتر عدالتخواه در ادامه به ارائه گزارشی از عملکرد دستگاه قضا در ۱۱ ماه حضور خود در استان پرداخت و اظهار داشت: در این مدت در پست‌های متعدد اداری و قضایی ۱۰۷ مسئولیت تغییر یافت، به گونه‌ای که در اساسی ترین تحولات شاهد تغییر هشت رئیس دادگستری از ۹ شهرستان استان بودیم.

رئیس کل دادگستری استان همدان افزود: این تغییر و تحولات بر مبنا و رویکرد برنامه تحولی ریاست قوه قضائیه مبتنی بر بیانیه گام دوم انقلاب بود، بنابراین در انتخاب افراد جوانگرایی، تعهد، کاردانی، بهره مندی از سلامت اخلاقی و مالی و به ویژه روحیه انقلابیگری را در نظر گرفتیم.

وی با بیان اینکه سکونت در محل خدمت یکی دیگر از شرایطی انتخاب افراد به ویژه برای رؤسای دادگستری و دادستان‌ها بود، تصریح کرد: با حضور مستمر این افراد تعامل مناسب و تنگاتنگی بین مدیران هر شهرستان ایجاد شد، ضمن آن که مردم با مشاهده مدیران دستگاه قضا در محل زندگی خود امنیت فکری بیشتری احساس کردند.

عدالتخواه از افزایش تعداد شعب دادگاه های تجدیدنظر از ۱۱ به ۱۷ شعبه، دادگاه حقوقی از ۱۰ به ۱۴ شعبه، دادگاه کیفری یک از یک شعبه به دو شعبه و دادگاه کیفری دو از ۹ شعبه به ۱۲ شعبه خبر داد و گفت: هدف از افزایش این شعبات بالا بردن کیفیت و کمیت در رسیدگی به پرونده‌های قضایی برای رفاه حال مردم بود.

46

کد خبر 1424888

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۶۵۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دادگاه های برخط گامی برای شفاف سازی است

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس پوریانی اظهار کرد: پرونده‌ای با موضوع اعتراض ثالث به عملیات اجرایی به صورت بر خط به همت معاونت فناوری اطلاعات وبرنامه ریزی دادگستری استان مازندران در شعبه سوم حقوقی دادگستری شهرستان ساری برگزار شد.

پوریانی اظهار کرد: برگزاری دادگاه‌های علنی برخط یکی از گام‌های مهم در راستای اجرای سند تحول قضائی است که به منظور افزایش آگاهی عمومی و ترویج فرهنگ حقوقی، شفاف سازی و آگاهی بخشی به عموم مردم برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در دادرسی الکترونیک مشکلات ناشی از مسافت‌های طولانی از بین می‌رود و این امکان برای افراد فراهم می‌شود که از هر منطقه، مکان و هر کشوری در جلسات دادرسی به صورت مجازی و الکترونیک حضور یابند.
وی افزود: تسریع در خدمت رسانی قضائی، صرفه‌جویی در وقت و هزینه شهروندان ازنتایج برگزاری دادگاه‌های برخط است.

رئیس کل دادگستری استان مازندران در پایان در مورد شیوه مشاهده این دادگاه گفت: علاقه مندان می‌توانند به عنوان مهمان از طریق لینک وارد شده و دادگاه را مشاهده کنند.

کد خبر 6086648

دیگر خبرها

  • قصاص یک زن و ۲ مرد در زندان
  • رعایت نشدن قانون بکارگیری نیرو در بخشی از شعبه‌های دادگستری
  • بازگشت بهزاد خلج به تلویزیون/ «آقای قاضی؛ شعبه ۱۲۱» روی آنتن شبکه دو می‌رود
  • متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها در شعب تجدید نظر کرمان ۸۴ روز است
  • دادگاه های برخط گامی برای شفاف سازی است
  • متوسط زمان رسیدگی پرونده‌ها در شعب تجدیدنظر کرمان ۸۴ روز است
  • قاچاقچی دستمال جادویی در دام پلیس همدان
  • قاچاقچی دستمال جادویی در همدان نقره داغ شد
  • اولین دادگاه برخط در دادگاه بخش قلعه نو در سال ۱۴۰۳ برگزار شد
  • راه اندازی شعبه ویژه قضایی رسانه‌ها درگیلان