Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر،   نمایشگاه «گرافیک ایران ۲» ویژه نمایش گوشه‌هایی از آثار طراحان گرافیک ایران در سال‌های نخستین دهه ۴۰ از روز پنج‌شنبه ۲۳ مردادماه در موزه گرافیک ایران آغاز به کار کرد.

بر این اساس، به دلیل جلوگیری از گسترش بیماری کرونا، افتتاحیه این نمایشگاه به صورت مجازی برگزار شد اما علاقمندان می‌توانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در روزهای یکشنبه تا پنج شنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۷ به موزه گرافیک ایران مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فاطمه کرکه‌آبادی رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران درباره این نمایشگاه به خبرنگار مهر گفت: پس از برگزاری موفقیت آمیز اولین دوره نمایشگاه «گرافیک ایران» در سال ۱۳۹۵ که ویژه نمایش آثار پیشگامان و طراحان گرافیک ایرانی در دهه‌های ۲۰ و ۳۰ شمسی بود، تصمیم گرفتیم دومین نمایشگاه را نیز با رویکرد نمایش آثار طراحان گرافیک سال‌های آغازین دهه ۴۰ شمسی برگزار کنیم.

وی در توضیح بیشتر بیان کرد: رونق کسب و کارها در دهه ۴۰ شمسی، دگرگونی‌های تجاری و تولید فراگیر در کشور به دنبال خود افزایش بازار کالاهای مصرفی و رشد طبقه متوسط شهری را در پی داشت. در این دهه، شمار نقاشان تبلیغاتی افزایش یافت و همچنین آثار طراحی شده فراوان بودند که این دو نکته سبب شد این نمایشگاه را برگزار کنیم.

کرکه‌آبادی با اشاره به اینکه آثار دهه ۴۰ طراحان گرافیک ایرانی آنقدر زیاد بود که تصمیم گرفتیم این نمایشگاه در سه بخش برگزار شود، گفت: دومین نمایشگاه «گرافیک ایران» در ادامه اولین نمایشگاه است که به آثار سال‌های نخست دهه ۴۰ از سال ۱۳۴۰ تا پایان ۱۳۴۳ اختصاص دارد.

وی تاکید کرد: این نمایشگاه همچنین، حاصل دستاورد سه سال کار پیوسته پژوهشی و اجرایی کمیته اسناد و آرشیو انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران است.

نمایشگاه «گرافیک ایران ۲» به مدت ۶ ماه در روزهای یکشنبه تا پنج شنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۷ در محل موزه گرافیک ایران واقع در عمارت ارباب هرمز به نشانی اتوبان باقری شمال، بلوار استقلال شرق، خیابان شهیدان قزوینی، محوطه پارک پلیس شمالی برقرار است.

کد خبر 542970 برچسب‌ها هنرهای تجسمی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: هنرهای تجسمی طراحان گرافیک ایران دهه ۴۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۶۵۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشریح دستاورد‌های وقف در نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف و امور خیریه

حجت‌الاسلام و المسلمین غلامرضا عادل، معاون فرهنگی - اجتماعی و سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه در نشست خبری نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف و امور خیریه به تشریح برنامه‌های نمایشگاه که با حضور شرکت‌های دانش بنیان برگزار می‌شود پرداخت و گفت: مراسم افتتاحیه نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف و امور خیریه ساعت ۹:۰۰ روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت با حضور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت علمی ریاست جمهوری و وزیر جهاد کشاورزی در سالن همایش‌های هتل ارم برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام عادل ادامه داد: بیش از ۳۰ شرکت دانش بنیان مورد حمایت سازمان اوقاف و امور خیریه هستند. جوانان نخبه در این شرکت‌ها حضور دارند. طرح‌های این نخبگان به واسطه نداشتن پشتیبانی مالی راکد مانده بود، که امروزه این شرکت‌ها دفتری را در سازمان اوقاف مستقر کرده‌اند. 

سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: از ۳۹ شرکت دانش بنیان برای حضور در نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف دعوت شده و محور اقدامات این نمایشگاه معرفی تولیدات داخلی با قیمت مناسب است. از دیگر بخش‌های نمایشگاه می‌توان به ارائه آثار قدیمی و تاریخی وقفنامه‌ها، نحوه شکل‌گیری وقف، حفظ العین، مولدسازی و اجرای نیت اشاره کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • نمایشگاهی از دستاوردهای هنرجویان هنرستانی در جرقویه
  • تبلور موقوفات منفعتی در نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف و امور خیریه
  • نمایشگاه آثار هنرمندان تجسمی دربهشهر
  • دستاورد‌های سپاه نتیجه به‌کارگیری نیرو‌های جوان است
  • تشریح جزئیات جشنواره‌های رضوی/ نمایشگاه آثار خوشنویسی جهان اسلام برگزار می‌شود
  • برنامه‌های هفته فرهنگی سنندج در قالب ۱۹ عنوان برگزار می‌شود
  • هنرمندی که برای صهیونیست‌ها خط و نشان کشید/ پرچم‌دار هنر انقلاب
  • برگزاری نمایشگاه استانی آثار کمتردیده شده موزه ملی ایران
  • پاسخ به ابهامات انجمن طراحان گرافیک/توجه به جوانان در هیات مدیره
  • تشریح دستاورد‌های وقف در نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف و امور خیریه