Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@01:02:33 GMT

بذر ذرت سیلویی کشور در دشت مغان تامین می‌شود

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۶۵۹۴۲

بذر ذرت سیلویی کشور در دشت مغان تامین می‌شود

به گزارش ایرنا ، عباس کشاورز روز یکشنبه در بازدید از اراضی مرکز تحقیقات بخش خصوصی پارس‌آباد مغان، افزود: منطقه مغان با استعدادهای بی‌نظیری که در حوزه کشاورزی و دامپروری دارد در بخش‌های مختلفی همچون تولید محصولات کشاورزی، تامین امنیت غذایی، تولید بذر، توسعه الگوی کشاورزی و رونق تولید برای کشور تاثیرگذار است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اظهارداشت: واحدهای تولیدی شرکت‌های کشت و صنعت در منطقه مغان پایلوت‌های خوبی برای کشور هستند و وزارت جهاد کشاورزی به صورت جدی وارد عرصه کشاورزی در منطقه شده و برای گسترش واحدهای آموزشی و تحقیقاتی کشاورزی و توسعه واحدهای تولیدی کشاورزی تلاش می‌کند.

وی بیان کرد: امسال وزارت جهاد کشاورزی با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی مربوطه در منطقه مغان برای تحقق شعار جهش تولید تلاش می‌کند چراکه ضمن تامین نیاز کشور به محصولات و نهاده‌های کشاورزی در کاهش واردات نیز موثر خواهد بود.

وی با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی برای کشت سویا در اراضی کشاورزی شمال استان اردبیل گفت: منطقه مغان برای تولید محصول سویا بعد از محصولات کشاورزی استراتژیک گندم و جو در حدود ۵۰ هزار هکتار ظرفیت دارد و باید به صورت جدی مورد توجه قرار گرفته و با برنامه‌ریزی مناسب و دقیق این موضوع را نیز در اراضی کشاورزی مستعد این منطقه نهادینه کنیم.

کشاورز در خصوص تامین بذر سویا در کشور نیز ادامه داد: در سطح کشور با توجه به اینکه همواره در کشت محصول سویا پیشگام بوده‌ایم بذر سویا نیز به میزان کافی وجود داشته است و در حال حاضر برای توسعه آن اقدامات لازم را انجام می‌دهیم.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی پارس آباد مغان نهال و بذر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی پارس آباد مغان نهال و بذر وزارت جهاد کشاورزی پارس آباد مغان نهال و بذر منطقه مغان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۶۵۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید وزیر جهاد کشاورزی بر اجرای کاشت یک میلیارد درخت

وزیر جهاد کشاورزی بر اجرای کاشت یک میلیارد درخت تأکید کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، محمدعلی نیکبخت بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بیش ازیک سال از آغاز "طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت" نمی‌گذرد که وزارت جهادکشاورزی به عنوان متولی و هماهنگ کننده، در اولین سال اجرای این طرح بزرگ راهبردی، همه زیرساخت‌های لازم از جمله نهال متناسب با اقلیم و پهنه‌های مورد مطالعه برای کاشت در سراسر کشور را فراهم ساخته است.

وی گفت: استقبال بی‌نظیر مردم و سازمان‌های مردم نهاد، پایبندی به مسئولیت اجتماعی بخش خصوصی، مشارکت فعال نهاد‌ها ‌و دستگاه‌های اجرایی و نظامی، تاکیدات اثر‌بخش مقام معظم رهبری و پیگیری مجدانه رییس‌ جمهورحضرت آیت ا.. رئیسی در کنار بسترهای لازم در تولید انبوه نهال؛ افق روشنی از اجرای موفقیت‌آمیز این طرح در مدت چهار سال را پیش چشم فعالان و علاقمندان محیط‌زیست گشوده است.

وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: بازگشت به چرخه تولید نهالستان‌های راکد و به‌کارگیری ظرفیت کامل تولید نهال در واحد‌های نیمه فعال، اجرای طرح هر مدرسه یک نهالستان و تبدیل خانه‌های روستایی به مزرعه کشت نهال؛ نهضت تولید نهال در کشور را با بیش از250 میلیون اصله به وجود آورده و استان سمنان با توجه به طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت تعهد آن در چهار سال ده میلیون بوده که سالی 2/5میلیون که در سال اول بیش از سه میلیون نهال تولید و با مشارکت مردم و دستگاه‌های اجرایی آن را در زمستان گذشته غرس کردند.

نیکبخت گفت: وزارت جهادکشاورزی همه امکانات خود را برای اجرای این طرح به کار بسته تا ضمن توسعه فضای سبز کشور از دیگر مواهب آن در جلوگیری از فرسایش خاک، احیای جنگل، ترمیم سفره آب زیرزمینی، پالایش هوا، زراعت چوب و دیگر آثار زیست محیطی و اجتماعی طرح در اقلیم خشک و نیمه خشک ایران بهره‌برداری کند.

در این بازدید سیدحسن میرعماد مدیرکل حوزه ریاست، بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، مهندس محمدرضا قاسمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی سمنان  و جعفرمرادی حقیقی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان،  وزیر جهاد کشاورزی را در این بازدید همراهی کردند.

انتهای پیام/361/.

دیگر خبرها

  • تاکید وزیر جهاد کشاورزی بر اجرای کاشت یک میلیارد درخت
  • فسخ یکطرفه قراداد تامین آب منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم خلاف قوانین است/چوب لای چرخ صنعت نگذارید
  • کشت و صنعت مغان صاحب برند بذر گندم شد
  • ممنوعیت کشت برنج در پارس آباد مغان
  • کشت برنج در پارس آباد مغان ممنوع شد
  • قیمت‌های تعیین شده در حوزه زراعی جوابگوی هزینه کشاورز نیست
  • ۹۸ درصد گندم کشور با کمباین برداشت می‌شود
  • تامین شیر مدارس به ۴۰۰ میلیون پاکت نیاز دارد
  • گوشت، شکر و برنج دولتی افزایش قیمت نداشته است
  • پروتزهای بومی مفصل زانو و لگن نیاز مراکز درمانی را تامین می‌کنند